Václav Fejfar k diskusím :
Nyní se rozjíždějí diskuse ohledně Přerova bez TAX, úpadku TAX a nahrazení kategorii cartcross. Již jsem toto napsal někde na Autokrosaři. Tato situace je v tuto dobu již poměrně složitá, všichni kdo prosazují cartcross tvrdí, že kárty nahrazují Touring, protože jich je málo. Ale proč jich je málo.
Před 6-ti lety nařídila FIA, že v kategorii Touring budou platit předpisy homologace, jako to je u Rally. To znamená že původní výrobce auta (Ford, Škoda….) musí mít platnou homologaci pro závody Rally. Tím znemožnila start v ME asi polovině startovního pole Touringu. ¨
Tři roky trvalo než se podařilo na tento předpis udělat výjimku na autokros.
V té době již spoustu jezdců auto prodalo do jiných soutěži. A nyní? Jednotné pneu pro buggy, jednotné palivo pro všechny.
To opět omezilo množství startujících na ME ve velikém počtu. Jezdci z národních soutěží ve všech zemích, kteří se z důvodu omezených finančních možností účastní pouze závodu ME ve své zemi musejí aktuálně koupit předepsané pneu a přeladit na jednotný benzín, což jsou desetitisíce nad jejich rozpočet. V ČR se jedná o 1/3 startovního pole.


Možná i víc. Nestálo by za to se zamyslet, dohodnout a něco stím udělat? Pneu nic moc a benzín stojí za prd. O cenách ani nemluvím. Zatím to je likvidace Touringu, ale během dvou let to bude likvidace celého autokrosu. A pokud se povede výrobcům kartů dát do závodu množství jaké plánuji, bude nutné stejně udělat samostatný CUP, do kterého patří. Co vy na to….?
My budeme určitě usilovat o nějakou změnu, pokud se budete chtít připojit, budeme jenom rádi. My chceme i nadále závodit s TAX.


Zdroj Václav Fejfar Racing
Viz také: