Audi A6 e-tron stanovuje měřítka v oblastech designu a dojezdu.

Nová definice segmentu vyšší střední třídy: Audi A6 e-tron stanovuje měřítka
v oblastech designu a dojezdu
• Vzrušující design: jednolitá architektura exteriéru a interiéru přizpůsobená z hlediska designu a
ergonomie požadavkům cestujících
• Výjimečná aerodynamika a dlouhý dojezd více než 750 kilometrů
• Nejlepší jízdní dynamika: adaptivní vzduchové odpružení umožňuje široké rozpětí nastavení
mezi excelentním komfortem pro cestování na dlouhé vzdálenosti a sportovní jízdní
dynamikou
• Předseda představenstva značky Audi Gernot Döllner: „A6 e-tron* bude jako první čistě
elektrický model Audi nabízený v karosářských verzích Sportback a Avant a zvýší zájem o
elektromobilitu.“

 Studie Audi A6 e-tron concept debutovala v roce 2021 na autosalonu Auto
Shanghai jako předzvěst inovativní rodiny zcela elektrických modelů vyráběných ve velkých počtech. Audi
nyní představuje A6 e-tron* v karosářských verzích Sportback a Avant. Vůz vyšší střední třídy jako druhý
model na platformě PPE přebírá důvěrně známé produktové přednosti v podobě vynikajících provozních
vlastností, dlouhého dojezdu, mimořádné hospodárnosti a rychlého nabíjení. Navíc je prvním modelem na
této platformě s konceptem nízké podlahy. Exteriér s dokonalými proporcemi je působivý a sportovní. Nová
designová filozofie značky Audi definuje interiér. V závislosti na úrovni výbavy nabízí A6 e-tron* mnoho
inovativních prvků, například druhou generaci virtuálních vnějších zpětných zrcátek, panoramatickou
skleněnou střechu, která se zneprůhlední stisknutím tlačítka, a osvětlené kruhy na zádi. Modely A6 e-tron* a
S6 e-tron* bude možné v České republice objednávat v průběhu podzimu 2024, kdy budou oznámeny také
české ceny.

„A6 e-tron* je prvním čistě elektrickým modelem Audi nabízeným v karosářských verzích Sportback a Avant,“
říká Gernot Döllner, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „Jeho ohromující design umožňuje nejlepší
aerodynamiku v portfoliu, a tím i vyšší hospodárnost. Svým dlouhým dojezdem výrazně přesahujícím 700
kilometrů a vynikající jízdní dynamikou bude vyvolávat nadšení pro elektromobilitu.“
Exteriér: elegantní a pokrokový
Čistý design karoserie ztělesňuje dynamiku, pokrok a eleganci. Příď je harmonická a současně expresivní. A6 etron* má na silnici vzhled nízkého a širokého automobilu, který je umocněn štíhlým designem světel pro denní
svícení a širokou maskou chladiče. Uzavřenou a obrácenou masku chladiče Singleframe obklopuje černý
rámeček. V tomto řešení se zrcadlí osobitý designový styl modelů e-tron. Hlavní světlomety a ostatní funkční
prvky, například senzory vyspělých asistenčních systémů ADAS (Advanced Driver Assistance System) a otvory
pro přívod vzduchu, jsou začleněny do tmavé masky, takže jsou téměř neviditelné.

 

Dynamická linie střechy modelu A6 e-tron* spočívá na pevných základech atletického těla karoserie s nízkou
světlou výškou. Charakteristické blatníky quattro svými skulpturálními a svalnatými konturami symbolizují
pohon všech kol quattro a jsou klíčovým prvkem DNA designu značky Audi. Sada akumulátorů je jako srdce
vozu zvýrazněna černou ozdobnou lištou v oblasti bočních prahů. Tato ozdobná lišta dodává vozu ze strany
nízký, štíhlý a dynamický vzhled. Lišta pokračuje až do zadní části vozu a nese odrazová skla, čímž model A6 etron* vizuálně prodlužuje. Také Avant je charakterizován velmi nízkou linií střechy se střešním sloupkem D,
který je velmi skloněný dopředu. Ozdobný prvek se vzhledem hliníku propojuje střešní sloupek A se střešním
spoilerem jako nový osobitý znak modelu A6 Avant e-tron* a přispívá ke snadné rozpoznatelnosti.
Záď vyzařuje sportovní eleganci prodchnutou maximální sílou. Přehledné uspořádání v kombinaci se souvislým,
trojrozměrným světelným pásem dodává novému modelu A6 e-tron* čistý a sebejistý vzhled. Záď verze
Sportback je završena nepřehlédnutelnou spoilerovou lištou. Sportovní a dynamické vzezření zadní partie navíc
umocňuje přitažlivý zadní difuzor.

Audi A6 e-tron* je sériově vybaveno 19“ koly s aerodynamickým pětipaprskovým designem, zatímco S line má
grafitově šedá 20“ kola se speciálním pětipaprskovým designem, v němž vyniká motiv trojnožky. S6 e-tron*
zahrnuje 20“ kola v sériové výbavě. Na přání jsou nabízena další ohromující kola s průměrem ráfku až 21 palců.
Zákazníci mají na výběr devět osobitých designů, od sportovních až po elegantní, včetně šesti od společnosti
Audi Sport.

Jednotlivé varianty modelové řady Audi A6 e-tron* – basic, S line a S – se liší svým exteriérem. V době uvedení
na trh bude nabízeno osm barev karoserie včetně standardní barvy šedá Magnetic (nemetalický lak) a
metalických laků bílá Glacier, šedá Typhoon a černá Mythos. Barvy karoserie zvýrazňují působivý a moderní
design exteriéru. K dispozici jsou rovněž dva modré metalické odstíny, modrá Plasma a modrá Malpelo.
Exkluzivně pro variantu S line a model S jsou vyhrazeny barvy šedá Daytona (lak s perleťovým efektem) a
béžová Siam.

Nejlepší ve své třídě: vynikající aerodynamika
Mimořádná aerodynamika je klíčovou součástí dlouhé historie úspěchů značky Audi. Minulí protagonisté
aerodynamiky, modely Audi 100 (C3) a Audi 80 (B3), patří rovněž k segmentu střední třídy.
Legendární součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) vynesl třetí generaci modelu Audi 100 označení
„aerodynamický mistr světa všech kategorií“. V roce 1982 zastínila značka Audi své konkurenty součinitelem
aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30 – a pozici lídra si udržovala po mnoho dalších let. V současnosti
začíná Audi A6 e-tron* psát novou kapitolu tohoto úspěšného příběhu. Sportovní design a nastavení nového
modelu Audi A6 e-tron* přispívá k excelentní aerodynamice a zajišťuje výjimečně nízký součinitel
aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,21 u verze Sportback. A6 e-tron* je díky tomu nejlepším modelem
Audi všech dob z hlediska aerodynamiky a nejaerodynamičtějším vozem v celém koncernu Volkswagen. Také
Avant dosahuje velmi dobrého součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24, a patří tak mezi nejlepší
modely ve svém segmentu.

Aerodynamicky optimalizovaná příď má systém vzduchových clon, který pozitivně ovlivňuje proudění kolem
přídě a kol. Kabina je extrémně štíhlá a linie střechy se svažuje k zádi. Uzavíratelný otvor pro přívod chladicího
vzduchu pod maskou chladiče Singleframe zajišťuje, aby vzduch obtékal tuto oblast modelu Audi A6 e-tron*
s minimálními ztrátami. Značka Audi navíc tento systém optimalizovala dodatečnými komponenty. Zásadní roli
v aerodynamickém konceptu hraje také spodní část vozu s vysoce účinným utěsněním a drobnými
optimalizacemi různých komponentů.

 

Mezi ně patří speciálně přizpůsobené designy kol a 3D vyboulení před
předními koly, jež jsou individuálně optimalizovány pro karosářské verze Sportback a Avant, spodní ochranné
kryty motorového prostoru, sada akumulátorů, zadní náprava a panely v oblasti bočních prahů. Široký a
aerodynamicky optimalizovaný difuzor vytváří optimální rovnováhu mezi vztlakem na zadní nápravě a
součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx. Avant je také vybaven dodatečným spoilerem na difuzoru.
Aerodynamické prvky v podobě bočních spoilerů na zádi modelu A6 Avant e-tron* umožňují kontrolované
odtrhávání vzdušného proudění od povrchu karoserie. Nízký střešní spoiler přispívá k vytváření malé klidové
zóny za vozidlem, která také vylepšuje aerodynamiku.

