Jan Kopecký ztratil na Pindule, čelo jede velmi vyrovnaně.

Kopecký ztratil na Pindule, čelo se téměř srovnalo!

Obávaná a náročná RZ Pindula nevyšla ideálně zatím vedoucímu jezdci pořadí Barum Czech Rally Zlín Janu Kopeckému. Za svým sokem Mikkelsenem zaostal o 6,8 vteřiny a v celkovém pořadí drží náskok jen dvě desetiny sekundy. Třetí je se ztrátou 2,7 vteřiny na lídra závodu Erik Cais.

Elitní trojice se trhla svým konkurentům, neboť čtvrtý Simon Wagner v hodnocení mistrovství Evropy má manko na Caise 21,4 sekundy.

 

 

 

Na třetí sobotní rychlostní zkoušce Komárov (délka 8,46 km) zaznamenal premiérové vítězství v rychlostní zkoušce v rámci evropské klasifikace norský jezdec Andreas Mikkelsen. Krátkou trať Komárov, která čítá jen 8,46 kilometru, prosvištěl ve svém Škoda Fabia Rally2 Evo za 4:39,0 minuty. Šest desetin za ním zaostal dvaadvacetiletý jezdec Erik Cais s Fordem Fiesta R5 MkII, třetí pozici brala s vteřinovým mankem posádka Jan Kopecký, Jan Hloušek. Filip Mareš dojel šestý, Miroslav Jakeš bral shodně devátou pozici s Francouzem Bonatou za čas 4:43,7 minuty. Všichni z popředí startovního pole dojeli zdárně do cíle této RZ, kterou nakonec absolutně ovládl o sedm desetin Václav Pech, startující však jen v českém šampionátu.

Po krátké vložce Komárov následovala obávaná Pindula s téměř devatenácti soutěžními kilometry. Ta svědčila zejména mladým střelcům, neboť nejlépe ji zvládl ambasador barumky Erik Cais se svou navigátorkou Jindřiškou Žákovou s časem 10:19,9 minuty. Norský jezdec Mikkelsen podruhé za sebou předčil Jana Kopeckého, a to výrazně. Z druhého místa najel na osminásobného šampiona zlínského závodu 6,8 vteřiny, Kopecký skončil na Pindule čtvrtý, na třetí místo se natlačil Filip Mareš (všichni tři shodně na voze Škoda Fabia Rally2 Evo). Úřadující český šampion Václav Pech (Ford Focus WRC) jede v rámci českého šampionátu jako třetí nejrychlejší a v celkovém pořadí mu patří čtvrtá příčka se ztrátou 8,9 vteřiny. Plzeňský jezdec výrazně zaostal při úvodním průjezdu na Pinduli, kde ztratil na vítězného Caise 21,7 vteřiny.

V kategorii ERC Junior už jede jen Ken Torn z Estonska (Ford Fiesta Rally3). V hodnocení ERC2 sice zajel nejlepší čas na Komárově i Pindule polský jezdec Dariusz Poloński (Fiat 124 Abarth RGT), celkově ale nadále vede Maďar Tibor Érdi junior o 3,4 vteřiny. V hodnocení ERC3 + ERC3J vede Maďar Martin László (Peugeot 208 Rally4), který vyhrál Pindulu.

Pořadí po 5. RZ Pindula:
1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) 40:00,0 min
2. Mikkelsen, Andersson (NOR/SWE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 0,2 s
3. Cais, Žáková (CZE, Ford Fiesta R5 MkII) + 2,7 s
4. Pech, Uhel (CZE, Ford Focus WRC) + 8,9 s
5. S. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 24,1 s
6. Marczyk, Gospodarczyk (POL, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 30,5 s
7. Herczig, Ferencz (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 32,2 s
8. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 35,8 s
9. Huttunen, Lukka (FIN, Hyundai i20 R5) + 51,3 s
10. Bonato, Boullound (FRA, Citroën C3 Rally2) + 1:35,1 min

23. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta Rally3), 1. místo ERCJ + 2:59,4 min
25. Griebel, Braun (DEU, Opel Corsa Rally4), 1. místo 2WD + 3:15,8 min
28. Érdi jr., Csökö (HUN, Mitsubishi Lancer Evo X), 1. ERC2 + 3:50,6 min
41. László, Berendi (HUN, Peugeot 208 Rally4), 1. ERC3 + 4:58,0 min

Další informace naleznete na www.czechrally.com a nezapomeňte barumku sledovat také na oficiálních profilech na Facebooku, Instagramu a Twitteru.

