Moto Guzzi odhaluje futuristický projekt své továrny.

MOTO GUZZI PŘEDSTAVUJE UNIKÁTNÍ FUTURISTICKÝ PROJEKT SVÉ NOVÉ TOVÁRNY A MUZEA V MANDELLU

  • MÍSTO S OTEVŘENÝMI PROSTORY PRO VEŘEJNOST. KOMUNITNÍ PROSTOR ZALOŽENÝ NA KULTUŘE, DESIGNU A TECHNICE SE SILNÝM DŮRAZEM NA EKOLOGII. VÝKLADNÍ SKŘÍŇ TECHNOLOGICKÉHO VÝVOJE NEJLEPŠÍCH ITALSKÝCH MOTOCYKLŮ
  • NOVÁ TOVÁRNA BUDE CENTREM VŠECH GUZZISTŮ, MLADÝCH LIDÍ A MEZINÁRODNÍCH TURISTŮ, KTERÉ ZAJÍMAJÍ UNIKÁTNÍ PRODUKTY MOTO GUZZI
  • PŘESTAVBA NAVRŽENÁ ARCHITEKTEM GREGEM LYNNEM JE INSPIROVÁNA ŠPIČKOVÝMI AMERICKÝMI INDUSTRIÁLNÍMI DESIGNOVÝMI PROJEKTY. SPOLEČNOST PIAGGIO GROUP CHCE ETABLOVAT ZNAČKU MOTO GUZZI NEJEN JAKO SYMBOL MECHANICKÉ INTEGRACE, ALE TAKÉ MODERNÍHO DESIGNU
  • VE VÝVOJOVÝCH LINIÍCH PROJEKTU SE ODRÁŽÍ MODERNA A BUDOUCNOST, ODPOVÍDAJÍCÍ NOVÉ DOBĚ
  • KOMUNITA MOTO GUZZI SE SEZNAMUJE S NOVÝM MOTOCYKLEM V100 MANDELLO, EXKLUZIVNĚ PŘEDSTAVENÉM V RÁMCI PŘEDPREMIÉRY. OSLNIVÉ TVARY, ŠPIČKOVÝ MOTOR A NEJMODERNĚJŠÍ TECHNOLOGIE NAZNAČUJÍ KURZ, KTERÝM ZNAČKA MOTO BUDE SMĚŘOVAT V PŘÍŠTÍCH STO LETECH

“Road to 2121: Moto Guzzi’s next 100 years”. V Mandellu del Lario byl představen projekt generální rekonstrukce a přestavby průmyslového objektu, ve kterém se už přesně sto let vyrábí každý jeden kus motocyklu s orlem ve znaku.

 

 

Přestavba navržená světově známým americkým architektem a designérem Gregem Lynnem zahrnuje kompletní areál. Jde o futuristický projekt v unikátním stylu, který je jediný svého druhu: místo s otevřenými prostory pro veřejnost, komunitní prostor, založený na kultuře, designu a technice, se silným důrazem na ekologii v souladu s moderními trendy.

Velký důraz byl kladen na udržitelnost životního prostředí a efektivní využití zdrojů. Nové budovy budou využívat stávající konstrukce s využitím materiálů vybraných s ohledem na účinné energetické využití. Nechybí fotovoltaické systémy ani ekologické materiály.

Nová továrna bude centrem všech guzzistů, mladých lidí a mezinárodních turistů, které zajímají unikátní produkty Moto Guzzi.

Navýšení výrobní kapacity, které reaguje na neustálý nárůst poptávky, bude součástí zcela nového přístupu k uspořádání továrny v Mandellu.

Kromě nové továrny projekt řeší vznik nových konferenčních prostorů, které budou hostit vnitrofiremní a externí akce, stejně jako stavbu komplexně vybaveného hotelu a restaurace pro návštěvníky z celého světa.

Práce budou zahájeny před koncem roku 2021 a dokončeny v první polovině roku 2025.

Během prezentace byl vystaven nový model Moto Guzzi V100 Mandello v rámci exkluzivní celosvětové předpremiéry. Oslnivé tvary, špičkový motor a nejmodernější technologie tohoto modelu naznačují kurz, kterým značka moto bude směřovat v příštích sto letech. Nový motocykl bude oficiálně představen 23. listopadu 2021 na mezinárodním veletrhu EICMA v Miláně.

***

 

 

Greg Lynn je světoznámý architekt, člen United States Artists, profesor na univerzitě UCLA School of the Arts and Architecture a člen Board of Trustees kanadského Centre for Architecture. Získal oceněné Golden Lion v Benátkách na Architecture Biennale v roce 2008 a cenu American Academy of Arts & Letters Architecture.  Jeho slavná židle Ravioli Chair je vystavena ve stálé sbírce MoMA a řada jeho designových projektů byla realizována ve spolupráci s prominentními společnostmi jako jsou Swarovski, Alessi a Vitra.

Časopis Time zařadil Grega Lynna mezi 100 nejinovativnějších lidí 21. století, zatímco časopis Forbes ho označil za jednoho z deseti nejvlivnějších světových architektů.

 

Společnost Faber moto
Od roku 2017 je výhradním importérem produktů koncernu Piaggio do České republiky a přináší tak s motocykly značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa italský styl na české silnice. Faber moto s.r.o. se sídlem v Brně je dceřinou společností rakouské společnosti Faber GmbH, která je importérem produktů koncernu Piaggio na rakouský trh již od roku 1964.

Jednatel Josef Faber zosobňuje druhou generaci zakladatelské rodiny a úspěšně vede rodinnou firmu, která má aktuálně dominantní postavení na rakouském trhu s jednostopými vozidly.

 

Společnost Piaggio
Italská společnost Piaggio, kterou založil Rinaldo Piaggio v roce 1884 v Janově, zpočátku vyráběla části lodí. V současnosti je koncern Piaggio se sídlem ve městě Pontedera a značkami Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera, Derbi, Scarabeo a Moto Guzzi symbolem městské mobility na dvou kolech. Společnost Piaggio uvedla skútr „Vespa“ na trh v roce 1946. Piaggio vyrábí více než 530 000 vozidel ročně v 6 výrobních závodech (4 v Itálii, 1 v Indii a 1 ve Vietnamu) a zaměstnává téměř 7000 pracovníků.