Aerodynamický koncept završují aerodynamické optimalizace nabízené některými koly dostupnými v různých
velikostech. Zákazníci si mohou vybrat například atraktivní 21“ aerodynamická kola s plastovými kryty. Na přání
dodávaná virtuální vnější zpětná zrcátka patří mezi osvědčené aerodynamické komponenty známé již z modelu
Audi Q8 e-tron*. Jejich druhou generaci, použitou u modelu Audi A6 e-tron*, lze nyní elektricky sklopit.
Kompaktní kamery mají aerodynamicky optimalizovaný tvar, který zmenšuje čelní plochu vozu a snižuje
součinitel aerodynamického odporu vzduchu.

Inovativní osvětlovací technika
Audi upevňuje s novým modelem Audi A6 e-tron* své vedoucí postavení v oblastech osvětlovací techniky a
světelného designu, které jsou zásadní součástí DNA značky Audi. Světlomety a zadní svítilny mají trojrozměrný
design a nabízejí charakteristické digitální světelné designy, v nichž se snoubí fyzický svět s digitálním. Vpředu
nabízí modelová řada Audi A6 e-tron na přání digitální světla pro denní svícení s technologií LED a vzadu druhou
generaci digitálních svítilen OLED.

Každý digitální panel OLED je tvořen 45 segmenty. Záď modelu A6 e-tron* tak dělá další významný krok ve
vývoji směrem k displeji, což umožňuje komunikaci „car-to-x“ a zvyšuje bezpečnost silničního provozu.
Charakteristický světelný design vytváří softwarový modul v jednom z pěti doménových počítačů modelu Audi
A6 e-tron*. Světlo na novém modelu Audi A6 e-tron* vypadá ještě živěji a inteligentněji díky dokonalé
symbióze mezi světelným designem a inovativní technologií.

U druhé generace digitálních zadních svítilen OLED používá deset panelů OLED se 450 segmenty speciálně
vyvinutý algoritmus, který vytváří nová zobrazení několikrát za sekundu. Aktivní charakteristický digitální
světelný design ukazuje také cestu do budoucnosti osvětlovací techniky Audi. Vpředu je aktivní charakteristický
digitální světelný design vytvářen interakcí algoritmu s dvanácti ztlumitelnými segmenty. Vzadu jsou k tomuto
účelu používány všechny digitální segmenty OLED. Individuální světelné segmenty vzájemně interagují tak, aby
se celková intenzita světla u charakteristického světelného designu neměnila.

Audi stanovuje druhou generací digitálních zadních svítilen OLED nové standardy světelného designu,
funkčnosti a bezpečnosti. Digitální zadní svítilny OLED 2.0 dokážou poprvé komunikovat s bezprostředním
okolím (car-to-x). Značka Audi u nich vyvinula také další bezpečnostní funkce. Detekce přiblížení známá již
z ostatních modelů Audi byla pro nový model A6 e-tron* rozšířena o komunikační světlo, které upozorňuje
ostatní účastníky silničního provozu na nehody a poruchy. Kromě běžné grafiky koncových světel zobrazuje
komunikační světlo v kritických jízdních nebo dopravních situacích také specifický statický charakteristický zadní
světelný design s výstražnými symboly integrovanými do digitálních zadních svítilen OLED 2.0.

Použitá technologie stanovuje nová měřítka rovněž z hlediska možností individualizace. V závislosti na zvolené
výbavě si mohou řidiči individualizovat svůj vůz A6 e-tron* zcela novým způsobem pomocí osmi
charakteristických digitálních světelných designů nově navržených digitálních denních světel ve světlometech
Matrix LED a v digitálních zadních svítilnách OLED 2.0.

Specifickým highlightem nového modelu Audi A6 e-tron* je osvětlení čtyř kruhů na zádi dodávané v závislosti
na výbavě. Tento prvek zvýrazňuje korporátní identitu značky Audi a propůjčuje novému modelu A6 e-tron*
individuální charakter.

Panoramatický displej Audi MMI a digitální vnější zpětná zrcátka
Interiér modelu Audi A6 e-tron* je konzistentně zaměřen na požadavky uživatelů. Trojrozměrný a vysoce
kontrastní design záměrně klade prvky do popředí nebo pozadí, čímž vytváří prostorové uspořádání, jehož
design je spolu s ergonomií uzpůsoben potřebám cestujících. Panoramatický displej MMI se zakřiveným
designem a technologií OLED je tvořen 11,9“ displejem digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual
cockpit a 14,5“ dotykovým displejem MMI a společně s 10,9“ displejem MMI pro spolujezdce vpředu tvoří
digitální obrazovku s vizuálně čistým designem.

Aktivní diskrétní režim umožňuje osobě na sedadle spolujezdce vpředu věnovat se za jízdy zábavě, například
sledování filmů nebo seriálů, aniž by docházelo k rozptylování řidiče. V závislosti na aktuální rychlosti jízdy a
obsazení sedadla zajišťuje inteligentní řídicí jednotka směrové (diskrétní režim je zapnutý) nebo difúzní
(zobrazení je viditelné pro všechny) šíření světla.

Značka Audi významně posunula vývoj zobrazovací techniky na přání dodávanou druhou generací head-up
displeje s rozšířenou realitou, dalším ústředním prvkem digitálního zobrazovacího systému.
Displej promítá velkou, skloněnou zobrazovací plochu přes čelní okno před řidiče. Systém ukazuje důležité
informace, například rychlost jízdy, dopravní značky nebo asistenční a navigační symboly.

V interiéru panuje útulná atmosféra. Měkký ozdobný panel probíhá od dveří ke dveřím přes celou šířku
přístrojové desky a vytváří pocit homogenního prostoru obklopujícího cestující. Materiály byly vybrány na
základě funkčních hledisek. Současně zajišťují jasná designová odlišení různých zón v interiéru vozidla.
Komfortně orientované zóny jsou navrženy s velkorysými povrchy a měkkými materiály. Naopak precizně
uspořádané ovládací zóny ve vysoce kvalitní, leskle černé barvě kladou důraz na přehlednou interakci
s vozidlem. Nízko umístěné, štíhlé výdechy ventilační soustavy vyvolávají dojem, jako by se ztrácely v pozadí.

 

Displeje na přání dodávaných virtuálních vnějších zpětných zrcátek jsou umístěny na vnitřní straně dveří
v dobře viditelné poloze u paty střešních sloupků A.
Je zde vytvořen také digitální obklopující pás sahající od jednoho zrcátka k druhému napříč celou digitální
přístrojovou deskou a propojený dynamickým interakčním světlem u paty čelního okna. Zásadní funkce, jakými
jsou nastavování polohy zrcátek, osvětlení a zamykání, jsou kompaktně integrovány do centrálního ovládacího
panelu na dveřích řidiče. Elegantní atmosféru završuje na přání dodávaný systém čtyřzónové automatické
klimatizace rozšířený o funkce udržování vysoké kvality vzduchu, parfémování a ionizování.

Chytrá panoramatická skleněná střecha s nastavitelnou průsvitností
Na přání dodávaná inovativní panoramatická skleněná střecha představuje další vylepšení celého vozu. Na
rozdíl od předchozích druhů minimalizuje chytré sklo panoramatické střechy přímé sluneční záření a po
stisknutí tlačítka se stane neprůhledným. Tento systém je založen na technologii PDLC (Polymer-Dispersed
Liquid Crystal), která dokáže měnit stav z průhledného na neprůhledný. Elektricky ovládané skleněné
komponenty obsahují dvě fólie PDLC, mezi nimiž se nacházejí kapalné krystaly. Není-li k těmto vrstvám
přivedeno elektrické napětí, vytvoří krystaly neprůhlednou vrstvu, a skleněná střecha je neprůsvitná. Jakmile je
elektrické napětí přivedeno, krystaly se uspořádají tak, že je střecha průsvitná. Systém lze individuálně ovládat
jako „digitální závěs“ tlačítkem na stropním modulu. Zákazníci mají na výběr čtyři předem nastavené úrovně
průsvitnosti.

