Foto Story Romana Klemma
Pořadatelé evropských Grand Prix si tradičně stěžují, jak „málo jim vždy po podniku v kapsách zbyde“. Když si všimneme objemných prací kolem klasické dráhy Spa-Francorchamps, tak to asi až tak zlé nebude.
Belgičané mají zjevně ohromné prostředky na to, aby trať a její okolí radikálně modernizovali – čti „přiblížili moderním sterilním arabským autodromům“. S každým odbouraným schůdkem starých tribun tím ovšem šlapou po tradici a s každým poraženým stromem přidávají vodu na mlýny odpůrců motorsportu (subjektivní názor autora).

Nejvíce člověka „praští do oka“, že zmizely starodávné tribuny podél rovinky směrem Eau Rouge a s nimi i hlavní tribuna s královskou loží.

Zodpovědní neváhali pokácet i ohromný kus lesa hned za těmito tribunami. Muselo to být? Co tam asi postaví „krásného“..?

Mohutná betonová tribuna nad nebezpečnou sekcí Eau Rouge/Radillon bude jistě perfektním zdrojem financí… Vstupenka na neděli za více, než 1500 Euro? Proč ne?

Historický „Hotel de L´Eau Rouge“ s „architektonicky neméně líbivou“ betonovou obludou.

Rallyecrossová trať a její tribuny se staly permanentní složkou areálu.

V paddocku se rozšiřuje plocha pro skleněné paláce F1.

Ještě jednou pohled na místa, kudy si vítězi v 50. letech kráčeli po schůdcích pro gratulace monarchy. Dnes by se jen brodili blátem, než by narazili na nepřekonatelný „FIA-plot“…

Okolí nad La Source, kde „zařvalo“ zvláště hodně lesa: Že by tak vznikla hodnotná plocha parkoviště pro věčně ožralé a hlučné „fandy motorsportu“? Jen to všechno polít asfaltem…
Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX