Foto Story WEC v Imole 2025 :
Spolehnutí bylo jen na auto číslo 51…
Náklady s jakými se FIA a pořadatelé závodů World Endurance Championshipu musí vyrovnat, si nezadají s pořádáním velké ceny formule 1. V Imole je za tuto snahu alespoň odměnila skutečně dobrá návštěva. Nesmíme při tom ovšem opomenout skutečnost, že se 40 procent fandů přišlo podívat na tovární vozy Scuderie Ferrari a nejméně 50 procent kvůli tomu, aby si mákli, nebo alespoň zahlédli absolutní superstar podniku: „Il Dottore“ Valentina Rossiho.
6hodinovka v Imole nabídla ale ještě mnoho dalších zajímavostí…
Text a foto: Roman Klemm

Valentino Rossi zajel v sobotu senzačně na pole-position třídy GT3. Zde je vedle polemana „Hybridů“ Antonia Giovinazziho při tiskové konferenci.

Na Ferrari číslo 51 bylo spolehnutí. Giovonazzi, Calado a Pier-Guidi vyhráli z pole-position stylem start-cíl.

Robert Kubica držel počátečně druhé místo, smůla při neutralizacích ale jeho „žlutý Ferrari“ vyřadila ze stupně vítězů.

Polák Kubica strávil svou juniorsku kariéru v Itálii a dnes je tam coby tovární jezdec Ferrari doma. Měl proto v Imole hodně fandů.

Mick Schumacher těžil z nesnází rychlejších a dovedl svou Alpinu na 3. místo.

Rast, van der Linde a Frijns (BMW) drželi nejlépe tempo dominantních Ferrari a dojeli druzí.

Vozy Posche byly celý víkend „mimo“. Aktuálně mají příliš nad váhu…

Astony Martin obou tříd na jednom snímku. Komu mimo mě ještě „Hybrid“ silně připomíná klasický Porsche 917?

Vozy Cadillac neměly v Imole štěstí – jako již v Qataru.

Sůl a pepř vytrvalostních závodů: Zastávky v boxech v podání Peugeotu.

Technika vozů WEC předčí formuli 1, stejně tak jako náklady.

Fandové rádi přijali „Pit-Walk“ s autogramiádou.

Mrknutí do kokpitu Peugeotu za jízdy…

V Imole teď mají dle vzoru Le Mans permanentní obří kolo

Jezdci Toyoty gratulují k narozeninám bossovi sportovního oddělení.

Obrovský vojenský vrtulník přiletěl s trikolórou…

…a pak už se mohlo startovat. Zatím s oběma Ferrari v čele.

Šovinistická otázka: Co je hezčí, zadek Iron-Dames-Porsche…

…nebo ty jeho „atraktivních“ pilotek?

6hodinovka v Imole byla co do návštěvnosti jistě opět úspěchem!

Buemi, Hirakawa a Hartley dojeli jen 5. Do Le Mans se Toyota musí silně zlepšit.

Královna krásy mezi reportérkami…

Tak tedy „Arrividerci Imola“ na WEC v roce 2026!