Informační a zábavní systém – integrace digitálního světa zákazníků
Informační a zábavní systém používá operační systém Android Automotive OS. A6 e-tron* získává aktualizace
svých systémů bezdrátovým přenosem dat. Nejnovější služby Audi connect a vylepšený plánovač tras e-tron,
který se dodává sériově, jsou proto vždy aktuální. Aplikace, například YouTube, jsou dostupné prostřednictvím
obchodu s aplikacemi třetích stran Audi Application Store, který je integrován přímo do MMI a nevyžaduje
použití chytrého telefonu.

Obchod poskytuje zákazníkům přístup k široké škále aplikací. Při uvedení modelu A6 e-tron* na trh budou
k dispozici různé aplikace z následujících kategorií: hudba, video, hry, navigace, parkování a nabíjení,
produktivita, počasí a zpravodajské služby.

Nabídka obchodu je neustále rozšiřována a portfolio aplikací je přizpůsobováno specifickým požadavkům
příslušného trhu.
Kromě vylepšeného a intuitivnějšího dotykového ovládání reaguje nový koncept zobrazování a ovládání na
globální trendy směřující k ještě lepší interakci. Hlasové ovládání bylo například výrazně rozšířeno a nyní hraje
klíčovou roli. Audi assistant, hlasový asistent se schopností učit se, dokáže ovládat řadu funkcí vozidla.
Audi assistant bude mít v budoucnosti také přístup k dalším datům z internetu, například k předpovědím počasí
a všeobecným znalostem. Zákazníci mohou díky propojení s chatbotem ChatGPT (poskytovaným v rámci služby
Microsoft Azure OpenAI) vstupovat do interakce se svým vozem prostřednictvím hovorového jazyka a za jízdy
poslouchat informace, které se chtějí dozvědět.

Audi assistant automaticky rozpozná, zda má aktivovat funkci vozidla, vyhledat cíl nebo například poskytnout
předpověď počasí. Systém značky Audi předává dotazy uživatelů chatbotu ChatGPT pouze v případě, že sám
nedokáže odpovědět na dotazy týkající se všeobecných znalostí. Řidiči si mohou užívat perfektní ovládání,
protože do systému Audi assistant jsou integrovány veškeré funkce. Nejvyšší prioritou je zabezpečení dat.
Všechny dotazy a odpovědi jsou po zpracování smazány, aby bylo zajištěno optimální soukromí. ChatGPT navíc
nikdy nemá přístup k datům vozidla.

Prémiový audiosystém Bang & Olufsen s reproduktory v opěrkách hlavy zajišťuje optimální zvuk. Vysoce účinný
zesilovač napájí 20 reproduktorů výkonem 830 W. Čtyři reproduktory jsou integrovány do opěrek předních
sedadel. Audi tak může cestujícím poskytovat individuální prostorový zvuk a osobní navigační pokyny i telefonní
hovory. Dodatečné reproduktory ve střešních sloupcích A a středopásmové reproduktory vytvářejí
neporovnatelný 3D prostorový zvuk. Dynamické interakční světlo nabízí rozmanité komunikační funkce, a
podporuje tak interakci vozidla s cestujícími. Interakční světlo má podobu velkého oblouku, který prochází
napříč interiérem a přístrojovou deskou pod čelním oknem.

Mimořádný dojezd a nabíjecí výkony
Výkonné, kompaktní a vysoce hospodárné elektromotory a pro PPE nově vyvinutá sada lithium-iontových
akumulátorů tvořená dvanácti moduly a 180 prismatickými články s celkovou kapacitou 100 kWh (využitelná
94,9 kWh) zajišťují dojezd více než 750 kilometrů (A6 Sportback e-tron*), resp. více než 720 kilometrů (A6
Avant e-tron*). Nové Audi A6 e-tron* poskytuje zážitky ze sportovní jízdy, jimiž je značka Audi proslulá, díky
nejvyššímu výkonu až 270 kW ve verzích A6 Sportback/Avant e-tron* performance (kombinovaná spotřeba
elektrické energie v kWh/100 km: 17,0–14,0; kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A). Audi A6
e-tron performance* (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,0–14,0; kombinované emise
CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A) zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 210
km/h. S6 e-tron* poskytuje nejvyšší výkon 370 kW (405 kW s funkcí launch control pro rozjezd s maximální
akcelerací) (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,4–15,7; kombinované emise CO2
v g/km: 0; emisní třída (CO2): A).

S6 Sportback e-tron* a S6 Avant e-tron* zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy (kombinovaná spotřeba
elektrické energie v kWh/100 km: 17,4–15,7; kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A). Nejvyšší
rychlost je 240 km/h. Dojezd na jedno nabití přesahuje 670 kilometrů (S6 Sportback e-tron*), resp. 640
kilometrů (S6 Avant e-tron*).

A6 e-tron performance* (270 kW) s pohonem zadních kol a S6 e-tron* (370 kW) s pohonem všech kol quattro
budou nabízeny od uvedení nové modelové řady na trh v karosářských verzích Sportback a Avant. V závislosti
na trhu budou později následovat další varianty s pohonem zadních kol nebo s pohonem všech kol quattro.
Díky 800V technologii a maximálnímu nabíjecímu výkonu 270 kW při stejnosměrném nabíjení v sériové výbavě
jsou s modelem Audi A6 e-tron* možné krátké zastávky kvůli doplňování elektrické energie. To znamená, že u
modelu A6 Sportback e-tron performance* lze na vhodné vysokovýkonné nabíjecí stanici HPC (High Power
Charging) prodloužit dojezd až o 310 kilometrů za pouhých deset minut. Za 21 minut se stav nabití zvýší z 10 na
80 procent. Inteligentní vysokovýkonný a prediktivní systém řízení provozní teploty je klíčovým komponentem,
který stojí za těmito pozoruhodnými nabíjecími výkony.

Vůz s funkcí Plug & Charge se sám autorizuje na
kompatibilních nabíjecích stanicích po připojení nabíjecího kabelu a aktivuje nabíjecí proces, který je zcela
automatický. Pokud nabíjecí stanice pracuje s 400V technologií, může Audi A6 e-tron* používat metodu
souběžného nabíjení dvou částí akumulátorové baterie. Sada akumulátorů s napětím 800 V je v tomto případě
rozdělena na dvě poloviny, z nichž každá má napětí 400 V a které lze pak nabíjet souběžně výkonem až 135 kW.
Ze standardních domácích nabíječek se střídavým proudem je sadu akumulátorů možné nabíjet výkonem až 11
kW. Později bude na přání nabízena varianta pro nabíjení střídavým proudem s nabíjecím výkonem 22 kW.
Vyspělý systém rekuperace kinetické energie je důležitým komponentem pro zvyšování hospodárnosti a
prodlužování dojezdu modelu Audi A6 e-tron*. Tento systém dokáže zajistit přibližně 95 procent brzdných
procesů v každodenním provozu. Audi A6 e-tron* dosahuje rekuperačního výkonu až 220 kW. Klíčovou roli zde
hraje teplota spolu se stavem nabití sady akumulátorů. Rekuperace probíhá na přední a zadní nápravě, přičemž
z důvodu účinnosti zajišťuje mírná zpomalení zadní náprava. V případě potřeby je však navíc na zadní nápravě
k dispozici i vyšší rekuperační výkon díky výkonnějšímu elektromotoru.

Integrovaný brzdový systém iBS (integrated Brake System), který je důvěrně známý z předchozích modelů etron, byl významně vylepšen jako součást platformy PPE (Premium Platform Electric) pro prémiové
elektromobily. Poprvé je možné výše popsané kombinování brzdného účinku mechanických třecích brzd a
rekuperačního brzdění prostřednictvím elektromotorů na jednotlivých nápravách.

Jak je pro Audi typické, nabízí Audi A6 e-tron* také možnost dvoustupňové rekuperace, kterou lze nastavovat
pomocí páček na volantu. Možný je i režim setrvačné jízdy. Vozidlo v tomto případě pokračuje v jízdě bez
dodatečných odporů, jakmile řidič uvolní pedál plynu. Další alternativou v modelu A6 e-tron* je jízdní režim
„B“, který umožňuje ovládat zrychlování a zpomalování vozu téměř výhradně jen jedním pedálem. Tento režim
nabízí nejintenzivnější zpomalování rekuperací. Při předvídavém stylu řízení lze v jízdním režimu „B“ realizovat
téměř veškeré zpomalení bez sešlápnutí brzdového pedálu.

Precizní jízdní dynamika, vysoký komfort
Typická DNA značky Audi je evidentní také v oblasti podvozku, v němž se zrcadlí precizně definovaná filozofie
nastavení. Činnost regulačních podvozkových systémů se vyznačuje přesnou vzájemnou koordinací. Nastavení
charakteristiky přední nápravy umožňuje bezprostřední reakce vozu a výrazně ovlivňuje jízdní dynamiku
modelu A6 e-tron*. Tím je umocněn dojem agility.

Na přání dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči umožňuje měnit celkové
nastavení vozu v širokém rozsahu mezi vysokým jízdním komfortem a sportovní ovladatelností. V závislosti na
rychlosti jízdy a individuálních preferencích se přizpůsobuje specifickému stavu vozovky a upravuje světlou
výšku karoserie volbou jedné ze čtyř úrovní. Speciální funkcí je režim efficiency systému Audi drive select.
V režimu efficiency sníží odpružení světlou výšku karoserie o 20 milimetrů v závislosti na rychlosti jízdy, čímž
zlepší aerodynamiku vozu. Toto opatření slouží k optimalizaci spotřeby elektrické energie a prodloužení
dojezdu.
Model Audi S6 e-tron* je vybaven systémem pohonu všech kol s důrazem na přenos větší hnací síly na zadní
nápravu. Vysoce variabilní rozdělování točivého momentu zvyšuje úroveň jízdní dynamiky. Odlišné
charakteristiky elektromotorů na přední a zadní nápravě umožňují přenášet větší točivý moment na zadní
nápravu dokonce i při maximálním zatížení. Modely Audi S6 e-tron* a A6 e-tron* mají odlišné rozměry
pneumatik na přední a zadní nápravě, což zvyšuje úroveň jízdní stability a sportovních vlastností.

Vždy v pohotovosti: asistenční systémy
Audi poskytuje s asistenčními systémy pro model A6 e-tron* širokou škálu funkcí usnadňujících každodenní
život na cestách a výrazně zvyšujících úroveň bezpečnosti silničního provozu pro všechny jeho účastníky.
Adaptivní asistent řízení plus patří mezi nové funkce modelu A6 e-tron*. Systém podporuje řidiče při
zrychlování, brzdění, udržování rychlosti jízdy i bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a asistuje
při řízení vozu v příslušném jízdním pruhu. Adaptivní asistent řízení plus tedy zvyšuje jízdní komfort, a to
především při cestování na dlouhé vzdálenosti. Systém kromě různých senzorů, v závislosti na regionu, používá
také mapové podklady ve vysokém rozlišení a sdílená data od ostatních vozidel uchovávaná a zpracovávaná
v agregované podobě v cloudu. Vozidlo na základě fúze těchto informací vypočítává zbývající trasu a umožňuje
komfortní jízdu v celém rozsahu rychlostí i v dopravních kolonách.

Park assist plus se zobrazováním vzdálenosti od překážek, zadní kamera, omezovač rychlosti propojený s
kamerovým rozpoznáváním dopravních značek, adaptivní tempomat a rozpoznávání únavy a nepozornosti
řidiče budou v době uvedení na trh součástí sériové výbavy.

Uvedení na trh a ceny
Výkonné, sportovní modely A6 e-tron* a S6 e-tron*, dodávané v karosářských verzích Sportback a Avant
s dokonalými proporcemi, budou moci zákazníci objednávat od podzimu 2024. Sériová výbava a ceny pro český
trh budou oznámeny se spuštěním předprodeje.

 


Fakta
Nejdůležitější fakta o novém modelu Audi A6 e-tron*
Vnější design a aerodynamika
> Dynamická, elegantní a pokroková karoserie
> Štíhlý design denních světel a široká maska chladiče
> Souvislý pás se vzhledem hliníku od střešních sloupků A až po střešní spoiler u modelu A6 Avant etron*
> Druhá generace virtuálních vnějších zpětných zrcátek, nyní s elektrickým sklápěním
> Osm barev karoserie: nemetalický lak šedá Magnetic, metalický lak bílá Glacier, metalický lak šedá
Typhoon, metalický lak černá Mythos, metalický lak modrá Plasma, metalický lak modrá Malpelo, lak
s perleťovým efektem šedá Daytona a metalický lak béžová Siam exkluzivně pro S line a model S
> Sportovní design ve spojení s excelentní aerodynamikou: součinitel aerodynamického odporu vzduchu
cx = 0,21 (Sportback), resp. 0,24 (Avant)

Osvětlovací technika
> Aktivní charakteristický digitální světelný design pro světlomety a zadní svítilny
> Výrazně rozšířený světelný design, rozmanitější nabídka funkcí a vyšší bezpečnost silničního provozu
> Osm charakteristických digitálních světelných designů pro digitální denní světla ve světlometech
Matrix LED a digitální zadní svítilny OLED 2.0, s výběrem zobrazovaným prostřednictvím MMI a
aplikace myAudi
> Počet pixelových segmentů na jednom digitálním panelu OLED 2.0: 45 segmentů
> Deset digitálních panelů OLED v zadních svítilnách s celkem 450 segmenty
> První vůz na evropském trhu s osvětlenými kruhy na zádi (v závislosti na konfiguraci)
> Komunikační světlo, včetně detekce přiblížení
> Komunikační světlo upozorňuje speciálními symboly účastníky silničního provozu
> Druhá generace digitálních zadních svítilen OLED zobrazuje specifické charakteristické světelné designy
s výstražnými symboly společně s grafikou běžných světel
Vnitřní design a displeje
> Trojrozměrně navržená ozdobná obložení zajišťují velkorysý pocit prostoru
> Interiér se vyznačuje čistými strukturami a velmi útulnou atmosférou
> Měkký obklopující ozdobný panel sahá od dveří přes celou šířku přístrojové desky
> Displeje digitálních vnějších zpětných zrcátek jsou ergonomicky umístěny na vnitřní straně dveří
v zorném poli na střešním sloupku A
> Panoramatický displej Audi MMI se zakřiveným designem a technologií OLED je tvořen 11,9“ displejem
digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit a 14,5“ dotykovým displejem MMI
> Na přání dodávaný 10,9“ displej MMI pro spolujezdce vpředu s aktivním diskrétním režimem
> Na přání dodávaný head-up displej s rozšířenou realitou
> Nová panoramatická skleněná střecha s nastavitelnou průsvitností
Informační a zábavní systém a digitální služby
> Obchod s aplikacemi třetích stran integrovaný přímo ve vozidle
> Funkce na požádání: dodatečné rozšiřování funkčnosti vozidla
> Softwarové aktualizace dostupné prostřednictvím bezdrátového datového přenosu (OTA)
> Integrace chatbotu ChatGPT
Asistenční systémy
Sériová bezpečnostní výbava zahrnuje parkovací asistenční systém park assist plus se zobrazováním vzdálenosti
od překážek, zadní kameru, omezovač rychlosti propojený s kamerovým rozpoznáváním dopravních značek,
adaptivní tempomat a upozorňování na únavu a nepozornost řidiče.
Pohon a rekuperace
> Vysoce integrované komponenty, kompaktní konstrukce a optimalizovaná vlastní výroba
> Elektromotory vyžadují pro své uložení o 30 procent menší prostor, hmotnost elektromotorů klesla o
20 procent
> Zaměření na hospodárnost, akustické vlastnosti a modulární konstrukci
> Použití asynchronního elektromotoru na přední nápravě a synchronního elektromotoru
s permanentními magnety na zadní nápravě
> Vinutí vyráběné metodou Hairpin maximalizuje tok elektrického proudu ve statoru elektromotoru
Audi
MediaInfo
*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
10/20
> Rotor a stator s inovativním systémem přímého chlazení
> Energeticky hospodárné polovodiče z karbidu křemíku v pulzních měničích
> Mazání se suchou skříní a elektricky poháněným olejovým čerpadlem v převodovce
> Optimalizované akustické vlastnosti díky upevňovacím prvkům, které jsou součástí odlitku skříně
> Přímé chlazení elektromotorů olejem zvyšuje specifický výkon
> Maximální možný odklon od kovů vzácných zemin
> V době uvedení na trh bude každá karosářská varianta nabízena ve dvou výkonových stupních:
o Audi A6 Sportback e-tron performance*: nejvyšší výkon 270 kW, pohon zadních kol,
zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy
o Audi A6 Avant e-tron performance*: nejvyšší výkon 270 kW, pohon zadních kol,
zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy
o Audi S6 Sportback e-tron*: nejvyšší výkon 370 kW (405 kW s funkcí launch control
pro rozjezd s maximální akcelerací), pohon všech kol quattro, zrychlení z 0 na 100
km/h za 3,9 sekundy (při aktivní funkci launch control)
o Audi S6 Avant e-tron*: nejvyšší výkon 370 kW (405 kW s funkcí launch control pro
rozjezd s maximální akcelerací), pohon všech kol quattro, zrychlení z 0 na 100 km/h
za 3,9 sekundy (při aktivní funkci launch control)
> Nejvyšší rychlost modelu A6 Sportback e-tron performance* až 210 km/h, modelu S až 240 km/h
> Rekuperace s vysokou účinností a dostupností
> Zpomalování s rekuperačním výkonem až 220 kW
> Hladké kombinování brzdných účinků s plynulou a konzistentní charakteristikou brzdového pedálu
> Možnost kombinování brzdných účinků na specifické nápravě
Sada akumulátorů, nabíjení a inteligentní systém řízení provozní teploty
> Sada lithium-iontových akumulátorů s celkovou kapacitou 100 kWh (využitelná 94,9 kWh)
> Maximální nabíjecí výkon až 270 kW na příslušných vysokovýkonných nabíječkách (HPC)
> Nabíjecí výkon 11 kW se střídavým proudem, v průběhu životního cyklu je plánována i varianta s
nabíjecím výkonem 22 kW
> Dvanáct modulů se 180 prismatickými články (15 článků zapojených sériově)
> Později základní varianta s deseti moduly a celkovou kapacitou 83 kWh
> Chemické složení akumulátorových článků umožňuje o 30 procent větší hustotu energie
> Sada akumulátorů integrovaná do bezpečnostního skeletu vozidla a chladicí soustavy
> Homogenní přenos tepla díky chladicí desce integrované do krytu akumulátorové baterie
> Spodní ochranný panel vyrobený z kompozitního materiálu vyztuženého vlákny snižuje hmotnost
> Montáž vysokonapěťové sady akumulátorů probíhá v hlavním závodě v Ingolstadtu
> Řídicí jednotka sady akumulátorů BMCe (Battery Management Controller) reguluje elektrický proud
> Vysokonapěťová akumulátorová baterie z platformy PPE umožňuje účinné paralelní nabíjení na 400V
nabíjecích stanicích
> Prediktivní systém regulace provozní teploty
> Systém regulace provozní teploty umožňuje následné a průběžné temperování vysokonapěťové sady
akumulátorů

