Carboniacup po letní pauze pokračuje na německém okruhu Lausitzring.

Carboniacup již brzy na německém Lausitzringu

Po krátké letní pauze pokračuje seriál Carboniacupu na německém okruhu Lausitzring, tedy nedaleko českých hranic.

Německý autodrom s klopenou zatáčkou u Klettwitz, známý spíše pod názvem Lausitzring opět po roce přivítá účastníky Carboniacupu, kteří si užili krátkou letní přestávku k doplnění a opravě techniky, která je notně unavená z průběhu sezóny a mnoho závodů do cíle letošního ročníku už v kalendáři nezbylo. Okruh Lausitzring leží kousek od českých hranic, a tak to zejména severočeští jezdci mají co by kamenem dohodil.

Okruh měl být původně využíván novým majitelem pouze k testování, ale zatím funguje i pro závodní účely. Do závodu vložila finanční prostředky firma ZEKNOVA a tak závod nese jméno tohoto garanta.

 

 

 

Tentokrát se sešlo hodně přihlášených v šestnáctistovkách A1, neboli Roth, Regel, Kiwatt, Hummel a Radau na různých evolucích vozů Lada, dále pak Miroslav Pešek s Fordem Fiesta a Jiří Mika na Citroenu Saxo a Stefan Scheiber na VW Derby. Ve dvoulitrech A2 se přihlásili Miroslav Beer se Subaru Impreza, Jiří Zeman s Hondou CRX, Mirek Pribula s Renaultem Clio a Zbyněk Čurda s BMW M3.

Ve třílitrech A3 zabojují o body Němci Uwe Schäfer s BMW M3, Nico Dauerer se Seatem Mk1 a Thomas Gerber s VW Golf II, proti Luboši Sázavovi a Miroslavu Látrovi s BMW 130 a Polákům Wojczikovi, Gawlikowskému a Baczynskému s vozy Porsche 944 a 968. Do 3500ccm pojede Roman Štícha na Škoda Octavia RS.

Walter a Gerd Forsterové s BMW M3 pojedou ve skupině A5 nad 3500ccm. Více upravená závodní auta skupiny A7 tedy dvoulitry přivedly na start jezdce Zdeňka Sýkoru s Hondou CRX, Jiřího Sedláka se Škodou 110 RS a Němce Josefa Dauerera s VW Scirocco.

Ve skupině A8 do 3500ccm přijede na Lausitzring domácí Christian Arnold s KTM X-Bow GT4, Petr Krejsa s Lotusem Elise a Petr Suchomel na Renaultu Megane Trophy. Skupina A9 nad 3500ccm bude patřit Danielu Mansfeldovi s BMW M3 GT.

 

V B6 sériových vozech pojede Rado Obrtal s Abarthem Pista 595. V B5 si to rozdají mezi sebou Chorvat Boško Tripalo s Porsche 911, Švýcar Robert Ziegler na Porsche GT3, Lukáš Urban s Alfou Romeo Giulia, Luboš Nebřenský a AMG GT S, Josef Hrdlička na Porsche GT3 RS a Michal Suk na Fordu Focus. Ondřej Frič a Radek Zimmer si to s Lotusy podají v B4 do 3500ccm.

Ve třílitrech skupiny B3 pojedou Lukáš Liebzeit, Tomáš Beneš a Martin Hanzl na Alfách Romeo, Zdeněk Čurda a Petr Moučka s vozy BMW. V B2 poměří síly svých vozů Libor Bešťák s Mazdou RX8, Libor Šajner s Toyotou GT86, Miloš Merta na Subaru BRZ a jediný evropský vůz předvede Ivo Štajdl Alfu Romeo 147.

 

 

Kategorie C patří prototypům a jim odvozeným vozidlům. V C1 do 1600ccm pojede domácí Sven Kahnt s Performerem proti dvěma Rakušanům Markusi Hoferovi a Amesederovi na stejné značce. C2 patří souboji českých jezdců s prototypy tedy Michalu Paclíkovi s Normou M20 FC a Jiřímu Švecovi na Peugeotu 207 Spider.

V C3 pro Caterhamy do 1600ccm přivezou svoji techniku tentokrát Jakub Kirchner, Tomáš Frank, Simone Aglietti a Marek Svačinka. V C4 nad 1600ccm zazávodí Jakub a Martin Křečkové, Tomáš Voldřich a Ondřej Hejduk. V C5 se přihlásili Radim Havlík, Miroslav Šimon a Jan Mareček s vozy KTM X-Bow.

 

Formulové pole skupiny D přivede na start jako obvykle leadra D1 Honzu Riegera s Glorií C8F, Němce Toma Flemminga se stejným vozem a dvojici jeho německých kolegů Martina Walthera a Markuse Dietze s vozy formule BMW. Mezi D2 s automobilovými motory pojedou Peter Benz a Jens Kaute na MT77, Hartmut Heidicke s Tark – Kavor a Polák Tomasz Wazynski z Chabrmotorsportu s Tomisem. V šestnáctistovkách D3 se postaví na rošt Heiko Werner s formel ADAC, proti dvěma Estoniím 25 Hans Jürgena Vogela a Franka Thalmanna.

Skupina D4 dvoulitrových monopostů přivítá na Lausitzringu Belgičana Philipa Danielse a Timma Rädleina na formel Renault 2.0, Reinharda Zänglera s Oplem Lotus a Tomáše Pavla s Martini Renault.

 

Krásné zážitky, hezké a čisté souboje doufejme z Lausitzringu odvezou jeho jezdci 20.09., tak jim držte palce.

 

 

 

Vláďa Rožánek

a tým Carboniacupu 2021