Testují autonomní jízdu poprvé s cestujícími.

Volkswagen Užitkové vozy testuje autonomní jízdu v Mnichově poprvé s cestujícími

  • Zástupci vlády a úřadů, velkoodběratelé i novináři získávají během prvních jízd s cestujícími informace o stavu vývoje autonomní jízdy
  • Aktuální flotila autonomních prototypů na základě modelu Volkswagen ID. Buzz jezdí v barvách poskytovatele mobility MOIA
  • Zkušební provoz identických prototypů ID. Buzz s technologií autonomní jízdy byl zahájen také v Severní Americe
  • Testy probíhají na veřejných komunikacích a zkušebním polygonu, aby se vozidla dostala do co největšího počtu různých dopravních situací

 Volkswagen Užitkové vozy dosahuje velkého pokroku ve vývoji autonomních vozidel koncipovaných pro provoz ve flotilách poskytovatelů mobility a přepravních služeb. Autonomní elektromobily Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) v těchto týdnech poprvé jezdí s významnými politiky, úředníky a zástupci hospodářských subjektů i médií, kteří si chtějí udělat představu o schopnostech v oblasti autonomního řízení, jimiž tato vozidla na své cestě do sériové výroby již disponují.

Volkswagen souběžně zahájil zkušební program také v texaském Austinu (USA). Cílem vývoje autonomních vozidel je komerční využití v centrech evropských a severoamerických aglomerací, ale také ve vozových parcích poskytovatelů přepravních služeb.

 „Rozšíření našeho programu autonomních vozidel do Severní Ameriky je dalším krokem v našem globálním strategickém plánu a výsledkem dlouhodobých investic,“ říká Christian Senger, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy odpovědný za vývoj autonomní jízdy.

To nám umožňuje testovat, ověřovat a zdokonalovat tuto technologii také na amerických silnicích.“ Cílem je etablovat nabídku komerčně dostupné přepravy a rozšířit rozmanité portfolio mobility koncernu Volkswagen.

 

Elektromobily ID. Buzz AD nabízejí velkosériovou techniku, a navíc jsou vybaveny systémem autonomní jízdy dodaným technologickou společností Mobileye. Rostoucí zkušební flotila sbírá data o ujetých kilometrech v mnoha provozních scénářích.

Vozidla splňující definici autonomní jízdy úrovně 4 podle americké normy SAE disponují kamerami, jakož i radarovou a lidarovou technologií. Ve všech vozidlech během zkušební fáze sedí vždy bezpečnostní řidič. MPV nabízí místo čtyřem cestujícím a po dokončení vývoje bude moci být vyráběno ve velkých počtech, aby uspokojilo rostoucí poptávku po mobilitě a přepravě.

 

Volkswagen Užitkové vozy má bohaté zkušenosti s požadavky cestujících a provozovatelů, které jsou pro vývoj autonomních flotil důležité. Dceřiná společnost koncernu Volkswagen, MOIA, působí na trhu jako poskytovatel mobility a sdílených jízd již od roku 2018 a dodnes přepravila více než 8,5 milionu cestujících. MOIA získávaná data rovněž předává k využití pro další vývoj autonomní jízdy.

Zahájení zkušebního programu v Texasu, zajišťovaného společností Volkswagen Group of America (VWGoA), je významným milníkem pro globální výzkum a vývoj autonomních vozidel koncernu Volkswagen. Společnost VWGoA povede strategii a obchodní rozvoj v USA, kde založila dceřinou firmu Volkswagen ADMT, LLC, která bude svými týmy v kalifornském Belmontu a texaském Austinu podporovat spuštění programu pro autonomní vozidla.

 

Na rozdíl od Německa, kde MOIA bude prvním provozovatelem autonomních vozidel, nebude Volkswagen provozovat služby autonomní přepravy v USA sám, ale plánuje nasazení vozidel u nezávislých partnerských společnosti v odvětvích mobility a přepravy.

 

 

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

„We transport success, freedom and future.“ Značka Volkswagen Užitkové vozy jako přední výrobce lehkých užitkových vozů zásadním a trvale udržitelným způsobem utváří přepravu zboží i osob a poskytování služeb. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna.

Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Celkem 24 000 zaměstnanců vyrábí v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vozy modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok a ID. BUZZ – výhradně elektricky poháněné verze naší ikony, modelu Bulli.

Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS – Mobility as a Service; TaaS – Transport as a Service) – tedy oblasti, v nichž utváříme mobilitu budoucnosti.

Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy tím naplňuje motto své značky: Přepravujeme úspěch, svobodu a budoucnost.

 

 

Informace o všech aspektech značky Volkswagen Užitkové vozy a výrobního závodu v Hannoveru naleznete na:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/volkswagen-commercial-vehicles-/

Twitter: http://twitter.com/VWCV_official

YouTube: https://www.youtube.com/c/vwnutzfahrzeuge/featured

Facebook: https://www.facebook.com/VolkswagenNutzfahrzeugeMeinWerk/

Podcast „wetransportsuccess“: https://www.radio.de/p/wetransportsuccess

 

 

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto.

S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.

 

www.facebook.com/VolkswagenUzitkoveVozy