 

Podvozek a řízení
> Osvědčená DNA značky Audi charakterizuje také komponenty podvozku a řízení – pozoruhodná jízdní
dynamika a prvotřídní komfort
> Přední náprava s vylepšenou charakteristikou řízení optimalizuje ovladatelnost a jízdní dynamiku
> Vysoká preciznost řízení a větší citlivost řízení díky softwaru přizpůsobenému pro koncept s nízkou
podlahou
> Audi A6 e-tron* (Sportback a Avant) s dynamickým podvozkem má ocelové vinuté pružiny se
sportovní, dynamickou charakteristikou a dobrým komfortem v sériové výbavě; vzduchové odpružení
se dodává na přání
> Audi S6 e-tron* se sportovním vzduchovým odpružením „adaptive air suspension“ v sériové výbavě
(vysoký komfort, udržování stálé světlé výšky a různé úrovně světlé výšky)
> Nízká světlá výška v jízdním režimu efficiency maximálně zlepšuje aerodynamiku a prodlužuje dojezd
> S6 e-tron*: různé velikosti elektromotorů na přední a zadní nápravě a přenášení většího točivého
momentu na zadní nápravu zajišťuje dynamickou ovladatelnost
> V závislosti na variantě a výbavě je vůz vybaven buď speciálními pneumatikami optimalizovanými pro
nízký valivý odpor a minimální spotřebu elektrické energie, nebo sportovními pneumatikami
s mimořádně vysokou adhezí

Výroba a udržitelnost
> Druhý zcela elektricky poháněný model z Ingolstadtu a výroba s neutrální bilancí emisí oxidu
uhličitého1
> Nejmodernější výrobní technologie: montáž akumulátorových baterií pro modely na základě platformy
PPE
> Začlenění jednotlivých výrobních kroků do již existujících struktur a procesů
> Nové automatizované výrobní technologie podporují zaměstnance ve výrobních provozech, jako je
lakovna v Ingolstadtu
> Používání recyklovaných materiálů v interiéru a exteriéru
> Dveře, kapota a víko zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z hliníku

 

