Maserati Levante Hybrid je prezentován světu v Šanghaji.

Nové Maserati Levante Hybrid

Při světové premiéře prvního hybridního SUV Maserati přitahuje hra protikladů: a to jak na autosalonu v Šanghaji, tak virtuálně na houseof.maserati.com

 Maserati Levante Hybrid je prezentován světu jak při fyzické, tak i digitální světové premiéře. Skutečná dvojí povaha Maserati se představí na autosalonu v Šanghaji při živé prezentaci a zbytek světa bude mít příležitost seznámit se s tímto modelem při virtuálním uvedení na webových stránkách značky (houseof.maserati.com).

 

 

 

 

S prvním elektrifikovaným SUV značky dělá Maserati zásadní krok vpřed ve své strategii elektrifikace, která začala v loňském roce s modelem Ghibli Hybrid.

„Rychlejší. Zelenější. Unikátní.” Levante Hybrid je rychlejší než diesel, udržitelnější než naftové nebo benzínové modely a jedinečný svými specifickými vlastnostmi.

SUV Maserati, které svými rekordními parametry již zasáhlo do historie značky, nyní míří vpřed do budoucnosti, v níž budou všechny nové modely s Tridentem ve znaku postupně elektrifikovány.

Maserati je přirozeně inovativní a modelem Levante sleduje tuto filozofii i při vstupu do světa elektrifikace: cílem je zlepšovat výkon a zároveň zachovávat hodnoty značky, přinášet rychlost a hbitost při současné úspoře paliva a v neposlední řadě posilovat odhodlání trojzubce zajistit zákazníkům radost z jízdy a luxus. Výsledkem je hybridní SUV, které si zachovává charakteristický zvuk motoru, který je typický pro každý vůz Maserati.

Levante Hybrid kombinuje čtyřválcový dvoulitrový motor s 48voltovým hybridním systémem za účelem rekuperace energie, která vzniká při zpomalování a brzdění. Hybridní vůz váží méně než ekvivalentní model s šestiválcovým motorem (naftový i benzínový) a především má ještě lepší rozložení hmotnosti, protože baterie je umístěna vzadu, aniž by byla omezena nosnost, čímž dochází k optimálnímu vyvážení hmotnosti vozidla. Vše je navrženo tak, aby bylo Levante Hybrid ještě agilnější a poskytovalo ještě větší požitek z jízdy.

Díky maximálnímu výkonu 330 koní a točivému momentu 450 Nm již při pouhých 2250 ot./min jsou výkonové parametry nového modelu Levante Hybrid, který je k dispozici vždy s pohonem všech kol, velmi působivé: maximální rychlost 240 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund.

Pokud jde o vzhled, „launch edition“ Levante Hybrid se vyznačuje novou třívrstvou kovovou barvou zvanou Azzurro Astro, která je k dispozici jako součást individualizačního programu Maserati Fuoriserie.

 

 

 

 

 

K okamžitě rozpoznatelnému designu tohoto vozu přispívají další detaily exteriéru a interiéru: některé jsou v modré barvě, což je odstín zvolený k identifikaci hybridních automobilů, který Maserati používá již u modelu Ghibli Hybrid.

Exteriér charakterizují tři modré ikonické výdechy na blatnících, třmeny kotoučových brzd a logo na C sloupku – vše s modrým akcentem. Stejný modrý odstín se znovu objevuje uvnitř vozu, konkrétně na vyšívaných švech sedadel.

 

Levante Hybrid je vždy online díky novému programu Maserati Connect.
Své Maserati můžete mít neustále připojené, můžete tak na dálku kontrolovat stav svého vozu. Maserati Connect upozorní řidiče, kdy je třeba provést servis, což přispívá ke zlepšení zákaznické péče. Díky chytrému telefonu nebo chytrým hodinkám mohou řidiči zůstat v kontaktu se svým vozem prostřednictvím aplikace Maserati Connect; to je možné také z domova prostřednictvím virtuálního osobního asistenta (Amazon Alexa a Google Assist).

 

Speciálními hosty digitální premiéry Levante Hybrid byli David Beckham, nový globální ambasador značky Maserati, a Dardust s exkluzivním soundtrackem.

