Foto-story: Co předvedli Češi při testech F3 ve Spielbergu?

Češi při testech formule 3 ve Spielbergu:

Nemusíme si nic předstírat: ročník 2020 šampionátu FIA-F3 proběhl z českého hlediska mizerně. Vozy týmu Antonína Charouze zpravidla nedokázaly houslit mezi nejlepší desítkou, a ani kariéře mladého Romana Staňka jeho (možná ukvapený?) postup do této silné třídy příliš neprospěl.

O to výše lze hodnotit skutečnost, že se nevzdávají. Jak Charouz Racing System, tak i Roman Staněk nastoupí v FIA-F3 znovu i letos – s nezměněným odhodláním uspět, ale s jinými (snad lepšími) předpoklady. Stáj ze Žebráku změnila na několika klíčových místech personál, rychlý Moravák pojede za jiný tým.

Výsledky dvoudenních testů potvrdily, že se od „české frakce F3“ letos dá mnohé čekat. Nechme se tedy (doufejme, že pozitivně) překvapit…

 

Text a foto: Roman Klemm

Motor MAX

 

Než mohly vozy F3 Charouz Racing Systemu znovu vyjet na trať, museli Antonín Charouz s Bobem Vavříkem vyvinout hodně manažerského úsilí a šikovnosti při hledání prostředků…

 

 

Tenhle Mercedes poveze Charouz Racing System k evropským podnikům F3…

 

Bob Vavřík sáhl i k několika bolestivým změnám mančaftu. Tým musel opustit například manažer Jamie Dye…

 

Roman Staněk letos zkusí štěstí v anglickém týmu Hitech
Francouz Reshad de Gerus je zatím jediným pilotem, který u Charouze pro rok 2021 podepsal.

 

Ne, nejedná se o návrat Juana Manuela Correiy k Charouzovi: Rus Michail Belov přijel do Spielbergu bez přilby a Bob Vavřík sháněl v sobotu dopoledne řešení. Teď tedy víme, proč mají Correu v českém týmu pořád ještě tak rádi: Na rozdil od jiných půjčil…

 

Také angažmá rychlého Američana Logana Sargeanta bylo akcí „za pět dvanáct“ a monopost s číslem 29 byl připraven až krátce před polednem.

 

Sargeant s otcem čekají, až vůz bude připraven

 

– Roman Staněk financuje sezonu zjěvně ze soukromého rozpočtu – tíhou nálepek sponzorů jeho Hitech-Dallara jistě netrpí. Tak ať tedy patří „věčná sláva nadšení jeho otce!“

 

Testy, to někdy znamená dlouhé čekání v boxech…

 

Logan Sargeant (v nelakované přilbě) hned vypálil na studený asfalt špičkové časy a Vavřík dobře ví, že by schopnosti a zkušenost úřadujícího vice-mistra v kokpitu potřeboval.

 

Zadarmo by ale Charouz Racing System nemohl nechat jezdit ani Nikiho Laudu a tak Američanův podpis na smlouvě ještě chybí – stejně tak jako jeho sponzorský příspěvek.
Kolem Dallary s číslem 30 se točilo i několik zodpovědných Belovova sponzora SMP – snad hlásili do ruské ústředny: „Dopadlo to tu velmi dobře, převeďte rubly na Charouzovo konto“.

 

Michail Belov jistě není nový Stefan Bellof, na Red Bull Ringu ale příjemně překvapil velice konkurenceschopnými časy

 

Roman Staněk si potvrdil, že je schopen prorazit do top10. Vnitrotýmová situace u Hitechu napovídá tomu, že je jen trochu za Jakem Crawfordem, za to ale jistě před Japoncem Ayumu Iwasou.

 

Všichni piloti Charouz Racing Systemu se na trati chovali zodpovědně a nových nosů nebylo třeba…