Skupina Audi je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém a luxusním segmentu. Značky Audi,
Lamborghini, Bentley a Ducati vyrábějí automobily a motocykly v 21 výrobních závodech ve 12 zemích. Audi a její partneři
působí globálně na více než 100 trzích.
Skupina Audi dodala v roce 2023 zákazníkům 1,9 milionu automobilů značky Audi, 13 560 luxusních vozů značky Bentley,
10 112 sportovních vozů značky Lamborghini a 58 224 motocyklů značky Ducati. V obchodním roce 2023 dosáhla skupina
Audi provozního zisku 6,3 miliardy EUR při tržbách 69,9 miliardy EUR. V roce 2023 pracovalo pro skupinu Audi na celém světě
v celoročním průměru více než 87 000 zaměstnanců, z toho 53 000 ve společnosti AUDI AG v Německu. Skupina s atraktivními
1 Audi pod pojmem neutrální bilance emisí CO2 rozumí stav, při němž jsou po vyčerpání všech možných opatření pro minimalizaci emisí CO2
vytvářených produkty nebo činnostmi společnosti Audi zbývající a/nebo v rámci dodavatelských řetězců, výroby a recyklace vozidel Audi
aktuálně nevyhnutelné emise CO2 alespoň množstevně kompenzovány prostřednictvím dobrovolných a globálně realizovaných
kompenzačních projektů. Přitom nejsou zohledňovány emise CO2 vznikající ve fázi používání vozidla, to znamená od předání vozidla
zákazníkovi.
Audi
MediaInfo
*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
12/20
značkami a velkým počtem nových modelů důsledně pokračuje v přerodu na poskytovatele trvale udržitelné, kompletně
síťově propojené prémiové mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche
Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1.
dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu
zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje
prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do
nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Hodnoty spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí výše uvedených modelů:
Audi A6 Sportback e-tron performance
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 15,9–14,0;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi A6 Avant e-tron performance
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,0–14,8;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi S6 Sportback e-tron
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,7–15,7;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi S6 Avant e-tron
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,4–16,4;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi A6 Sportback e-tron: nejaerodynamičtější Audi všech dob
• Nový rekord: A6 Sportback e-tron* se zapisuje do historie značky Audi součinitelem
aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,21
• Pozornost věnovaná detailům: „Opakovaně zkoumáme každý jednotlivý milimetr, každou
křivku,“ zdůrazňuje odborník na aerodynamiku Matteo Ghelfi
• Progresivní designy kol: „Pro A6 e-tron* jsme navrhli řadu kol s nejlepší možnou
aerodynamikou,“ říká designér kol Andreas Valencia Pollex
Praha, 31. července 2024 – Audi A6 Sportback e-tron* s výjimečně nízkým součinitelem aerodynamického
odporu vzduchu cx = 0,21 je nejaerodynamičtějším vozem Audi všech dob a z hlediska aerodynamiky je ve
svém segmentu lídrem celého koncernu Volkswagen. Také A6 Avant e-tron* dosahuje vynikajícího
součinitele aerodynamického odporu vzduchu, cx = 0,24, jímž se řadí na vrchol svého segmentu mezi
karosářskými variantami kombi. Vývojáři v oblasti aerodynamiky Andreas Lauterbach a Matteo Ghelfi a
designér kol Andreas Valencia Pollex vysvětlují, jak svou akurátní pozorností věnovanou každému detailu
dosáhli těchto rekordních hodnot.
Audi
MediaInfo
*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
13/20
V dlouhé historii úspěchů značky Audi hrála aerodynamika vždy klíčovou roli. Již v roce 1967 mělo NSU Ro 80
aerodynamickou karoserii klínovitého tvaru se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,35, která
navždy změnila automobilový design. Třetí generace modelu Audi 100 (C3), představená v létě 1983, se mohla
pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30, který byl ve své době výjimečný. V rychlém
sledu na tento úspěšný příběh navázala třetí generace modelu Audi 80 (B3) se součinitelem aerodynamického
odporu vzduchu cx = 0,29. Audi A6 e-tron* nyní píše novou kapitolu a znovu dokazuje, že Audi vždy kombinuje
tvarová řešení v dokonalé symbióze s funkčností.
„Více než 1300 simulací a bezpočet hodin v aerodynamickém tunelu.“
„Od samého začátku projektu modelu A6 e-tron* jsme kladli velký důraz na hospodárnost a dojezd a usilovali o
dosažení velmi ambiciózních cílů. Mám-li být upřímný, na začátku jsme si nebyli jisti tím, zda můžeme
dosáhnout hodnot, o které jsme usilovali. Nejtěžší je snížit součinitel aerodynamického odporu o tu poslední
tisícinu, ale nakonec jsme naše cíle překonali,“ vzpomíná Lauterbach.
Vynikajícího výsledku bylo dosaženo především prostřednictvím „vynikající týmové spolupráce mezi námi
(odborníky na aerodynamiku) a našimi kolegy z designérského oddělení. Všichni jsme se semkli. Od začátku
projektu s námi designéři sdíleli své skici, abychom mohli vypracovávat první hodnocení aerodynamiky.
Opakovanými procesy – nejprve pomocí virtuálních simulací a později fyzického modelu v aerodynamickém
tunelu – jsme pokračovali v optimalizování základního tělesa karoserie vozu. Konkrétně k dobré aerodynamice
přispívají základní proporce se štíhlou kabinou a klesající linií střechy.“
Lauterbach a Ghelfi věnovali se svými kolegy z designérského týmu mnoho času práci na detailech. Ghelfi
k tomu říká: „Celkově jsme na tomto voze uskutečnili více než 1300 simulací a strávili s ním bezpočet hodin
v aerodynamickém tunelu i na poradách s designéry a odborníky na povrchy v rámci vzájemné spolupráce.
Například tzv. vzduchové clony jsou používány k optimalizaci proudění vzduchu kolem přídě vozu. Vnější okraj
vstupního otvoru vzduchové clony trochu vyčníval, což překáželo proudícímu vzduchu. Milimetr po milimetru
jsme dosáhli kompromisu, který nakonec uspokojil obě strany.“ Lauterbach k tomu dodává: „Dalším příkladem
je rozchod zadních kol. Náš tým by byl rád, kdyby byl užší. Společně jsme našli řešení, které se ukázalo jako
nejlepší z hlediska designu, rozměrů i aerodynamiky.“ Ghelfi navíc doplňuje: „Co se týká aerodynamiky,
mimořádně důležité byly aerodynamické hrany. Příčné odtokové hrany na zádi modelu A6 Avant e-tron*
umožnily dosáhnout jasně definovaného odpojení vzdušného proudění od povrchu karoserie. Jsou výrazně
větší než na ostatních vozech Audi. Při spolupráci s našimi kolegy z designérského oddělení v aerodynamickém
tunelu jsme pečlivě zvažovali příslušné argumenty každé strany a usilovali o nalezení nejlepšího řešení.
V důsledku toho jen tyto aerodynamické hrany zlepšují součinitel aerodynamického odporu vzduchu o 0,008,
což je ekvivalentem prodloužení dojezdu o osm kilometrů. To je významný přínos pramenící z jediného
designového detailu.“
„Při pohledu na celkový vůz nemusela ani jedna strana podstupovat žádné významné kompromisy. Když jsem
nakonec zavolal svému kolegovi z designérského oddělení a sdělil mu, že jsme společně dosáhli u modelu A6
Sportback e-tron* součinitele aerodynamického odporu vzduchu 0,21, nemohl tomu uvěřit,“ vypráví s hrdostí
Lauterbach.
Audi
MediaInfo
*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
14/20
„Každý detail byl jemně vyladěn do posledního milimetru.“
Dosažení vynikajících součinitelů aerodynamického odporu vzduchu u modelů A6 Sportback e-tron* a A6 Avant
e-tron* vyžadovalo věnovat značnou pozornost detailům. Jen uzavíratelný otvor pro přívod chladicího vzduchu
pod maskou chladiče Singleframe, který přispívá k proudění vzduchu kolem této oblasti s minimálními ztrátami,
snížil cx o 0,012, což odpovídá prodloužení dojezdu o 12 kilometrů. Lauterbach k tomu říká: „V
aerodynamických vlastnostech automobilu hraje významnou roli také spodní část vozu. U modelu A6 Sportback
e-tron* jsme zvětšili poloměry křivek a optimalizovali výztužná žebra a odtokové hrany na kritických místech.
Dalším zásadním prvkem pro aerodynamiku je zadní difuzor. Tento díl je díky hladké spodní části vozu přímo
vystaven proudícímu vzduchu. Obnovení tlaku v této oblasti má pozitivní vliv na hodnotu součinitele
aerodynamického odporu vzduchu.“
Ghelfi k tomu dodává: „Spodní část vozu je z velké části zakrytá a mnoho jejích dílů jsme detailně dolaďovali.
Mezi ně patří například speciálně přizpůsobené spoilery a 3D nárazníky v oblasti předních kol, z nichž každé
bylo individuálně optimalizováno pro verze Sportback a Avant pomocí analýzy CFD (počítačové simulace
dynamiky proudění kapalin). Podle měření v aerodynamickém tunelu se tím součinitel aerodynamického
odporu vzduchu zlepšil o 0,002, resp. 0,009. Velký kryt spodní části vozu (ochranný panel pod motorovým
prostorem) v přední části vozu byl optimalizován zakřivením s velkým poloměrem u ventilačního otvoru. Boční
prahy a zadní náprava byly z velké části zakryty. To je jen několik příkladů. Bedlivě jsme zkoumali prakticky
každou jednotlivou křivku. Těchto optimalizací jsme mohli dosáhnout díky vynikající týmové spolupráci
s vedoucími projektu, vedoucími systémových týmů, komponentovými manažery a designéry.“
Lauterbach vysvětluje celkový koncept následovně: „Harmonie mezi základním tvarem, výškou zádě, jejími
konturami a designem spodní části vozu ovlivňuje nejen hodnotu součinitele aerodynamického odporu
vzduchu, ale také aerodynamický vztlak. Ideální rovnováhy mezi vztlakem a součinitelem aerodynamického
odporu vzduchu jsme dosáhli již popsanou detailní optimalizací spodní části vozu.“ Ghelfi k tomu dodává:
„Avant má dodatečný difuzorový spoiler, který kompenzuje zásadní rozdíl v aerodynamických vlastnostech
siluet Sportbacku a Avantu. To znamená, že proudění vzduchu pod vozem se u obou variant modelu A6 e-tron*
liší. Je to další důvod, proč Avant používá širší 3D nárazníky pro zlepšení proudění vzduchu kolem předních kol.“
„Prakticky všechna kola pro A6 e-tron* mají aerodynamický design“
Aerodynamický koncept modelu Audi A6 e-tron* završují aerodynamické optimalizace u některých různě
velkých kol. Designér kol Andreas Valencia Pollex k tomu říká: „Dříve musela kola splňovat v podstatě jen
požadavky na stabilitu. Dnes vyvíjíme a navrhujeme inteligentní aerodynamická kola, která maximálně přispívají
k hospodárnosti, protože kola, a dokonce i pneumatiky, mají významný vliv na dojezd elektromobilu.“ Portfolio
pro modelovou řadu A6 e-tron* zahrnuje jeden druh speciálních 19“ aerodynamických kol a dva druhy
speciálních 20“ aerodynamických kol.
Valencia Pollex pokračuje: „Abychom dosáhli perfektní aerodynamiky, museli jsme navrhnout poněkud plochá
kola, aby vzduch, který naráží do přídě vozu, byl usměrňován ke stranám kolem karoserie bez velkých
turbulencí. Chceme, aby vzduch proudil kolem stěny, a nikoli kolem skupiny geometrických tvarů. Proto jsme
pro A6 e-tron vyvinuli také 21“ kolo s aerodynamickými prvky vyrobenými ze speciálního plastu.“
Audi
MediaInfo
*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
15/20
Lauterbach dodává: „Pokud se podíváte na kompletní nabídku kol, nejlepší a nejhorší kola z hlediska
aerodynamiky se v součiniteli aerodynamického odporu vzduchu liší o pouhých 0,015. To znamená, že prakticky
každé kolo je navrženo pro nejlepší možnou aerodynamiku.“
– Konec –
Skupina Audi je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém a luxusním segmentu. Značky Audi,
Lamborghini, Bentley a Ducati vyrábějí automobily a motocykly v 21 výrobních závodech ve 12 zemích. Audi a její partneři
působí globálně na více než 100 trzích.
Skupina Audi dodala v roce 2023 zákazníkům 1,9 milionu automobilů značky Audi, 13 560 luxusních vozů značky Bentley,
10 112 sportovních vozů značky Lamborghini a 58 224 motocyklů značky Ducati. V obchodním roce 2023 dosáhla skupina
Audi provozního zisku 6,3 miliardy EUR při tržbách 69,9 miliardy EUR. V roce 2023 pracovalo pro skupinu Audi na celém světě
v celoročním průměru více než 87 000 zaměstnanců, z toho 53 000 ve společnosti AUDI AG v Německu. Skupina s atraktivními
značkami a velkým počtem nových modelů důsledně pokračuje v přerodu na poskytovatele trvale udržitelné, kompletně
síťově propojené prémiové mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche
Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1.
dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu
zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje
prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do
nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Hodnoty spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí výše uvedených modelů:
Audi A6 Sportback e-tron performance
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 15,9–14,0;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi A6 Avant e-tron performance
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,0–14,8;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi S6 Sportback e-tron
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,7–15,7;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi S6 Avant e-tron
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,4–16,4;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A


