Nový Passat Variant slaví světovou premiéru na IAA.

„Business Class“ v podání značky Volkswagen: Nový Passat Variant slaví světovou premiéru
– Volkswagen představuje novou generaci s působivým aerodynamickým designem,
vysokou kvalitou a novými hospodárnými pohony
– Dva nové plug-in hybridní pohony umožňují dojezd cca 100 km2 výhradně na
elektřinu a poprvé i rychlé nabíjení stejnosměrným proudem nabíjecím výkonem až 50 kW
– Přístrojová deska s velkými displeji a přehlednou strukturou menu zohledňuje požadavky zákazníků značky Volkswagen
– Vysoká úroveň cestovního komfortu díky velkorysému vnitřními prostoru, účinné protihlukové izolaci, novým sedadlům a nové regulaci podvozku „DCC Pro“3 dodávané na přání

 

 

Volkswagen zveřejňuje první fotografie a fakta u příležitosti světové premiéry zcela nově vyvinutého modelu Passat1 . Nová generace bestselleru střední třídy se zaměřuje na působivý aerodynamický design, nové hospodárné pohony, vysokou kvalitu a velký počet nových technologií. Nový Passat bude již za několik dnů poprvé představen veřejnosti na autosalonu IAA Mobility v Mnichově (5.–9. 9. 2023). Nový Passat bude uveden na trh v prvním čtvrtletí 2024 jako univerzálně využitelný Variant.

S více než 34 miliony prodaných exemplářů je Passat po Golfu historicky nejprodávanějším modelem značky Volkswagen, a předstihl dokonce již i legendárního Brouka. Kompletně nový vůz, přesto typický Passat. Čistý a působivý design je z každé perspektivy nový, ale jednoznačně identifikovatelný jako Passat a Volkswagen. Požadavky zákazníků zohledňuje nabídka hospodárných pohonů, která zahrnuje tři nové plug-in a mild hybridní pohony a pět variant přeplňovaných zážehových a vznětových motorů.

Passat Variant poskytne cestujícím v tichém a prostorném interiéru vysokou úroveň cestovního komfortu, kterou lze ještě umocnit na přání dodávaným novým adaptivním podvozkem („DCC Pro“3 ) a novými sedadly ergoActive3 (s funkcí tlakové bodové masáže). Zcela nově vyvinutá digitalizovaná přístrojová deska umožní intuitivní ovládání všech funkcí. Na přání dokáže nový Passat navíc automaticky zaparkovat4 a překonávat dlouhé vzdálenosti v režimu asistované jízdy4.

 

 

Dva nové plug-in hybridní pohony. Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Nejnovější evoluční stupeň modulární platformy MQB evo pro modely s motorem uloženým vpředu napříč tvoří vysoce inovativní technický základ deváté generace modelu Passat.

Volkswagen díky velkým úsporám z rozsahu v rámci platformy MQB evo znovu demokratizuje četné high-tech systémy, které budou moci využívat statisíce řidičů.“ Nejlepším příkladem jsou dva zcela nově vyvinuté plug-in hybridní pohony (eHybrid) se systémovým výkonem 150 kW (204 k)1 nebo 200 kW (272 k)1 .

Ve spojení s novou sadou akumulátorů o využitelné kapacitě 19,7 kWh umožní dojezd cca 100 km2 výhradně na elektřinu. Díky této vzdálenosti se nový Passat Variant promění v každodenním provozu v elektromobil. K tomu přispějí také krátké doby nabíjení, protože akumulátorovou baterii bude nyní možné nabíjet střídavým proudem výkonem 11 kW místo dosavadních 3,6 kW. Na rychlonabíjecích stojanech se stejnosměrným proudem může Passat Variant eHybrid dobíjet elektrickou energii dokonce výkonem až 50 kW. Aliance elektromotoru a nového, hospodárného přeplňovaného zážehového motoru (1.5 TSI evo2) zajišťuje navíc celkový dojezd cca 1000 km2.

Nový 48V mild hybrid. Další novinkou pro model Passat je 48V mild hybridní pohon (eTSI s výkonem 110 kW/150 k)1 , který přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Nabídku pohonu završují dva přeplňované zážehové motory (2.0 TSI) o výkonu 150 kW (204 k)1 nebo 195 kW (265 k)1 a tři turbodiesely (2.0 TDI) dodávané ve výkonových stupních 90 kW (122 k)1,
110 kW (150 k)1 nebo 142 kW (193 k)1.

