Mikkelsen s Fábií Rally2 evo se ve WRC2 posunul ve Finsku na druhé místo.

Arctic Rally ve Finsku: Andreas Mikkelsen podporovaný ŠKODA Motorsport se ve WRC2 posunul na druhé místo

› Norská posádka Andreas Mikkelsen a spolujezdec Ola Fløene (ŠKODA FABIA Rally2 evo) jsou na dobré cestě ke zvětšení svého celkového průběžného vedení ve FIA Mistrovství  světa v kategorii WRC2
› Jejich týmoví kolegové Eyvind Brynildsen/Veronica Gulbæk Engan (N/N) na čtvrtém místě  posilují pozici úřadujícího mistrovského týmu Toksport WRT v kategorii WRC2
› Zákaznická posádka ŠKODA ve složení Teemu Asunmaa/Marko Salminen (FIN/FIN) si  vybojovala průběžné vedení v kategorii WRC3 určené výhradně pro privátní posádky
› Do konce druhého kola FIA Mistrovství světa v rallye zbývají dvě rychlostní zkoušky

Rovaniemi (FIN), 27. února 2021 – O jedno místo vpřed se posunul Andreas Mikkelsen se spolujezdcem Ola Fløene. Během sobotní etapy Arctic Rally ve Finsku (26.–28. února 2021) postoupila norská posádka vozu ŠKODA FABIA Rally2 evo v kategorii WRC2 ze třetího na druhé místo. Po vítězství ve své kategorii na úvodní Rallye Monte-Carlo je Mikkelsen spolu s týmem Toksport WRT na dobré cestě k posílení jejich vedoucí pozice v průběžném hodnocení FIA Mistrovství světa.

Posádka Eyvind Brynildsen/Veronica Gulbæk Engan (N/N) ve druhém voze ŠKODA FABIA Rally2 evo týmu Toksport WRT je ve své kategorii na čtvrtém místě. V kategorii WRC3 určené pro privátní posádky se mezitím průběžné vedení přesunulo z jednoho vozu ŠKODA na jiný. Finská dvojice Teemu Asunmaa/Marko Salminen startuje v kategorii WRC3 do posledního nedělního kola na prvním místě, zatímco v pátek vedoucí posádka Emil Lindholm/Mikael Korhonen (ŠKODA FABIA Rally2 evo) ztratila vedení po nárazu do sněhové bariéry.

 

 

 

 

 

Další ideální zimní den na Arctic Rally ve Finsku, které je druhým kolem letošního FIA Mistrovství světa v rallye. Posádky si na šesti sobotních rychlostních zkouškách užívaly jízdu za slunečního svitu a při teplotách pohybujících se kolem nuly.

Během první páteční etapy vyjížděl do soutěže vedoucí muž průběžné klasifikace kategorie WRC2 Andreas Mikkelsen (ŠKODA FABIA Rally2 evo) jako první ve své kategorii. Třetí místo v kategorii WRC3 bylo v těchto podmínkách maximum, jehož mohl dosáhnout.

„Automobily skupiny Rally2 mají menší rozchod kol než vozy skupiny Rally1, které startují na každé rychlostní zkoušce jako první,“ vysvětluje Mikkelsen. „To znamená, že vedoucí vůz kategorie WRC2 musí vždy vyjet novou stopu, a to je jasná nevýhoda.“V sobotu převzala tuto nezáviděníhodnou práci vedoucí posádka kategorie WRC2 ve složení Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN).

Protože Mikkelsen startoval v průběhu druhé etapy v kategorii WRC2 jako třetí, zanedlouho se dostal před Nikolaye Gryazina, který byl do té doby v dané kategorii na druhém místě. Nicméně Lappi, který byl v roce 2016 za ŠKODA Motorsport mistrem světa kategorie WRC2, byl jednoznačně rychlejší. „Jel jsem tak rychle, jak jsem jen mohl. Ale abych byl upřímný, nebyl jsem schopen vyrovnat se rychlosti Esapekky,” řekl Mikkelsen. „Cílem pro neděli je získat maximum bodů v Power Stage.“ Nor dokončil druhý den na druhém místě, přičemž náskok Lappiho se zvětšil na 49,8 sekundy.

Během dopoledních průjezdů rychlostních zkoušek jeho týmoví kolegové v týmu Toksport WRT
Eyvind Brynildsen/Veronica Gulbæk Engan (NOR/NOR) sváděli souboj s posádkou Adrien
Formaux/Renaud Jamoul (F/F). Potom, co francouzská posádka uvízla ve sběhové bariéře, norská
posádka jedoucí s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo se konečně napevno usadila na čtvrtém místě
ve své kategorii.

„Je opravdu obtížné udržet pneumatiky v dobré kondici,“ shrnuje Brynildsen uplynulý den. „Dopoledne jsem udělal hodiny, ale odpoledne to bylo mnohem lepší.”

V kategorii WRC3 určené pro privátní týmy pokračovala dominance posádek jedoucích s vozy ŠKODA. Ráno vedoucí posádka Emil Lindholm/Mikael Korhonen (ŠKODA FABIA Rally2 evo) ztratila vedení potom, co v hodinách narazila do sněhové bariéry a následně se ještě mírně seznámila se stromem. Poté vedení převzala finská posádka Teemu Asunmaa/Marko Salminen (ŠKODA FABIA Rally2 evo). Někdejší mistr světa v rallycrossu a vítěz DTM Mattias Ekström (S), jedoucí s vlastním vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo se posunul na pátou pozici v kategorii WRC3.