*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
16/20
Audi A6 e-tron: stejně vzrušující jako koncepční vůz
• Designéři značky Audi, kteří se věnují vnějšímu designu, diskutují v tomto rozhovoru o vývoji
designu pro modelovou řadu Audi A6 e-tron
• Sascha Heyde a Wolf Seebers prozrazují, jak přenesli své vizionářské koncepty do sériové
výroby
• Wolf Seebers vzpomíná: „Stále mi naskakuje husí kůže, když si na to vzpomenu.“
Praha, 31. července 2024 – Bydlí vedle sebe, jejich garáže spolu přímo sousedí, a právě v nich nejraději tráví
společný čas. Sascha Heyde a Wolf Seebers jsou opravdovými automobilovými nadšenci, kteří se přátelí již 20
let – a jako designéři exteriérů automobilů Audi společně utvářeli také modelovou řadu Audi A6 e-tron. Svou
vizi poprvé odhalili v podobě senzačních studií A6 e-tron concept a A6 Avant e-tron concept. Nyní přinášejí
design a techniku těchto vozů do sériové výroby. Jak se však promění něčí ideál v realitu? Odpověď
naleznete v rozhovoru se dvěma opravdovými fanoušky designu.
Pane Heyde a pane Seebersi, příběh modelu Audi A6 e-tron* začal dvěma koncepčními vozy. Potřebujeme
dnes ještě koncepční vozy?
Sascha Heyde: Koncepční vozy jsou pro nás nespoutanými vizemi. V jejich nekompromisním pojetí i realizaci se
ničím neomezujeme. Automobilový design prožívá jedinečnou éru. V designu máme na výběr mnoho přístupů
při utváření tohoto přerodu, v němž hrají významnou roli udržitelná řešení, vhodnost pro každodenní použití,
osobní svoboda a evoluce DNA značky Audi pro elektrickou éru, jejíž nedílnou součástí jsou vysoké výkony a
prémiová kvalita. Koncepční vozy nám umožňují rychle a systematicky strhávat staré překážky, vytvářet nové
světy a hledat odpovědi. Přinášejí inovace a reprezentují vizi designu a nových technologií.
Wolf Seebers: Automobily už nejsou určeny pouze k zajišťování co nejkomfortnější, nejrychlejší a nejpraktičtější
přepravy z bodu A do bodu B. V dnešní době by to bylo už příliš krátkozraké. Automobily v prémiovém
segmentu jsou spíše společníky, designovými objekty a vyjádřením osobnosti svého majitele. Koncepční vozy
nám pomáhají zkoumat, definovat a vytvářet takové prostory bez omezení.
V roce 2021 byla vámi navržená studie Audi A6 e-tron concept představena jako předzvěst inovativní
modelové řady se zcela elektrickým pohonem a karoserií Sportback. Tehdy tedy nebyly žádné hranice, žádné
požadavky? Měli jste ruce úplně volné?
Sascha Heyde: Na úplném začátku si stanovíme, zda bude koncepční vůz vystupovat jako předzvěst
připravovaného sériově vyráběného modelu, nebo zda bude naznačovat budoucí vývoj. Co se týče studie
orientované na sériovou výrobu, můžeme zpočátku ignorovat čistě technické požadavky a přisoudit maximální
prioritu proporcím, protože ty jsou tím, co je pro dobrý design nejdůležitější. To znamená, že designéři zde mají
sklon trochu přehánět. Výsledkem jsou koncepční vozy, které jsou obvykle o trochu nižší a širší, než by bylo
možné u sériově vyráběných modelů.
Wolf Seebers: Na mnoha našich koncepčních vozech jsme již ve velmi raných fázích prezentovali konkrétní
tvary. Příkladem je Audi TT: Když značka Audi odhalila tento koncepční vůz v roce 1995 na IAA ve Frankfurtu,
Audi
MediaInfo
*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
17/20
nikdo by nevěřil, že by tento vůz mohl být v této podobě na silnicích za pouhé tři roky. Přestože si legislativa
v oblasti bezpečnosti vyžádala velké množství detailního dolaďování, zvenku to nebylo patrné. Z mého pohledu
se nám podařilo něco podobného s modelem Audi A6 e-tron*.
„Zvýraznit oblast, v níž tepe srdce našich elektrických modelů.“
Základem pro A6 e-tron* je nová technická platforma Premium Platform Electric, zkráceně PPE. Jaký vliv to
mělo na design?
Wolf Seebers: Jak již Sascha poznamenal, proporce jsou tím nejdůležitějším. Naším cílem bylo dát modelu A6 etron* atraktivní proporce koncepčního vozu. Hovořím o klasické siluetě Sportbacku, která je fanouškům značky
Audi důvěrně známá. Audi A6 e-tron* je prvním modelem s nízkou podlahou na platformě PPE a
elektromobilem – z hlediska designu to byla opravdová výzva. U modelů e-tron je sada akumulátorů srdcem
vozu. Z estetického hlediska je kvůli ní vůz vyšší, než bychom si my designéři u této karosářské varianty přáli.
Abychom z tohoto uspořádání vytěžili to nejlepší, začali jsme bojovat o každý milimetr. Vyvinuli jsme ozdobnou
lištu pro oblast bočních prahů s horizontálním prolisem. Přidáním dalšího segmentu do bočního profilu jsme
vizuálně kompenzovali vyšší výšku.
Sascha Heyde: Tato ozdobná lišta se stala opravdu charakteristickým rodinným znakem, který sdílejí naše
elektrické modely. Můžete ji spatřit na modelu Q6 e-tron*, protějšku modelu A6 e-tron* s vysokou podlahou, i
na nové modelové řadě e-tron GT. Záměrně jsme se rozhodli, že zvýrazníme oblast, v níž tepe srdce našich
elektrických modelů. U modelu A6 e-tron* jsme také chtěli co nejvíce zachovat vzezření přídě studie.
Progresivní tvář má high-tech a futuristický vzhled díky obrácené masce chladiče Singleframe a velmi
zvýrazněným světlům pro denní svícení. Pohlédnete-li do tváře modelu A6 e-tron*, vůz váš pohled dvěma
očima opětuje – díky nejpokrokovějším a nejužším světlometům, jaké jsme kdy u značky Audi navrhli. Hlavní
technické prvky osvětlení zabírají ve světlometech prostor. Vizuálně by zvyšovaly výšku vozu. Proto jsme je
začlenili do tmavého rámečku, který obklopuje masku chladiče Singleframe. Stejný trik jsme použili pro všechny
funkční prvky ve spodní části vozu, naší „technické jednotce“. Tento přístup nám umožnil realizovat velmi
nízkou siluetu koncepčního vozu od přídě až k zádi.
Wolf Seebers: Tento vůz je velmi progresivní, velmi nový. A přesto typické Audi.
Sascha Heyde: Chtěli jsme, aby se v designu modelu A6 e-tron* zrcadlil impozantní, téměř skulpturální vzhled
koncepčních vozů – to je nové.
Současně přenášíme důvěrně známé geny značky Audi, například „svaly“ quattro, Singleframe a světelný styl,
do zcela elektrického, digitálního světa.
Wolf Seebers: Je skvělé, že nám tyto designérské nástroje umožnily dát Sportbacku 95 procent základních
proporcí koncepčního vozu.

