V Mladé Boleslavi vzniklo místo kina nové dětské centrum

V Mladé Boleslavi bylo otevřeno nové dětské centrum, jeho vznik podpořily Škoda Auto a Odbory KOVO
› Nové dětské centrum vzniklo ve zrekonstruované části budovy bývalého kina Forum
› Záštitu nad vybudováním nového zázemí převzala Škoda Auto ve spolupráci
s Odbory KOVO a magistrátem města Mladá Boleslav
› Centrum je určeno pro hlídání předškolních dětí zejména zaměstnanců pracujících
ve směnném režimu
› Škoda Auto se ve spolupráci s Odbory KOVO důsledně zaměřuje na prorodinnou
politiku, která usnadňuje zaměstnancům spojení pracovního a soukromého života

V Mladé Boleslavi bylo otevřeno nové dětské centrum,
které se nachází ve zrekonstruovaných prostorách bývalého kina Forum na okraji Mladé
Boleslavi, nedaleko hlavního výrobního závodu společnosti Škoda Auto. Zařízení vzniklo
s finanční podporou společnosti Škoda Auto, přičemž náklady činily 600 000 Kč.
K realizaci došlo v rekordně krátké době: od rozhodnutí v lednu 2024 uběhlo jen několik
měsíců. Kapacita centra činí 15 dětí předškolního věku a je určena zejména pro potomky
zaměstnanců pracujících na směny. Jedná se o další z mnoha forem podpory společnosti
Škoda Auto pro rodiny s dětmi, mezi něž se dále řadí flexibilní pracovní doba, programy
pro návrat do zaměstnání po mateřské nebo rodičovské dovolené či příspěvek
při narození dítěte.
Maren Gräf, členka představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Lidé a kultura,
řekla: „V oblasti prorodinné politiky jsme ve společnosti Škoda Auto v uplynulých letech
učinili spoustu pozitivních kroků, které usnadňují rodičům propojení pracovního
a soukromého života. Otevření nového Dětského centra je jedním z dalších příspěvků,
kterými reagujeme na potřeby našich zaměstnanců. Děkuji Odborům KOVO a zástupcům
města Mladá Boleslav za podporu, díky níž nové Dětské centrum vzniklo.“
Předseda Odborů KOVO, Jaroslav Povšík uvedl: „Již mnohokrát jsem řešil případy rodičů,
našich zaměstnanců, kteří pracují na směny a snaží se zajistit hlídání pro své děti. Jsem rád, že
mohu rodičům doporučit toto dětské centrum, kam, věřím, budou děti chodit rády a kde o ně
bude dobře postaráno. Díky tomuto novému zařízení zajistíme adekvátní a bezpečné
prostředí dětem našich zaměstnanců v časech střídání směn. Stejně tak můžeme tímto
projektem zaujmout i širší veřejnost v regionu.“

Provozní doba od časných hodin pomáhá zaměstnancům pracujícím na směny
Výhodou nového dětského centra je jeho blízkost hlavnímu závodu Škoda Auto v Mladé
Boleslavi, ale také provozní doba, která vychází vstříc zaměstnancům ve směnném režimu.
Centrum ráno funguje mezi 5:15 a 7:00 a odpoledne je otevřené mezi 12:00 a 15:30.

Poskytovatelem služeb je organizace EleKaty, jejíž zakladatelky mají bohaté zkušenosti
s provozováním známé místní mateřské školy Little Elephant. Centrum je určeno pro 15 dětí
ve věku 2 až 6 let. Zařízení funguje na komerční bázi, běžná cena za využití této služby je 30
Kč za 90 minut, členové odborů KOVO MB platí dokonce jen 20 Kč. Za každých dalších 30
minut činí poplatek 50 Kč a zájemci si mohou dopředu zajistit místo přes rezervační systém.

Podpora rodičů s dětmi jako nedílná součást péče o zaměstnance
Škoda Auto se ve spolupráci s Odbory KOVO věnuje rozvoji prorodinné politiky, která
usnadňuje zaměstnancům spojení pracovního a soukromého života. Základem je aktivní
podpora při návratu do práce po mateřské nebo rodičovské dovolené. Personalisté pomáhají
při hledání různých možností pro uplatnění rodičů, rozšíření kvalifikace a další rozvoj
kariérního postupu.
Připraveny jsou i řady benefitů pro zaměstnance a zaměstnankyně na mateřské a rodičovské
dovolené, například příspěvek při narození dítěte, poskytování pracovního volna s náhradou
mzdy na péči o dítě do 12 let věku, pracovní volno s náhradou mzdy při narození dítěte,
příspěvek na jesle a řada dalších.

Škoda Auto ve spolupráci s Odbory KOVO představila v rámci konceptu New Work také
nové formy práce, které reagují na poptávku zaměstnanců po větší flexibilitě.

 

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

 

PR