 

  

 

TECHNICKÉ SPECIFIKACE
LEVANTE HYBRID
MOTOR
Rozložení L4 Mild Hybrid s eBooster a 48V BSG
Objem (cc) 1995
Vrtání x zdvih (mm) 84 x 90
Kompresní poměr 9.5:1
Maximální výkon (hp @ rpm) 330 @ 5750
Vrchol točivého momentu (Nm @ rpm) 450 @ 2250
Vstřikování paliva Přímé vstřikování benzinu GDI
Tlak vstřikování (bar) 200
Plnění 1 turbodmychadlo
1 eBooster 48 V
Kliková hřídel Kovaná ocelová
Mazání Olejová pumpa s variabilním tlakem
Časování 1 řetězový pohon vačkových hřídelů s časováním Multiair
VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s) 6.0
Maximální rychlost km/h 240
Brzdná dráha ze 100 na 0 km/h (m) 36
SPOTŘEBA PALIVA A EMISE CO2
WLTP kombinovaný cyklus (l/100 km) TBD *Certifikace probíbá
WLTP kombinovaný cyklus (g/km) 231-252
PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Převodovka ZF osmistupňová automatická
Převodové poměry 1st: 5; 2nd: 3.2; 3rd: 2.14; 4th: 1.72; 5th: 1.31; 6th: 1.00; 7th: 0.82; 8th: 0.64; zpátečka: 3.46; stálý: 3.27
Pohon Všech kol se samosvorným uzamykatelným samosvorným mechanickým diferenciálem na zadní nápravě
ODPRUŽENÍ
Přední Dvojitá lichoběžníková ramena, anti-roll bar
Zadní Multi-link, anti-roll bar
BRZDY
Přední Ventilated discs 345×32 mm, 2-piston floating calipers
Zadní Ventilated discs 330×22 mm, 1-piston floating calipers
RZMĚRY A HMOTNOST
Přední / zadní pneumatiky 265/50 R19
D x Š x V (mm) 5005 x 1981 x 1693
Rozvor (mm) 3004
Rozchod vpředu / vzadu (mm) 1631 / 1662
Objem zavazadlového prostoru (l) 580
Objem palivové nádrže (l) 80
Hmotnost (kg) 2090

 

                                                                                                                                                             

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, které jsou na první pohled rozeznatelné pro jejich výjimečnou osobitost. Díky svému stylu, technologii a přirozeně exkluzivnímu charakteru dokáží uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky s vytříbeným vkusem a v automobilovém průmyslu po celém světě jsou stále považovány za vzor. Jde o automobily s tradicí a každý nový vůz znovu definuje charakter italských sportovních vozů v oblasti designu, výkonu, pohodlí, elegance a bezpečnosti.

V současné chvíli jsou vozy dostupné na více než sedmdesáti trzích světa. Ambasadory tohoto dědictví jsou reprezentativní sedan Quattroporte, sportovní sedan Ghibli a Levante, první SUV od Maserati. Všechny modely se vyznačují použitím nejkvalitnějších materiálů a zapojením výjimečných technických řešení. Ghibli a Levante jsou nyní k dispozici také v hybridní verzi – první elektrifikované vozy značky s trojzubcem ve znaku.

Jedná se o kompletní řadu vybavenou benzínovými motory V6 a V8 a čtyřválcovými hybridními pohonnými jednotkami s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Kolekce Trofeo, zahrnující Ghibli, Quattroporte a Levante, vybavená silným motorem V8 s výkonem 580 k, i nadále ztělesňuje výkonnou DNA značky. Na špičce řady je pak nový supersport MC20 s přelomovým motorem V6 Nettuno a technologiemi vycházejícími z vozů F1, které jsou nyní poprvé dostupné i pro pohonné jednotky standardně vyráběných vozů.

 

 

 

V současné době se vozy Maserati vyrábí ve třech závodech: Ghibli a Quattroporte jsou vyráběny v závodě Avvocato Giovanni Agnelli Plant (AGAP) v turínském Grugliascu a vůz Levante v turínském závodě Mirafiori. Model MC20 se vyrábí v Modeně v historickém závodě Viale Ciro Menotti.