*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
18/20
Sascha Heyde: Ano, to, co zde vidíte, je prakticky studie 1:1. Jsme s tím opravdu spokojeni. Zákazníci nyní
mohou v podstatě řídit koncepční vůz. Mimořádné je i to, že model RS bude mít ještě extrémnější proporce než
studie. To je novinka – realita dohnala vizi.
„Sklon střešního sloupku C je rozhodujícím faktorem.“
V roce 2022, pouhý jeden rok po Sportbacku, jste laťku posunuli ještě výš koncepčním vozem Avant, který
vyjede na silnice rovněž v roce 2024. Zcela elektrický Avant – jak dokážete takovou inovaci kombinovat
s tradicí?
Wolf Seebers: „Krásná kombi se jmenují Avant.“ Tento slogan jsme všichni přijali za svůj. Ani náš první zcela
elektrický Avant nemohl být tedy výjimkou. Ve snaze vizualizovat sportovnost a vhodnost pro každodenní
použití, vlastnosti, které vždy charakterizovaly tuto karosářskou variantu a nyní jsou již nedílnou součástí naší
DNA, jsme vytvořili, přetvořili a zase zavrhli opravdu velký počet designových návrhů. Celá silueta Avantu
spočívá na extrémně skloněném střešním sloupku C, takže náš návrh musel být opravdu zdařilý. Koncepční vůz
zdůrazňoval střešní sloupek C jeho výraznou interpretací.
Sascha Heyde: Dalším krokem bylo samozřejmě jeho převedení do sériové výroby. Sklon střešního sloupku C je
opravdu rozhodujícím faktorem. Je-li příliš velký, vznikne z linie střechy neestetický oblouk. Je-li příliš
vzpřímený, nebude to již typický střešní sloupek vozů Audi Avant. Ne, musí mít perfektní sklon, aby vyzařoval
správnou rychlost. Proto dlouhé hodiny společně pracujeme na hliněném modelu. Naše modely, které
jsou klasickými příklady tohoto designu, například Audi 100 C2 Avant, již měly tento dynamický střešní sloupek,
díky němuž byly výrazně nakloněny dopředu. Co nám tuto výzvu ještě více ztěžovalo, bylo přání otevřít svět
nového elektrického Avantu zákazníkům, takže jsme potřebovali něco opravdu jedinečného, něco nebývalého,
něco navíc. Abychom toho dosáhli, přetvořili jsme kompletní strukturu střechy. Chromované obložení nyní
navazuje na střešní spoiler jako osobitý designový prvek, který vizuálně snižuje výšku a jehož dynamická
estetika umocňuje sportovní, elegantní charakter Avantu.
Zviditelňování techniky je krédem, které sjednocuje celý designérský tým Audi. Audi A6 e-tron* splňuje
nejvyšší požadavky na aerodynamiku. Omezovaly vás tyto technické požadavky?
Wolf Seebers: Dobrý design musí být funkční. To znamená, že musí fungovat.
Od začátku bylo jasné, že obrovskou roli u modelu A6 e-tron* bude hrát dojezd na jedno nabití, a tím i
aerodynamika. Proto jsme nad tímto tématem uvažovali již při vytváření obou koncepčních vozů.
V celém procesu vývoje designu sériově vyráběných vozů jsme spolupracovali s našimi kolegy z oddělení
aerodynamiky při jemném dolaďování, testování a přizpůsobování.
Po zvážení všech okolností jsme ani na jedné straně nemuseli přistupovat k žádným kompromisům. Ve
skutečnosti jsme dokázali vytvořit neuvěřitelně atraktivní aerodynamický design, v němž je všechno vyřešeno
s přesností na milimetr, ale současně realizováno s takovou jemností, že by nikdo nezaznamenal, jaký obrovský
vliv mají přírodní živly. Výsledkem je opravdová harmonie tvarů a funkčnosti.
Audi
MediaInfo
*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
19/20
Vzpomínám si, jak zazvonil můj telefon a kolega z aerodynamického oddělení mi doslova křičel do ucha: „0,21!
Tomu neuvěříš, ale dokázali jsme to!“ Společně jsme dosáhli historicky nejnižšího součinitele aerodynamického
odporu vzduchu cx u sériově vyráběného modelu Audi. Stále mi naskakuje husí kůže, když na to pomyslím.
Když hovoříme o okamžicích, při nichž naskakuje husí kůže: Jste nejen exteriérovými designéry, ale také
přáteli, kteří tráví společný čas i mimo budovu designérského centra. Jak důležitá je při tvůrčí činnosti dobrá
spolupráce?
Wolf Seebers: Naše spolupráce byla úžasná a obvykle jsme velmi rychle nalezli shodu. Sascha v podstatě dělal
tvůrčí část, zatímco já jsem zajišťoval spojení s našimi technickými protějšky, inženýry. Důkladně jsme se mohli
věnovat každému detailu modelu A6 e-tron*. Za každou jeho linií je příběh. Proto byla naše týmová práce tak
zásadní – největší vliv má koneckonců těch posledních několik procent, a toho lze dosáhnout pouze
prostřednictvím opravdové vášně.
Sascha Heyde: Úzce jsme spolupracovali také s Gerhardem Lawallem, členem týmu, který má na starosti
povrchy. Lawall nám pomohl finalizovat data pro viditelné povrchy. Byl naší spojkou mezi designérskými a
konstrukčními odděleními, protože veškeré povrchy v interiéru a exteriéru tohoto modelu musely být digitálně
reprezentovány s geometrickou přesností na setinu milimetru, než mohl být vůz dokončen.
Gerhard byl jedním z našich nejzkušenějších kolegů specializovaných na povrchy a pro čtyři kruhy pracoval
téměř 40 let. Bezpočet modelů Audi doprovázel na jejich cestě z designérského centra na silnice – jeho
posledním projektem byl model A6 e-tron*. To je jen jeden z příběhů za našimi designy, o nichž Wolf hovořil.
Bylo to tak výjimečné, že znovu dokázal vložit veškeré své zkušenosti do tak důležitého, průkopnického modelu.
Díky tomu je Audi tak silné – způsob, jímž znovu a znovu kombinujeme tradice s inovacemi.
Wolf Seebers: Ano, máme opravdu výjimečné zaměstnání. Nyní budou pro naše zákazníky vznikat tisíce kopií
modelu A6 e-tron*. Pro nás to však navždy bude velmi vzácná skulptura.
– Konec –
Skupina Audi je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém a luxusním segmentu. Značky Audi,
Lamborghini, Bentley a Ducati vyrábějí automobily a motocykly v 21 výrobních závodech ve 12 zemích. Audi a její partneři
působí globálně na více než 100 trzích.
Skupina Audi dodala v roce 2023 zákazníkům 1,9 milionu automobilů značky Audi, 13 560 luxusních vozů značky Bentley,
10 112 sportovních vozů značky Lamborghini a 58 224 motocyklů značky Ducati. V obchodním roce 2023 dosáhla skupina
Audi provozního zisku 6,3 miliardy EUR při tržbách 69,9 miliardy EUR. V roce 2023 pracovalo pro skupinu Audi na celém světě
v celoročním průměru více než 87 000 zaměstnanců, z toho 53 000 ve společnosti AUDI AG v Německu. Skupina s atraktivními
značkami a velkým počtem nových modelů důsledně pokračuje v přerodu na poskytovatele trvale udržitelné, kompletně
síťově propojené prémiové mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche
Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1.
dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
Audi
MediaInfo
*Souhrnný přehled hodnot spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí všech uvedených a na německém
trhu nabízených modelů naleznete na konci této tiskové zprávy.
20/20
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. Na českém trhu
zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje
prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do
nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.
Hodnoty spotřeby paliva, resp. elektrické energie a emisí výše uvedených modelů:
Audi A6 Sportback e-tron performance
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 15,9–14,0;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi A6 Avant e-tron performance
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,0–14,8;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi S6 Sportback e-tron
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,7–15,7;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi S6 Avant e-tron
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,4–16,4;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A
Audi Q6 e-tron
Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 19,6–16,5;
kombinované emise CO2 v g/km: 0; emisní třída (CO2): A

 

PR