Elektromobily ID.4 budou k dispozici u prodejců na vyzkoušení.

Volkswagen ID.4 přijíždí k prvním českým zákazníkům
– Volkswagen oficiálně zahájí prodej modelu ID.4 na českém trhu
– Elektromobily ID.4 budou od příštího týdne k dispozici u prodejců ke zkušebním jízdám
– Rodinné SUV s nulovými emisemi lze objednávat za ceny již od 991 900 Kč

Prvních bezmála sto plně elektrických SUV Volkswagen ID.4 je již v České  republice. Oficiální prodej druhého člena rodiny elektromobilů ID. bude spuštěn na  začátku třetího březnového týdne. Autorizovaní prodejci značky Volkswagen budou od  15. března nabízet zájemcům zkušební jízdy a současně také předají první vozy
zákazníkům, kteří si již ID.4 objednali v rámci předprodeje. Aktuální nabídka rodinného  SUV s nulovými emisemi zahrnuje široký výběr výbav a variant elektrického pohonu  s cenami již od 991 900 Kč.

„Po velmi úspěšném předprodeji můžeme  konečně ukázat našim zákazníkům zcela nové  elektrické SUV ID.4 naživo,“ říká Patrik Fejtek,  ředitel divize Volkswagen osobní vozy   společnosti Porsche Česká republika. „Zájemci  si tak u našich prodejců budou moci vyzkoušet  mobilitu budoucnosti – tichou, komfortní a  současně velmi dynamickou jízdu, nad jejíž  bezpečností dohlíží nejmodernější asistenční  systémy.

ID.4 posouvá na novou úroveň také  automobilovou konektivitu – mimo jiné  pravidelnými online aktualizacemi, díky nimž  ID.4 zůstane vždy softwarově na  úrovni nejnovějších automobilů“.

Všechny vozy dodané pro oficiální uvedení modelu ID.4 na český trh disponují již nejnovějším softwarem s označením „ID.Software 2.1“. Toto řešení poprvé umožňuje  pravidelné aktualizace vozidla technologií „Over-the-Air“, aniž by zákazník musel do servisu. Od léta bude Volkswagen majitelům elektromobilu ID.4 poskytovat každé tři měsíce  aktualizace, které budou zahrnovat kromě optimalizace softwaru také nové funkce a  možnosti individualizace.

Zákazníci mají u modelu ID.4 široký výběr variant, který uspokojí nejrůznější požadavky.
Ceny za mobilitu budoucnosti přitom začínají již pod hranicí jednoho milionu korun.
Portfolio je sestaveno z předem nakonfigurovaných verzí různého charakteru a určení, které
sahají od výbavy City (od 991 900 Kč) až po Max (od 1 486 900 Kč).

 

Volkswagen ID.4 je všestranné SUV pro každodenní provoz i volný čas a stejně jako
kompaktní hatchback ID.3 používá novou modulární platformu pro elektromobily MEB.
Interiér díky tomu vyniká mimořádnou prostorností a variabilitou. V závislosti na poloze
opěradel zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem 543 až 1575 litrů. Díky robustní
konstrukci a výkonnému pohonu zadních kol si ID.4 poradí i s přívěsem, který může mít
hmotnost až 750 kg (nebrzděný), resp. 1000 kg (brzděný).

Elektrický pohon je koncipován pro suverénní cestování i na delší vzdálenosti, a to
především u verzí s elektromotorem o výkonu 150 kW a využitelnou kapacitou akumulátorů
77 kWh, které nabízí dojezd až 522 km (WLTP). Nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu
125 kW umožňuje rychlé a komfortní doplňování elektrické energie i na delších cestách.
Například u nabíjecích stojanů v sítí Ionity na evropských dálnicích (včetně D1 a D5 v České
republice) uloží ID.4 do svých akumulátorů dostatek elektrické energie pro ujetí dalších 320
km (WLTP) za pouhých 30 minut. Delších jízd se však nemusejí obávat ani řidiči variant
s nižším výkonem (109 kW nebo 125 kW). S jejich využitelnou kapacitou akumulátorů 52
kWh mohou na svých cestách na jedno nabití překonat až 345 km (WLTP).

To ale není vše! Nabídku modelové řady ID.4 již brzy doplní také vrcholná verze ID.4 GTX
s pohonem všech kol a výkonem 220 kW.

 

Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14  zemích. V roce 2020 vyrobil Volkswagen 5,3 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat.

V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000  prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá  mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti