Skupina Stellantis dosáhla v prvním pololetí roku 2022 rekordních výsledků
Čisté příjmy ve výši 88 miliardy eur, což je o 17 % více, než kolik byly pro forma výsledky za první pololetí 2021, a to díky politice vyšších cen, příznivému sortimentnímu složení vozidel a pozitivním dopadům vývoje směnných kurzů.
- Hospodářský výsledek z provozní činnosti ve výši 12,4 miliardy eur, což je o 44 % více než v prvním pololetí 2021, s marží 14,1 %. Ve všech pěti geografických regionech bylo dosaženo dvouciferné marže.
- Čistý zisk ve výši 8 miliard eur, což je o 34 % více než v prvním pololetí 2021.
- Free cash flow výroby ve výši 5,3 miliardy eur, o 6,5 miliardy eur více než v prvním pololetí 2021.
- Vysoká disponibilní likvidita výroby ve výši 59,7 miliardy eur.
- Stellantis je na druhém místě v prodeji BEV a LEV na trhu EU30 a na třetím místě v prodeji LEV na americkém trhu.
- Celosvětový prodej BEV vzrostl meziročně o 50 % na 136 000 kusů. //[1]
„V mimořádně náročném globálním prostředí pokračujeme v úsilí o dosažení vynikajících výsledků a realizaci naší odvážné strategie elektrifikace. Díky houževnatosti, nasazení a podnikatelskému myšlení našich zaměstnanců a za přispění našich inovativních partnerů měníme skupinu Stellantis v technologickou společnost připravenou na budoucnost v oblasti udržitelné mobility.
Rád bych vyjádřil upřímné poděkování všem zaměstnancům skupiny Stellantis za jejich úsilí a přínos k dosažení těchto výsledků, “ řekl Carlos Tavares, generální ředitel skupiny Stellantis.
Skupina Stellantis se díky svému strategickému plánu Dare Forward 2030 posouvá na plné obrátky kupředu, dosahuje rekordní ziskovosti a daří se jí zrychlovat prodej nízkoemisních vozidel (LEV), mezi něž patří bateriové elektromobily (BEV), plug-in hybridy (PHEV) a elektromobily s palivovými články. Skupina je na druhém místě v prodeji BEV a LEV na trhu EU30 (rozdíl méně než 1 000 vozidel oproti vedoucímu prodejci LEV) a na třetím místě v prodeji LEV na americkém trhu USA.
Celosvětový prodej BEV Stellantis vzrostl v prvním pololetí meziročně o 50 % na 136 000 kusů. Společnost nyní nabízí 20 modelů BEV a do roku 2024 uvede na trh dalších 28 vozů BEV.
Posílení ekosystému baterií: Potvrzené lokality pro pět giga továren (tři v Evropě a dvě v Severní Americe), partnerství se společnostmi Automotive Cells Company, Samsung SDI a LG Energy Solution a posílení dodávek hydroxidu lithného s nízkými emisemi díky podpisu dohod se společnostmi Vulcan Energy v Evropě a Controlled Thermal Resources v Severní Americe.
Dohody se společnostmi Samsung SDI a LG Energy Solution podléhají obvyklým podmínkám uzavření a schválení antimonopolními orgány.
Globální lídr v oblasti mobility: Akvizice společnosti Share Now, díky níž se divize Free2move stala světovým lídrem v oblasti mobility s více než 6 miliony zákazníků po celém světě.
Významná partnerství: Oznámení celé řady víceletých globálních dohod se společnostmi Amazon a Qualcomm. Cílem těchto partnerství je výrazným způsobem zlepšit zážitek z jízdy pro miliony zákazníků skupiny Stellantis.
Výsledky dle geografických regionů
Severní Amerika: Rekordní ziskovost s běžnou provozní marží 18,1 %; meziroční nárůst tržního podílu o 40 b.p. na 11,3 %, přičemž v USA došlo k nárůstu o 50 b.p. na 11,7 %. Jeep® Wrangler 4xe je i nadále nejprodávanějším plug-in hybridním vozem v USA s 19 000 prodanými vozy v první polovině roku, což představuje meziroční nárůst o 55 %. Právě přichází do prodeje nový Jeep Grand Cherokee 4xe, na konci roku 2022 ho budou následovat nové modely Wagoneer L a Grand Wagoneer L.
Rozšířená Evropa: Běžná provozní marže 10,4 %, což představuje nárůst o 160 b.p. Podíl na trhu EU30 dosáhl 21,2 %, což představuje pokles o 190 b.p. Nový Fiat 500 byl nejprodávanějším BEV v Německu a Itálii a Peugeot e-208 se umístil na prvním místě v segmentu BEV ve Francii. V Itálii byl prvním nejprodávanějším vozem LEV Jeep Compass, druhé místo obsadil model Renegade. Do první desítky nejprodávanějších vozů v EU30 se dostaly vozy Peugeot 208, Opel Corsa, Citroën C3, Fiat Panda a Fiat 500.
Ostatní regiony: Všechny tři zbývající regiony dosáhly dvouciferných běžných provozních marží.
Jižní Amerika téměř ztrojnásobila svůj hospodářský výsledek z provozní činnosti na jednu miliardu eur s marží 13,9 %. Lídr v regionu s podílem na trhu 23,5 %. Nejprodávanější značkou je Fiat, Jeep je vedoucí značkou SUV v Brazílii.
Blízký východ a Afrika: rekordní běžná provozní marže 15,5 %, což představuje nárůst o 580 b.p., a hospodářský výsledek z provozní činnosti 472 milionů eur; tržní podíl vzrostl o 20 b. p. na 11,9 %.
Čína, Indie a asijsko-pacifická oblast: běžná provozní marže 13,4 %, hospodářský výsledek z provozní činnosti vzrostl o 40 % na 289 milionů eur. Uvedení nového Jeepu Meridian a Citroënu C3 na indický trh, dodávky byly zahájeny v červnu, resp. červenci. //[2]
Maserati: Na cestě k dvouciferné ziskovosti, s běžnou provozní marží 6,6 %, což představuje nárůst o 330 b. p., hospodářský výsledek z provozní činnosti se více než zdvojnásobil na 62 milionů eur. Nový MC20 Cielo byl představen v květnu, první dodávky nového modelu Grecale začaly v Evropě koncem června a v červenci byla odhalena limitovaná edice supercaru.
Chystané akce: Představení strategie elektrifikace značek Dodge, Jeep a Ram.
- –17. srpna: Gateway Muscle a Future Muscle Reveals jako součást „Dodge Speed Week“
- září: Jeep 4xe Day
- listopadu: Prodeje a tržby za 3. čtvrtletí 2022
- listopad: Ram Revolution
- července 2022 ve 12:30 proběhla telekonference, kde byly výsledky skupiny představeny. Záznam této akce je k dispozici v sekci Finance na webových stránkách skupiny Stellantis https://www.stellantis.com. Příslušné prezentační dokumenty budou zveřejněny na webových stránkách skupiny Stellantis.
Stellantis_NV_H1_2022_Results_FR
Stellantis
Stellantis (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA) je jedním z předních světových výrobců automobilů a poskytovatelů mobility. Naše značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move a Leasys jsou ikonické a nesou v sobě bohatou historii. Jejich inovativní produkty a služby jsou prodchnuty vášní vizionářů, kteří je založili, i nadšením dnešních zákazníků.
Díky naší rozmanitosti jsme lídrem v oblasti mobility zítřka. Stellantis usiluje o to být nejlepší, nikoliv největší společností v oblasti udržitelných technologií mobility a zároveň vytvářet ještě větší přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany a komunity, v nichž působí. Více informací naleznete na www.stellantis.com/fr
[1] Všechna srovnání jsou pro forma v porovnání s 1. pololetím 2021
[2] Není-li uvedeno jinak, všechny podíly na trhu a odkazy na pořadí se týkají prvního pololetí roku 2022. Všechna meziroční srovnání jsou uvedena k prvnímu pololetí roku 2021, včetně údajů FCA za období 1.–16. ledna 2021, tedy před dokončením fúze.