DRM-Revival na Red Bull Ringu 2021
Je docela hezkým jevem posledních několika let, že se pořadatelé (a ti kolem pana Mateschitze na Red Bull Ringu obzvláště) v rámci svých „moderních“ sportovních podniků stále častěji poohlíží po historii motorismu. V Německu existují hned dva šampionáty relativně ostrých závodů, které mají připomenout velké dějiny DTM.
Bývalého špičkového pilota tohoto šampionátu Petera Oberndorfera (Marko-Alfa, Alpina-BMW…) napadlo, jít ještě o kousíček dál nazpět a uspořádat klání vozů Deutsche Automobil Rennsport Meisterschaft (DARM/DRM – 1972 až 1984), ze které DTM vlastně vzešla. Ve Spielbergu se tedy pod připravenými paravany skrývalo kolem dvou desítek senzačních vozů, které do horního paddocku přilákaly velký počet fandů.
Oberndorfer pořádal svůj „DRM-Revival“ také jako ostrý závod (což mozná byla chyba), ohledně pokračování ale byl realisticky opatrný: „Jedná se zatím pouze o jednorázovou akci. Chtěl jsem prostě vyzkoušet, kolik takových vozů dám dohromady a jak pojmout formát víkendu.“
Hlavním poznatkem soboty a neděle v Rakousku asi bylo, že do budoucna nebude radno, tyto vozy nechat naostro závodit. DRM, to byla speciální přeplňovaná monstra o 1000 koních, které jejich soudobí nadšení majitelé (a jak se ukázalo, ani tovární oddělení BMW) prostě nedokáží vybavit potřebnou spolehlivostí. Také 30 minutová délka tréninku, kvalifikace a závodu byla na „DRM-Revival“ příliš.
Proto během víkendu přibývalo po nejrůznějších defektech těch, na které se již dalo jen koukat v depu – ale ne na dráze. Do druhého závodu v neděli pak statečně vyrazila již jen polovina přítomných účastníků – a startovní pole o tuctu vozů není dobrou reklamou pro žádný šampionát…
Lze jen doufat, ze se Oberndorfer nenechal tímto problematickým průběhem odradit a že nám roku 2022 předevede ještě více oblud typu Ford Capri, Porsche 935, BMW 320, nebo Lancia Beta Montecarlo. Báječné by bylo, kdyby při tom v kokpitech seděli i tehdejší jezdci. Ludwig, Heyer, Niedzwiedz, Surer, Cheever, Röhrl, Stuck, Danner a Hahne by se v rámci demonstrační jízdy jistě rádi znovu svezli…




Velkým momentem víkendu byl start bývalého juniora BMW, Marca Surera v jeho BMW 320 z roku 1977.









Text a foto: Roman Klemm, Motor MAX