Posedlí Dakarem OPEN AIR 2025 naplní T1+ Ultimate
Jako každý rok i letos posouváme Posedlí Dakarem OPEN AIR na další level. Letos to bude spíše o levely dva. Jestli je to někde vidět na první pohled, je to v kategoriích kamionů a T1+ (Ultimate) – královské kategorii osobních automobilů. A ta je hlavním tématem dnešního mailu.
Soutěž o svezení pokračuje! Nákup vstupenek v prvních dvou cenových vlnách znamená automatickou účast v soutěži o svezení v některém z dakarských závodních speciálů. Tak neváhej a kupuj vstupenky včas.
Letošní zajímavostí kategorie T1+ na OPEN AIRu bude to, že uvidíš několik různých aut a budeš si je moct porovnat na vlastní oči – v bivaku i na trati. Jestli poctivě čteš naše maily, víš, že to budou čtyři různé značky aut a nejčerstvější informace mluví dokonce o 6 ostrých T1+. A ne, není chyba, že pod tímto odstavcem najdeš jen tři typy. Century, který se zde také představí, nepatří českému jezdci a oficiálně ho prozradíme v mailu až za týden.

Kým jiným začít než Martinem Prokopem. Nejúspěšnější český závodník, který ve svém Fordu Raptor každý rok prohání tovární elitu a je jedním z mála soukromníků, kteří reálně mají na TOP 10. Nejlepší umístění je 6. místo, což je opravdu hodně velký úspěch. A není všem dnům konec. Martin vyráží na letošní Dakar s novým továrním Fordem jako první soukromník, kterému to Ford umožnil. Na týmu se nic nemění: tovární technika a díly, ale skvělý domácí tým mechaniků a zázemí, kde se dokonale kloubí profesionalita a přátelská atmosféra.
Dalším závodníkem, který veze znak FORD na kapotě, je Karel Trněný. Ten na minulém OPEN AIRu zaskočil fanoušky i organizátory, když v noci dokončili stavbu auta a přivezli jeho Ford Raptor „Mazel“ ve specifikaci T1+ představit na světlo světa posedlým fanouškům na OPEN AIR. Z Dakaru dovezl naposledy pěkné 28. místo, a to se jeho nový navigátor teprve učil navigovat v poušti – byl to totiž jeho první Dakar.
A. Koloc dorazí poprvé na OPEN AIR a přiveze předvést svůj jihoafrický speciál REVO T1+ od Red Lined. Ve svých 21 letech má za sebou už tři Dakary. Díky svému talentu a velkému týmovému zázemí jde o velmi nadějnou závodnici s českými kořeny.

T. Ouředníček jezdí s vozem Toyota Hilux od světového týmu Gazoo Racing. S touhle parádní Toyotou se v minulém roce zaměřil na jiné terénní dálkové rally, např. Africa Eco Race. Jestli pojede na Rally Dakar 2026, se ho můžeš na OPEN AIRu sám zeptat. My doufáme, že jo! Těšit se můžeš na bivak i juniorského závodníka Matěje Ouředníčka.
Tohle jsou čeští automobiloví závodníci, kteří nás vyrazí reprezentovat na Rally Dakar 2026. Kromě Čechů pro tebe ale máme i zahraniční překvapení. Někteří si již dokázali jednoho domyslet, nebo důkladně hledali a našli. Všem ostatním představíme dalšího závodníka T1+ v příštím mailu. A další zahraniční dakaráci (nejen v T1+) budou následovat!
Těšíš se na auťáky? Samozřejmě to nebude jen o nich. Na místě bude mnoho závodních aut, kamionů i motorek. A hlavně dakaráků, kteří mají stejné zájmy, nebo se extrémně vyznají v technice. A rádi ti vše ukážou a poradí.
Na závěr připomínáme probíhající soutěž o svezení, tak kup vstupenky v aktuální 2. cenové vlně a drž si palce. Posedlí Dakarem OPEN AIR je za méně než měsíc, tak brzy na viděnou.


PR