Dlouholetý vládce formule 1 je na kolenou.

Dlouholetý vládce formule 1, Lewis Hamilton s týmem Mercedes, je na kolenou. Bez nadsázky. Adept, který jej chce vystřídat, tedy Max Verstappen s týmem Red Bull, nečekaně, a hlavně celkem spolehlivě vede v obou soutěžích: jak mezi jezdci, tak mezi konstruktéry.

A nevypadá, že by se to mělo v dalších závodech změnit. Existuje pro to jeden velmi závažný důvod: jede se poslední sezona s vozy současné specifikace, na kterých se už technicky nepracuje.

Max Verstappen vyhrál letos čtyři velké ceny. A mělo jich být pět, nebýt nezaviněného selhání levé zadní pneumatiky v ázerbájdžánském Baku. Jeho bodový náskok by byl vyšší než současných 18 bodů.

Po atypických závodech v ulicích Monaka a Baku byl očekáván návrat Mercedesu na špici výkonnostního a rychlostního žebříčku. To se však nestalo. Chytrou strategií dokázal vyhrát Red Bull a Verstappen na francouzském okruhu Paula Ricarda a v rakouském Štýrsku Mercedes nestačil rychlostně vůbec.

Šéf týmu Toto Wolff přiznal, že je to „poprvé po mnoha letech, kdy jsme neměli na soupeře žádný recept“. Špatnou zprávou pro Mercedes je fakt, že kontingent formule 1 na Red Bull Ringu zůstává a Velkou cenu Rakouska lze tradičně v přímých přenosech sledovat na programech Sport1 a Sport2.

 

 

Lewis Hamilton po prohraném závodě ve Štýrsku volal po implementaci technických zlepšení pro svůj Mercedes. Je běžnou praxí, že inženýři všech týmů ladí technické vlastnosti auta mezi každou velkou cenou. Ať už jde o aerodynamiku, mechanické fungování auta či pohonnou jednotku a její hybridní rekuperační systémy. Letošní rok je ale výjimkou.

Příští sezonu 2022 totiž seriál zavádí revoluční změny technických pravidel, což bude mít za následek konstrukci formulí se zcela odlišnými vlastnostmi. Současná auta tak v sobě mají know-how, které nelze využít ve velké míře příští rok. A to je hlavní důvod, proč týmy F1 současné vozy už nevyvíjí.

Americký tým Haas kromě povinných úprav na začátku roku od vývoje letošních aut upustil rovnou. Ostatní týmy v těchto dnech auta takříkajíc konzervují a již teď pracují na formulích pro sezonu 2022.

 

 

#

 

 

O AMC Networks International – Central and Northern Europe

AMC Networks International – Central and Northern Europe je součástí AMC Networks International, jednou z předních mezinárodních společností na poli televizního vysílání a distribuce tematických televizních stanic, které se zaměřují na střední a východní Evropu. Současně portfolio AMCNI – Central and Northern Europe nabízí televizní stanice ve čtyřech žánrech: sportovní: Sport1, Sport2, SportM, dětské: Minimax, JimJam; zábavně-vzdělávací: Spektrum, TV Paprika, Spektrum Home a filmové: AMC a Film +. Obsah tematických stanic je vytvářen pro místní diváky a trhy v různých jazycích. Je dostupný na celé řadě platforem, včetně HD služeb, a nabízí verze pro mobilní telefony.

AMC Networks International (AMCNI) je globální divize AMC Networks a je dodavatelem uznávaných zábavných pořadů pro předplatitele ve více než 130 zemích. AMCNI zahrnuje globální značky a také tak populární stanice s lokálním významem a různorodým žánrovým zaměřením.

Více informací naleznete ZDE.

 

foto RB