Že za nás letos bude v ESET Cupu nově závodit Tobias Poschik, už víte. A teď se s ním můžete blíže seznámit v našem rozhovoru.
Nová posila Pekařova týmu Poschik sní o vítězství v Le Mans. Letos chce být v první pětce ESET Cupu
Rakouský závodník Tobias Poschik absolvuje letos svou premiérovou sezonu na závodních okruzích. Stane se tak v ESET Cupu, kde bude závodit s vozem Renault Clio čtvrté generace za mělnickou stáj Carpek Service. V rozhovoru se nyní rozpovídal o tom, proč si vybral právě tým Tomáše Pekaře, jaké budou jeho letošní cíle nebo i o svých snech do budoucna.
Tobiasi, letos se připojíš k týmu Carpek Service. Můžeš se tedy představit fanouškům a říct něco o sobě?
Dobře. Jmenuji se Tobias Poschik, je mi 17 let a jsem rakouský závodní jezdec. Žiji se svou rodinou v Dolním Rakousku ve městě Ebreichsdorf a navštěvuji školu Liese Prokopové pro vrcholový sport. Svou závodní kariéru jsem zahájil v pěti letech v motokárách, se kterými jsem závodil do loňska. V podstatě to všechno začalo, když mě můj děda vzal na místní motokárovou dráhu.
Okamžitě jsem se do tohoto sportu zamiloval. Od tohoto dne bylo mým snem stát se profesionálním závodním jezdcem.

Mezi mé největší úspěchy v motokárách patří titul rakouského šampiona z roku 2017 a také titul rakouského vicemistra ze sezony 2016, dále třetí místo ve středoevropském a východoevropském šampionátu, také z roku 2017. V evropském šampionátu jsem skončil mnohokrát do desátého místa. Ve středoevropském a východoevropském šampionátu jsem zase několikrát vystoupal na pódium nebo dojel v první pětce.
Jak už jsi řekl, v minulosti jsi zatím jezdil pouze motokáry. Teď jsi se ale rozhodl přejít na okruhy a vybral jsi si k tomu tým Carpek Service. Čím tě zlákala právě tato stáj?
Během minulého roku jsem tento tým sledoval a byl velice úspěšný. Takže mi bylo jasné, že jestliže mám přejít na okruhy, tak chci závodit za tento tým a ne za žádný jiný.
Šéfem Carpek Service je Tomáš Pekař, mimo jiné trojnásobný středoevropský šampion Clio Cupu nebo vicemistr TCR Eastern Europe. Co si o něm myslíš jako o závodníkovi a sledoval jsi například jeho výkony a výsledky již předtím, než jsi ke Carpek Service přišel?
Myslím si, že Tomáš je vzhledem ke svým výsledkům a zkušenostem velmi dobrý jezdec. Mám opravdu štěstí, že někdo jako on bude mým šéfem a koučem. Jsem si jistý, že se toho letos od něj hodně naučím. Sledoval jsem ho loni a zvláště on je jedním z důvodů, proč jsem se připojil k tomuto týmu.
S Cliem už jsi se svezl při testech v Mostě. Jak jsi byl spokojen se svým výkonem?
S tímto testovacím dnem jsem byl vážně spokojen. V autě jsem se cítil dost pohodlně, zajel jsem nějaká dobrá kola a i tým odvedl dobrou práci.
Jak těžký pro tebe byl přechod z motokár do Clia? Bylo v případě Clia například něco, co pro tebe bylo ze začátku problematické?
Samozřejmě se to řídí jinak než motokára. Připravoval jsem se ale na simulátoru a nebylo tak pro mě příliš těžké si na auto zvyknout. Jsou zde nějaké věci, které ještě musím zlepšit, ale upřímně to bylo o mnoho jednodušší, než jsem očekával.
Jaké budou pro letošní sezonu ESET Cupu tvé cíle?
Tato sezona bude hlavně o učení. Nicméně je ale mým cílem skončit v první pětce celkového pořadí. Udělám všechno proto, abych tohoto cíle dosáhl.
Všech šest okruhů, které jsou součástí letošního kalendáře ESET Cupu, pro tebe bude nových. Takže jak se na ně připravuješ? Na simulátoru?
Na YouTube sleduji videa z těchto tratí a také se připravuji na simulátoru. Na něm je to ale koneckonců vždy jiné než ve skutečném autě. Nové okruhy se ale učím docela rychle a umím se také rychle přizpůsobit, takže by to neměl být velký problém.
Na jaký z okruhů se těšíš nejvíce? Je to tvůj domácí Red Bull Ring?
Na Red Bull Ring se těším, protože to bude můj domácí závod. Ale také na Grobnik. Už jsem z této trati viděl nějaká videa, zkusil jsem si ji na simulátoru a moc se mi líbí, jak je plynulá. Takže to bude letos pravděpodobně jeden z mých nejoblíbenějších okruhů.
A na který okruh se těšíš naopak nejméně? Máš nějakou takovou trať?
Popravdě ne. Všechny okruhy pro mě budou nové a tak to nemůžu posoudit, dokud si na nich nezazávodím.
Máš do budoucna nějaké závodnické sny?
Mým největším snem je vyhrát 24 hodin Le Mans. Nyní se ale soustředím na Clio Cup a doufám, že všechno ostatní přijde samo.


Carpek Racing























