Úvodní prolog Dakaru Classic ( ani narození potomka) Ondru Martince nezaskočil.

Martinec rozjel Dakar Classic osmatřicátým místem.

První zkouška letošního Dakaru Classic posádku Czech Samurais nezaskočila. Do cíle dorazila jako osmatřicátá. Toyota šlape jako hodinky a tým je s umístěním maximálně spokojen. Krátce před startem přiletěl vzkaz od šéfky týmu Ollie Roučkové: “ Druhého ledna v podvečer se nám narodil malý Ondra. Bylo to o něco dřív, než jsme čekali, ale vypadá to, že chce fandit tatínkovi. A stihne tak i prolog,“ řekla s úsměvem novopečená maminka.

V XXL Campu v Bishe se tým připravoval před startem prologu pět dní. Představovalo to projít přejímkami, stále kontrolovat techniku a zdolat ostrý test, ale samozřejmě také připravit zázemí týmu, což bylo na bedrech především Jiřího Vorlíčka a studenta Mechanic Academy Tomáše Trytka.

 

Prologem odstartovala Dakarská rallye Classic. A byly tam dva měřené úseky 11 a 40 km dlouhé ve smyčce Bisha – Bisha. A Samurajské Toyotě s posádkou Martinec-Kopřiva se dařilo. Skončili třicátí osmí s poměrně malou ztrátou bodů na zatím první Španěly s vozem Porsche 959. V nejpočetnější kategorii H2 se umístili na osmnáctém místě Prolog jsem si užil, byl rychlý. Naše umístění není rozhodně špatným začátkem, zatím jsme nejlepší z českých posádek. Jeli jsme hlavně s rozvahou, čeká nás ještě třináct náročných etap a rozhodovat se bude jinde,prohlásil Ondřej Martinec.

Ačkoli se prolog může zdát jako maličkost, jeho dopad může být významný. Výrazně ztracený čas během této fáze se může těžko dohánět.  Malá chyba a jezdci se budou během dalších etap hrabat ze zadních pozic, což je samo o sobě hodně vysilující.

V kategorii Classic slouží prolog ještě k utvrzení rychlostní kategorie, zde je poslední možnost přestoupit do jiné skupiny. Samozřejmě s ohledem na pravidla jednotlivých kategorií.

 

Mladý mechanik Tomáš Trytko ze Střední školy technické a řemeslné byl poprvé v ostrém tempu. Prolog byl sice krátký, ale Toyota se musí prohlédnout a připravit na nadcházející den, kde už se bude lámat chleba,“ zhodnotil první stresovou situaci Tomáš. 

V sobotu se rozjede Dakar Classic naplno, účastníky čeká první etapa, ve které bude hrát prim adaptace na rozdílnost terénů. Kromě písku budou účastníci závodit na nejrůznějších površích a budou muset pravidelně upravovat svou rychlost, zvláště když se na jejich radaru objeví kameny a kameny.

Zhruba v polovině etapy budou muset navigátoři zbystřit své myšlení, aby našli cestu ven ze vzniklého bludiště kolejí.

 

 

Pavel Vydra

PR

 Czech Samurais tým