Martin Michek zazářil také ve 3. etapě Dakaru.
Jezdec týmu ORION – Moto Racing Group dojel na 19. místě a průběžně je sedmnáctý. „Na prvních 30 kilometrech jsem narazil na velkou skálu, která nešla pomalu ani vyjít a ztratil jsem tam asi dvě minuty. Jinak to bylo zase šíleně rychlé. A na rovinkách mě bohužel předjížděli kluci s továrními motorkami. Těm v rychlosti nejde konkurovat, mají úplně jiné možnosti,“ přiblížil Michek.
„Bylo to podobné jako včera, hodně rovinaté a rychlé. Ke konci jsem měl maximálku 166 km/h,“ přidal se k týmovému kolegovi Milan Engel, který byl v cíli na 35. příčce.
Organizátoři Dakaru slibovali, že letošní trať zpomalí. Místo obtížných úseků dominují v Saúdské Arábii velmi rychlé pasáže. Opět… A úterní třetí dějství dlouhé 629 km, z nichž činila 403 km rychlostní zkouška, nebylo výjimkou. „Duny tvořily nějakých deset procent. Přitom v těch rychlých pasážích ztrácíme nejvíc.

Tovární stroje jedou o 15 km/h rychleji a to na sto kilometrech udělá patnáct minut, což už je dost,“ vysvětlil Michek, který si však sériové KTM jinak pochvaluje. „I tak jim díky naší šikovnosti dokážeme zatápět, což si uvědomují. Vyvíjíme si totiž vlastní komponenty a těžíme z týmového know-how.“
Rodák z Českých Budějovice v úterý ztratil na vítězného Australana Price 17 minut. Přitom tovární týmy svůj materiál vyvíjeli přímo na Dakar a mají neomezeně peněz, aby tu motorku mohli vyladit do maximálního detailu. „V technických pasážích a v místech náročných na navigaci takový rozdíl mezi námi není, když se však jede po rovinatých vypalovačkách, tak jim prostě s našimi sériovými motorkami nestačíme. Rozhodně se o to ale budeme pokoušet,“ popsal realitu Michek.
„Po těch písčitých pláních jsem jel v průměru kolem 130 až 140 km/h. Měl jsem strach, aby mi nedošel benzín, takže jsem raději trošku zpomalil. To mě stálo umístění a cenné minuty. Možná jsem to měl risknout a jet na plný plyn. Ale je to ještě dlouhý závod,“ konstatoval Engel.
Oběma závodníkům týmu ORION – Moto Racing by mohla pomoci úprava ve vyladění motorky. Pak by ale riskovali technické problémy. „Moc operativního prostoru není. Připravovali jsme se na techničtější úseky, ale zase je to neskutečné rychlé. Zvedli jsme motor o 800 otáček. Kdybychom to posunuli ještě více, tak bychom mohli oddělat motory a to nechceme riskovat. Oni vědí, že jim to vydrží i v 1500 otáčkách, mají to vyzkoušené. Pár nápadů ale ještě máme,“ přiblížil šéf stáje Ervín Krajčovič. Pokud aktuální trend v profilu etap bude pokračovat, český tým patrně sáhne k určitým změnám v nastavení motorky.
„Pořadatelé přitom před letošním Dakarem tvrdili, že to bude pomalejší, že chtějí Dakar bezpečnější, říkali, že bude více dun. Ale kluci zatím většinou jedou na plný kotel. Jsme teď na solné pláni a slyšíme motorku dvě minuty předtím, než přijede k nám, jak se to z dálky po rovině rozléhá,“ nastínil Krajčovič.

Skvěle zajel také Jan Brabec, který uzavřel TOP dvacítku a průběžně je pětadvacátý. Na Martina Michka ztratil pouhé čtyři sekundy . Na 39. místě byl Roman Krejčí a na 45. Libor Podmol. Krejčí s KTM je třetí v kategorii Original by Motul pro jezdce bez asistence.
Také oba čeští jezdci slovenského Jantar Teamu dokončili 3. etapu, když David Pabiška dojel na průběžném 47. místě. „Dnes som išiel svoje tempo, ale čoskoro som dobehol štvorkolky, ktoré poriadne prášili a za nimi sa nedá dobre jazdiť. Motocykel mal dnes výrazný nedostatok výkonu, keďže ide maximálne 130 kilometrovou rýchlosťou a ja som musel neustále radiť piaty a šiesty prevodový stupeň, hore a dole. Ale ďalší deň je za nami , odhryzol som si ďalšie sústo a ideme ďalej.“
Rudolf Lhotský absolvoval rýchlostnú skúšku o necelých 21 minut pomaleji, jak jeho týmový kolega :
„Dnes to pro mne bylo trochu trápení. Na rovinách mi všichni soupeři ujžděli, protože motocykl netahá, stejně tak Davidovi. Dnes se začalo mluvit o nekvalitním benzínu, pričemž někteří jezdci měli zanesené palivové filtry, tak uvidíme co se nám s tím v bivaku podaří udělat. Ztratil jsem tím dnes několik míst, ale stále říkám, že je to jen začátok.
Jsem dnes trochu víc unavený, takže sa pokusim jít spát dříve a připravit se na zítřek, který bude velmi dlouhý.“
Oba uvedení jazdci si pohoršili v celkovém pořadí, pričemž David dojazdil na 45. pozícii a Rudolf prijiel až na 56. místě. V kategórii Original by Motul je pak Lhotský na celkovém 10. místě a Pabiška stále na 6. místě.
Své tempo i pozice mezi čtyřkolkami drží letos jediný český čtyřkolkář , sedmý Tomáš Kubiena , jenž stejnou pozici drží i průběžně.

Také Motor MAX fandí našim závodníkům na Dakaru.
Rally Dakar 2021 po 3. etapě: (Vadí ad-Davásir – Vadí ad-Davásir, 629 km celkově/403 km rychlostní zkouška):
Motocykly: 1. Price (Austr./KTM) 3:33:23, 2. Benavides (Arg./Honda) -3:16, 3. Walkner (Rak./KTM) -4:36,
…19. Michek -17:03, 20. J. Brabec -17:07,
- Engel -27:52, 38. Krejčí (všichni ČR/KTM) -39:23, 43. Podmol (ČR/Husqvarna) -48:21, 46. Pabiška (ČR/KTM) -59:13, 62. Lhotský (ČR/Husqvarna) -1:26:30.
Průběžné pořadí: 1. Howes (USA/KTM) 12:04:48, 2. Benavides -33, 3. De Soultrait (Fr./Husqvarna) -1:28,
..17. Michek -19:30, 25. J. Brabec -42:54,
- Engel -1:05:01, 36. Krejčí -1:50:05, 45. Pabiška -2:36:40, 48. Podmol -3:12:32, 56. Lhotský -4:03:26.
Čtyřkolky: 1. Cavigliasso (Arg./Yamaha) 4:25:49,
…7. Kubiena (ČR/Yamaha) -26:03.
Průběžné pořadí: 1. Enrico (Chile/Yamaha) 14:36:46,
…7. Kubiena -58:00.
Kompletní výsledky viz zde.
https://www.dakar.com/en/rankings
Zdroj a foto – týmy