Po druhém dni má sedm z deseti nejlepších vozů v kategorii WRC3 značku ŠKODA.

První zimní podnik FIA Mistrovství světa konaný ve Finsku skončí v neděli. Zbývají jen dvě rychlostní zkoušky s celkovou délkou 44,94 kilometrů. Vítěz Arctic Rally ve Finsku vystoupí na stupně vítězů ve 13:30 místního času.

 

 

 

Pořadí na Arctic Rally ve Finsku po druhé etapě (WRC2)

1. Lappi/Ferm (FIN/FIN), VW Polo GTI Rally2, 1.48:20,9 hod.
2. Mikkelsen/Fløene (N/N), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +49,8 s
3. Gryazin/Aleksandrov (RAF/RAF), VW Polo GTI Rally 2, +1:25,8 min
4. Brynildsen/ Gulbæk Engan (N/N), ŠKODA FABIA Rally2 evo, +2:31,5 min
5. Veiby/Andersson (N/S), Hyundai NG i20 Rally2, +2:53,7 min
6. Prokop/Ernst (CZ/CZ), Ford Fiesta MkII Rally2, +6:03,7 min

Číslo dne: 384
Přemýšleli jste někdy nad tím, jak ŠKODA FABIA Rally2 evo dosahuje rychlostí více než 200 km/h
na silnicích pokrytých ledem a sněhem? Jedním z tajemství jsou speciální pneumatiky. Na každé
z nich je 384 wolframových hrotů. Aby se dosáhlo většího zatížení na každý čtvereční centimetr
styčné plochy pneumatiky, nejsou tyto pneumatiky tak široké jako ty, které jsou určené na štěrk
nebo asfalt.

Na úrovni mistrovství světa se tyto speciální pneumatiky pro jízdu na sněhu používají
pouze během Švédské rallye, kterou v roce 2021 nahrazuje právě Arctic Rally ve Finsku.

Kalendář FIA Mistrovství světa v rallye pro rok 2021:

Rallye Monte-Carlo 21.–24. ledna
Arctic Rally Finland 26.–28. února
Rally Croatia 22.–25. dubna
Vodafone Rally Portugal 20.–23. května
Rally Italia Sardegna 3.–6. června
Safari Rally Kenya 24.–27. června
Rally Estonia 15.–18. července
Rally Finland 29. července–1. srpna
Renties Ypres Rally Belgium 13.–15. srpna
COPEC Rally Chile 9.–12. září
RallyRACC Rally de España 14.–17. října
Rally Japan 11.–14. listopadu

 

 

ŠKODA Motorsport:
ŠKODA je v motoristickém sportu úspěšná už od roku 1901. Ať už na okruzích, nebo při automobilových soutěžích – ŠKODA slavila vítězství a zisky titulů po celém světě. Mezi historické úspěchy patří vítězství v Evropském mistrovství cestovních vozů 1987 a zisk několika titulů FIA Mistrovství světa v rallye kategorie WRC2.

V průběhu let zákaznické týmy ŠKODA vybojovaly mnoho národních mistrovství a také několik titulů ve FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC), Intercontinental Rally Challenge (IRC), mistrovství Afriky FIA African Rally Championship (ARC), mistrovství Severní a Střední Ameriky FIA North American and Central American Rally Championship (NACAM), mistrovství Jižní Ameriky FIA South American Rally Championship (CODASUR) a v asijsko-pacifickém poháru FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC). Týmy ŠKODA také vítězily ve svých třídách v nejstarší a nejznámější rallye na světě –legendární Rallye Monte-Carlo, která se poprvé jela v roce 1911.

V roce 2009 vzala ŠKODA FABIA SUPER S2000 rallyovou scénu útokem. Následující sezónu rallyový speciál
s pohonem všech kol a dvoulitrovým atmosférickým motorem získal 50 národních a mezinárodních titulů po celém světě. Tehdy to byla nejúspěšnější kapitola historie motorsportu ŠKODA, avšak jen do okamžiku, než přišel nástupce. ŠKODA FABIA R5, postavená na základě sériového modelu, byla vybavena pohonem všech kol a přeplňovaným motorem 1,6 litru. Mezinárodní automobilová federace FIA ji homologovala 1. dubna 2015. Dále zdokonalená ŠKODA FABIA R5 evo (homologace 1. dubna 2019) pokračovala v dlouhé úspěšné závodní tradici ŠKODA Motorsport.

Z důvodu změn v předpisech došlo v roce 2020 k přejmenování vozu na ŠKODA FABIA Rally2 evo.
Úspěšný příběh vozu ŠKODA FABIA R5 začal v roce 2016, kdy Esapekka Lapi (FIN) získal jezdecký titul v kategorii WRC2 FIA Mistrovství světa v rally. Následující rok stejný titul v kategorii WRC2 vyhrál Pontus Tidemand (S) a ŠKODA Motorsport k němu přidala ve stejné kategorii titul výrobců. V roce 2018 se v kategorii WRC2 stal mistrem světa tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký.

Rok 2019 byl doposud nejúspěšnější v historii ŠKODA Motorsport. Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) vyhráli tituly mistrů světa v kategorii WRC2 Pro pro jezdce a spolujezdce a současně pomohli získat titul mistra světa v kategorii výrobců pro tým ŠKODA Motorsport. V roce 2020 v kategorii WRC2 vybojoval týmový titul tým Toksport WRT, který je zákaznickým týmem ŠKODA MOTORSPORT

 

 

foto týmu