30 let Škoda Muzea: bohatá historie značky, na čtyři milióny návštěvníků.

30 let Škoda Muzea: bohatá historie značky, její odkaz a budoucnost pod jednou střechou

Od svého otevření v roce 1995 přivítalo Muzeum Škoda v Mladé Boleslavi více než čtyři miliony návštěvníků
Výstavy poskytují podrobný přehled nejdůležitějších událostí 130leté historie značky Škoda, stejně jako pohled do její budoucnosti

Škoda Muzeum pravidelně pořádá přednášky, koncerty a programy pro dospělé i děti

Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi letos slaví 30. výročí.

Od svého otevření v roce 1995 představilo řadu unikátních a historických vozů, pořádalo
mnoho tematických výstav a přivítalo přes čtyři miliony návštěvníků. Od svého otevření
tak přispělo k obohacení kulturního života nejen v Mladé Boleslavi, ale i v celém regionu.
Domov a kulturní archiv dlouhé a fascinující historie značky

Škoda Muzeum bylo otevřeno při příležitosti oslav 100 let automobilky Škoda Auto v roce
1995 a sídlí v historické průmyslové budově z počátku 20. století. Ta původně sloužila k
výrobě jízdních kol, motocyklů, motorů a kompletních automobilů a nachází se na třídě
Václava Klementa v Mladé Boleslavi, která vede k hlavnímu výrobnímu závodu společnosti
Škoda.
V roce 2012 muzeum prošlo rozsáhlou modernizací, která mu vtiskla jeho současnou podobu.
Výstavní plocha o velikosti 1 800 m2 je rozdělena do tří sekcí: Tradice, Evoluce a Preciznost.
Součástí muzea jsou mimo jiné také depozitář sportovních vozů a prototypů, multifunkční sál
Laurin & Klement Forum, kavárna a restaurace Václav či obchod se suvenýry. V muzeu je
vystaveno přibližně 50 automobilů, 5 motocyklů, 2 kola a v depozitáři se nachází 23 studií,
prototypů a závodních vozů.

Od roku 2018 je součástí expozice muzea také letecký motor L&K–Lorraine-Dietrich 450
z roku 1926. Ve spolupráci s Národním technickým muzeem v Praze připomíná leteckou
kapitolu historie značky Laurin & Klement.

Za tři dekády existence se Škoda Muzeum stalo také kulturním centrem nejen pro město
Mladá Boleslav, ale i pro celý region. Kromě stálých expozic a tematických výstav pravidelně
pořádá různé kulturní a vzdělávací akce a aktivity pro dospělé i děti. Muzeum se navíc také
pravidelně zapojuje do lokálních i celorepublikových akcí, například populární Muzejní noci.
Jedinečné exponáty a tematické výstavy.

Škoda Muzeum své stálé expozice pravidelně doplňuje o tematické výstavy a zpřístupňuje

V posledních letech se na těchto tematických výstavách představila také nová generace
modelu Superb po boku všech předchůdců, Škoda Popular a Rapid, stejně jako 60 let modelu
Škoda 1000 MB či výstavy na téma udržitelnosti a ekologie a 50 let označení RS.

Muzeum má trvale vysokou návštěvnost a přitahuje lidi z celého světa – miliontý návštěvník
do něj zavítal už v roce 2006 a v lednu tohoto roku přivítalo již čtyřmiliontého. Návštěvu
muzea je také možné kombinovat s prohlídkou výrobního závodu Škoda v Mladé Boleslavi,
případně závodu ve Vrchlabí či Kvasinách, stejně jako s výletem do Rodného domu
Ferdinanda Porsche v Liberci-Vratislavicích.

Dvojí oslavy: 30 let muzea a 130 let značky Škoda
Oslavy 30 let od založení Škoda Muzea se prolínají s letošním jubileem 130 let od položení
základů automobilky Škoda, která je tak jednou z nejstarších kontinuálně fungujících
automobilek světa. Speciální výstava věnovaná tomuto významnému výročí bude probíhat až
do konce roku.

Infografikamuzeum skoda

Infografika: 30 let Škoda Muzea: bohatá
historie značky, její odkaz a budoucnost
pod jednou střechou
Škoda Muzeum bylo otevřeno při příležitosti
oslav 100 let automobilky Škoda Auto
v roce 1995 a sídlí v historické průmyslové
budově z počátku 20. století. Ta původně
sloužila k výrobě jízdních kol, motocyklů,
motorů a kompletních automobilů.

se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level Škoda Strategy“;
usiluje o to, aby se do konce dekády zařadila mezi tři nejprodávanější značky v Evropě tím, že zákazníkům nabízí to nejlepší z obou
světů prostřednictvím řady atraktivních modelů s plně elektrickými, hybridními a spalovacími pohonnými jednotkami;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq;
v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
je více než 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
samostatně vyvíjí a vyrábí komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky pro další značky
koncernu Volkswagen;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také ve Vietnamu a na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

 

PR