 

Mladík Erik Cais dotírá na lídra Kopeckého

Dvaadvacetiletý jezdec a ambasador Barum rally Erik Cais po RZ Pindula ovládl také druhý průjezd Hošťálkovou a je v patách lídrovi Janu Kopeckému, na kterého ztrácí 0,8 vteřiny. Nor Andreas Mikkelsen se usadil na třetím místě s odstupem 6,9 sekundy na první pozici.

Do závodu už naopak nezasáhne Adam Březík (technická závada před RZ7) a Fin Jari Huttunen (havárie v RZ7).

 

 

 

Posádka Jan Kopecký, Jan Hloušek v rámci evropské klasifikace ovládli i druhý průjezd rychlostní zkouškou Březová. Se svou Škoda Fabií Rally2 Evo zajeli čas 07:45,5 minuty, oproti prvnímu průjezdu se tak zlepšili takřka o jedenáct vteřin. O dvě sekundy později dojel do cíle Ford Fiesta R5 MkII Erika Caise, třetí místo bral se ztrátou 2,7 vteřiny na Kopeckého Andreas Mikkelsen.

Dařilo se i dalším Čechům, čtvrtou pozici obsadil Adam Březík a pátý dojel Filip Mareš. Elitní desítku uzavřel Miroslav Jakeš.

V rámci klasifikace českého mistrovství se pak znovu ukázal Václav Pech s vozem Ford Focus WRC, který zajel na Březové nejrychlejší čas 7:43,2 minuty. Celkově je v rámci MČR třetí.

RZ7 Hošťálková pak jasně patřila posádce Erik Cais, Jindřiška Žáková. Ti na téměř devatenácti kilometrové trati zajeli čas 10:18,0 minuty a svého o dost zkušenějšího konkurenta Jana Kopeckého nechali za sebou o 3,9 vteřiny. I tentokrát byla třetí norsko-švédská posádka Andreas Mikkelsen, Jonas Andersson se ztrátou 7,9 sekundy na vítěze. O šesté místo se s náhradním časem podělil Filip Mareš, o desáté zase Miroslav Jakeš s Petrem Semerádem.

Dlouhý test ale ne pro všechny dopadl dobře. Nehoda potkala finského pilota Jariho Huttunena, po jehož kolizi byl závod na chvíli zastaven. Kvůli závadě už před startem odstoupil Adam Březík, Yoanna Bonatu pro změnu potkal defekt, havaroval také Albert von Thurn und Taxis.

V kategorii ERC Junior jede sólo Ken Torn z Estonska (Ford Fiesta Rally3). V hodnocení ERC2 vede Maďar Tibor Érdi junior (Mitsubishi Lancer Evo X) o patnáct sekund před Francouzem Cartierem. V hodnocení dvoukolek, ERC3 + ERC3J zase vládne neohroženě Maďar Martin László, jehož Peugeot 208 Rally4 má náskok na Itala Mabelliniho náskok 26,7 vteřiny.

Pořadí po RZ 7 Hošťálková:

1. Kopecký, Hloušek (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) 58:07,4 min
2. Cais, Žáková (CZE, Ford Fiesta R5 MkII) + 0,8
3. Mikkelsen, Andersson (NOR/SWE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 6,9 s
4. S. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 39,9 s
5. Marczyk, Gospodarczyk (POL, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 45,6 s
6. Herczig, Ferencz (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 54,1 s
7. Mareš, Bucha (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 55,3 s
8. Llarena, Fernandez (ESP, Škoda Fabia Rally2 Evo) + 1:33,3 min
9. Devine, Fulton (IRL, Ford Fiesta R5 MkII) + 2:01,1 min
10. Jakeš, Machů (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:13,1 min

17. Torn, Pannas (EST, Ford Fiesta Rally3), 1. místo ERCJ + 4:52,1 min
19. Érdi jr., Csökö (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X), 1. ERC2 + 6:08,4 min
22. László, Berendi (HUN, Peugeot 208 Rally4), 1. ERC3 + 7:27,4 min

 

 

 Jakub Kudláč

Ohlasy vybraných jezdců po 7. rychlostní zkoušce

 

 

Jubilejní 50. ročník Barum Czech Rally Zlín má za sebou druhou kontrolu přeskupení u servisní zóny v Otrokovicích. Startovní pole absolvovalo druhé průjezdy rychlostními zkouškami Březová a Hošťálková. Zachytili jsme tyto hlasy vybraných jezdců.

 

 

 

Andreas Mikkelsen (NOR, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 2):
„Tratě jsou hodně zablácené, ale povedlo se nám všechno odjet v poklidu bez chyb. Těžko se posuzuje, jak rychle jedeme, snažíme se, ale určitě jsou tam drobné rezervy. Důležité je zůstat na trati bez chyb.“

Erik Cais (CZE, Ford Fiesta R5 MkII, startovní číslo 8):
„Bylo to peklo. Nezvolili jsme nejlepší obutí, ale snažím se jet co nejlépe.“

Jan Kopecký (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 6):
„Z naší strany je zatím všechno v pohodě. Jede se rychle, je to těžké a zrádné. Děláme, co umíme.“

Mikolaj Marczyk (POL, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 4):
„Je to náročné. Dělám co můžu, ale přece jen jsem až moc opatrný. Ale jsme tady, pokračujeme a to jsou cenné zkušenosti. Pindula ve tmě bude bláznivá.“

Filip Mareš (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 10):
„Jelo se dobře. Až na to, že jsme pak museli zastavit u nehody. Moc jsme se nesvezli.“

Simon Wagner (AUT, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 18):
„Až teď máme správné pneumatiky, což je škoda. Ale podstatné, že Jari Huttunen a spolujezdec jsou po nehodě v pořádku.“

Norbert Herczig (HUN, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 5):
„Je to velmi velmi kluzké. Na startu jsme museli čekat kvůli Jariho nehodě a vychladly nám pneumatiky a brzdy. Místy je to suché, místy mokré, je to nesmírně náročné.“

Devine Callum (IRL, Ford Fiesta R5 MkII, startovní číslo 15):
„Bláznivé rychlostní zkoušky, ale i tak si to užívám. Jedu opatrně, protože to hodně klouže.“

Yoann Bonato (FRA, Citroën C3 Rally2, startovní číslo 9):
„Nevím, jak se to přihodilo, ale měli jsme defekt levé zadní. Náročné tady závodit, je to spíš na trénink a zkušenosti než o co nejlepší čas.“

Petr Semerád (CZE, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 20):
„Teď to bylo docela dobré. Až na Pindulu, která byla strašná. Semetín jsme si užili, zbytek byl také v pohodě.“

Martin Vlček (CZE, Hyundai i20 R5, startovní číslo 21):
„Zatím to jde, ale škoda těch havárek a rozbitých aut, protože to bude hodně drahé. My jedeme jakž takž.“

Alberto Battistolli (ITA, Škoda Fabia Rally2 Evo, startovní číslo 22):
„Nevěděl jsem, jaké bude počasí, ale nakonec to docela vyšlo. Trať teprve poznáváme a učíme se za pochodu.“

Tomáš Kurka (CZE, Ford Fiesta R5 MkII, startovní číslo 28):
„Měli jsme defekt na Pindule, kde jsme něco ztratili. Ale jinak dobré.“

Tibor Érdi jun. (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X, startovní číslo 39):
„Momentálně je všechno v pohodě.“

Martin Rada (CZE, Fiat 124 Abarth RGT, startovní číslo 41):
„Hodnocení nemůže být moc dobré, protože nám zlobí auto, konkrétně kompresor. Březovou i Hošťálkovou jsme museli jet jen na jednu rychlost.“

Daniel Polášek (CZE, Ford Fiesta Rally4, závodní číslo 52):
„Troják mi dal zabrat, ale jinak pohoda jazz.“

Ghujuvanni Rossi (FRA, Renault Clio Rally5, startovní číslo 60):
„Je to krásný, ale velmi náročný závod. Na cestě to není jednoduché, máme dost práce. Ale to k rally patří.“

Marijan Griebel (DEU, Opel Corsa Rally4, startovní číslo 70)
„Bylo to dobré, akorát ta nehoda nás dost zdržela, bohužel.“

Jaromír Tarabus (CZE, Peugeot 208 Rally4, startovní číslo 76):
„Sice to dosti klouzalo, ale jinak to bylo fajn a s výsledkem jsme spokojeni.“

Petr KOMÁREK, Stanislav PETŘÍK

 

Zdroj