I.S.R. Racing zakončil sezónu vytrvalostním bodovým ziskem v Monze
Český tým I.S.R. Racing s vozem Audi R8 GT3 zakončil svoji první sezónu v šampionátu International GTOPEN sedmým místem třídy PRO-AM v Italské Monze. Libor Milota a Filip Salaquarda v náročném vytrvalostním závodě vybojovali cenné čtyři body. V konečném hodnocení patří posádce 19. místo.
Letošní sezónu šampionátu International GTOPEN o víkendu čekal osmý a závěrečný podnik v Chrámu rychlosti, jak se často přezdívá okruhu v italské Monze. Tentokrát se nejely dva kratší závody, ale stejně jako ve Spa Francorchamps na jezdce čekal vytrvalostní závod na 500 kilometrů nebo 2 hodiny a 55 minut plus jedno kolo se třemi povinnými zastávkami se střídáním jezdců v boxech, na oba jezdce tak čekaly dva stinty za volantem.

Podzimní počasí si na všechny aktéry připravilo náročné podmínky, kdy od čtvrtečních testů až do závodu silný déšť střídala osychající trať. Sobotní dopolední kvalifikaci odjel na suchu Milota, který si vedl velmi dobře a zajel sedmý čas PRO-AM kvalifikace.
„Podmínky se střídaly celý víkend, některé tréninky jsme skoro ani nejeli, kolik bylo vody a aquaplaningu. Takže s minimem přípravy a tím, že jsem byl v Monze poprvé jsem s časem a umístěním spokojený,“ řekl Milota. Odpoledne jel kvalifikaci Salaquarda, na mokré trati začal velmi dobře a byl v první desítce. Problém nastal v závěru na druhé sadě mokrých pneumatik a zrychlující se druhé trati.
„Na začátku to bylo super, auto na vodě fungovalo a cítil jsem se dobře. Na závěr jsme dali novou sadu, bohužel auto vůbec nefungovalo a tím jsme se propadli. Ukázalo se, že byl poškozený běhoun jedné pneumatiky, stejný problémy měly i některé jiné týmy,“ litoval Salaquarda konečné 13. příčky PRO-AM. Po sečtení obou časů patřilo české posádce 12. místo na startu.
Nedělní závod začínal po poledni na osychající trati a rozjížděl jej Milota. Tým I.S.R. Racing se rozhodnul pro riskantnější variantu a zvolil suché pneumatiky. Stejně se rozhodla většina startovního pole, nicméně trať neosychala tak rychle, jak se očekávalo.

„Ten start byl hodně náročný, hodně to klouzalo a největší radost jsem měl z toho, že jsem dovezl vůz bez škrábance a ještě vylepšil naši pozici o dvě místa. Když jsem se pak vrátil na třetí stint, bylo to jednodušší, trať už byla suchá,“ hodnotil Milota. U první zastávky už nebylo pochyb o volbě pneumatik, trať byla
dostatečně suchá a Salaquarda pokračoval v postupu vpřed ve druhém i závěrečném stintu.
„Zazávodil jsem si pořádně a bohužel to přineslo i drobné šrámy. Jednou jsem se vyhýbal pomalejšímu vozu při brždění a v mrtvém úhlu byl jiný vůz, tak jsme se lehce strčili, naopak jsem
pak později v nájezdu do šikany dostal ránu od jednoho z Ferrari. V závodě se mi podařilo předjet
Rubense Barrichella, to byl fajn pocit, nestává se často, abyste si zazávodili s legendou formule 1,“
shrnul Salaquarda.
Po projetí cílem ještě úřadovali komisaři, kteří rozdávali penalizace za kolize a česká posádka nakonec skončila na sedmém místě třídy PRO-AM a přidala čtyři body. To v konečném účtování znamenalo zisk 12 bodů a 19. místo třídy. „Závěr sezóny se nám povedl a mám z toho dobrý pocit. Bohužel dlouho nás pronásledovaly různé smolné okamžiky, rychlostně jsme měli na víc a určitě se dalo zabojovat o první desítku.
Na druhou stranu proti středoevropské zóně to je obří skok, jedete proti 30 stejně rychlým autům v chumlu a nikdo vám nic nedaruje. Zatímco zkoušíte předjet jednoho soupeře, další dva do vás zezadu strkají. To byla věc, na kterou jsem si musel zvyknout nejvíce a udělal jsem největší pokrok. Vím, že s odstupem času budu na tenhle rok velmi rád vzpomínat,“ sumarizoval Milota a jeho parťák Salaquarda doplnil: „Co do výsledků to byla sezóna dvou tváří, v první polovině jsme z různých důvodů přišli o minimálně dvoje stupně vítězů, ale to je motorsport. Rychlostně jsme na tom byli slušně po celý rok a jsem rád, že jsme to nakonec sezóny potvrdili i pódiem a dalšími body.“
Šéf týmu I.S.R. Racing Igor Salaquarda vnímal konec sezóny pozitivně. „Říká se konec dobrý, všechno dobré. Poslední dva závody jsme potvrdili možnosti i výsledkově, z toho máme radost,
zvláště když jsme věděli, že Monza bude hodně těžká. V maximální rychlosti, která je v Monze
základem, jsme celou sezónu malinko ztráceli. Je to jedna z věcí, které se budeme muset věnovat,
pokud budeme pokračovat i příští rok.

Škoda, že v první polovině sezóny se na nás lepilo tolik smůly, ať to byly kolize, technické problémy nebo problém s utahovací pistolí při pitstopu. Rychlostně jsme měli na to stabilně bojovat o bodované příčky. Teď se musíme rozhodnout ohledně příštího roku a pokud se dohodneme, že budeme pokračovat, máme jasno v tom, na kterých věcech musíme zapracovat. Určitě bych chtěl poděkovat celému týmu, jak jezdcům, tak mechanikům za úsilí a bojovnost i ve chvílích, kdy nepřicházely výsledky. Stupně vítězů v Barceloně pak byly odměnou.“
Na závěr sezóny také několik čísel. Nejlepším výsledkem bylo třetí místo v předposledním závodě
sezóny v Barceloně.
Celkem ujeli během osmi závodních víkendů 2099,545 kilometrů v samotných závodech, v trénincích k tomu přidali 3321,204 kilometrů.
PR





