Ve všech případech je součástí sériové výbavy dvouspojková automatická převodovka DSG. Varianty s výkonem 195 kW nebo 142 kW mají sériově pohon všech kol 4MOTION. Všechny ostatní varianty disponují pohonem předních kol.

 

Nová soustava displejů. Volkswagen zcela nově koncipoval velmi kvalitní interiér.
Nepřehlédnutelné jsou přehledně členěné, velkoplošné displeje ve stylovém, funkčním a pokrokovém pojetí. Technický základ tvoří MIB4. Nejnovější generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy umožňuje intuitivní ovládání, které je důsledně přizpůsobeno požadavkům řidičů vozů Volkswagen.

Asistované parkování. Nový Passat Variant bude uveden na trh s rozšířenou nabídkou nejmodernějších asistenčních systémů. Novinkou je spektrum asistenčních systémů pro parkování. Mezi ně patří na přání dodávané systémy „Park Assist Plus“3 , „Park Assist Pro“3 a funkce paměti pro „Park Assist Pro“3.

Prostřednictvím systému „Park Assist Pro“4 může řidič zaparkovat nový Passat Variant pomocí dálkového ovládání na chytrém telefonu a stejným způsobem i vyjet z parkovacího místa. Je-li Passat vybaven funkcí paměti pro „Park Assist Pro“4 , dokáže systém na přání zaznamenat a uložit posledních 50 metrů jízdy. Jakmile se Volkswagen znovu ocitne na příslušném místě – například před vjezdem pod zastřešené parkovací stání u domu –, nabídne řidiči, že převezme zaparkování vozu. Možné je i automatické vyjetí z parkovacího místa.

Světová premiéra pro „DCC Pro“. Novou úroveň podvozkové techniky reprezentuje adaptivní regulace podvozku „DCC Pro“, která svým rozsahem nastavení mezi maximální dynamikou a nejvyšším komfortem nastavuje laťku ve střední třídě. Tyto výjimečné vlastnosti umožňuje poprvé ve voze Volkswagen použitá dvouventilová technologie tlumičů.

Vysokou úroveň cestovního komfortu nabízejí také nová sedadla ergoActive Plus3 s 10komorovým vzduchovým systémem pro tlakovou bodovou masáž. Prodloužení rozvoru náprav o 50 mm přineslo zvětšení prostoru pro nohy o 50 mm. Zavazadlový prostor nabízí objem až 1920 litrů. Nový Passat Variant je tak ideálním všestranným automobilem pro podnikání i volný čas.

1 Studie v podobě blízké sériově vyráběnému modelu. Tento model se zatím neprodává 2Dojezd zjištěný na válcové zkušebně podle globálně harmonizované metodiky měření pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Údaj platí pro verzi Passat Variant eHybrid s využitelnou kapacitou akumulátorové baterie 19,7 kWh a stupněm výbavy, který je z hlediska dojezdu
nejvýhodnější.

Údaje dojezdu podle metodiky WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly a topografii.

 

3 Prvek výbavy, který se dodává v závislosti na výbavové linii nebo na přání.
4 Asistenční funkce je využitelná pouze v rámci systémových limitů. Řidič musí být kdykoli připraven zasáhnout a převzít od asistenčního systému řízení v plném rozsahu. Řidič není v žádném okamžiku zbaven odpovědnosti za bezpečné řízení vozidla.

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 140 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve 29 závodech ve dvanácti zemích. V roce 2022 dodal Volkswagen zákazníkům 4,56 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jakými jsou Polo, T-Roc, T-Cross, Golf, Tiguan nebo Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů ID.3, ID.4, ID.5 a ID.6, jejichž odbyt loni zaznamenal meziroční nárůst o téměř 24 procent na 330 000 elektricky poháněných vozidel.

Od předání prvního vozu ID.3 zákazníkovi v září 2020 dodal Volkswagen na celém světě již více než 580 000 elektromobilů z rodiny ID. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 170 000 lidí na celém světě. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje svůj další rozvoj, jehož cílem je být nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu.

Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem MOON nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.