Ještě intenzivnější emoce díky novým paketům competition pro modely Audi RS 4 Avant a Audi RS 5
- Nový nastavitelný podvozek dodávaný na přání zajistí v kombinaci se sportovněji nastaveným sportovním diferenciálem quattro a pneumatikami Pirelli Corsa P Zero ještě intenzivnější jízdní dynamiku
- Poprvé použitá sportovní výfuková soustava RS plus posouvá zvukovou kulisu na novou úroveň
- Exkluzivní charakter paketů competition umocňuje velký počet ozdobných prvků v exteriéru a interiéru
Praha, 17. května 2022 – Audi Sport GmbH pomyslně přidává plyn a posouvá sportovní vlastnosti modelů Audi RS 4 Avant* a Audi RS 5* na ještě vyšší úroveň. Nový paket competition překypuje nadstandardními prvky, které dodávají vozům ještě ostřejší vzhled a současně také přispívají k ještě emocionálnější jízdě. Paket competition plus kromě toho zvyšuje na maximum dynamiku i potěšení z jízdy na přání dodávaným nastavitelným podvozkem (sportovní podvozek RS pro) při zachování nejvyšší úrovně využitelnosti vozu v každodenním provozu.
Méně je někdy více, a tak díky menšímu množství tlumicího materiálu mezi motorovým a vnitřním prostorem nadchnou modely RS 4 Avant* a RS 5* také podmanivým akustickým projevem na nové úrovni. Výkonná jednotka V6 Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a její maximální točivý moment 600 N.m je k dispozici od 1900 do 5000 otáček za minutu (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,8–8,7; kombinované emise CO2 v g/km: 201–199).
Modely Audi RS 4 Avant* a RS 5* s pakety competition budou u prodejců k dispozici od července. Ceny začínají od 7875 EUR za paket competition, resp. od 11 875 EUR za paket competition plus.
Další stupeň sportovnosti
Navzdory svému zaměření na ještě větší potěšení z jízdy nabízí manuálně seřiditelný sportovní podvozek RS pro nejvyšší možný rozsah nastavení mezi komfortní a sportovní charakteristikou. Díky tomu lze i delší trasy absolvovat komfortně se všemi dostupnými asistenčními systémy a bez jakýchkoli omezení. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro tento podvozek, obdrží svůj vůz RS 4 Avant* nebo RS 5* přímo z výroby se světlou výškou, která je o 10 milimetrů nižší než u běžných verzí modelů RS.
Kromě toho si mohou světlou výšku manuálně snížit o dalších 10 milimetrů, což odpovídá celkovému snížení světlé výšky o 20 milimetrů oproti sériovému stavu. Tužší pružiny, ve třech úrovních nastavitelné tlumiče a tužší stabilizátory nejenže zintenzivňují celkový zážitek z jízdy, ale také pomáhají zkracovat časy na kolo. Jízdní vlastnosti jsou ještě preciznější a agilnější. Oba pakety competition zahrnují navíc zvýšení maximální rychlosti na 290 km/h.
Audi RS 4 Avant* (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,8–8,7; kombinované emise CO2 v g/km: 201–199) s paketem competition zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. V porovnání se sériovou verzí to je zlepšení o 0,2 sekundy. Modely Audi RS 5 Coupé*, resp. RS 5 Sportback* (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,8–8,7; kombinované emise CO2 v g/km: 201–199) absolvují tento sprint za 3,8 sekundy, tedy o 0,1 sekundy dříve.
Dynamické řízení má pevný převod 13,1:1. Společnost Audi Sport GmbH tím zaručuje ještě preciznější chování vozu a vyšší směrovou stabilitu ve středních, vysokých a velmi vysokých rychlostech jízdy. Nově nastavený sportovní diferenciál quattro zajišťuje především v jízdním režimu „dynamic“ vyšší míru agility, a tím i potěšení z jízdy. Nový software v řídicí jednotce s pozměněnými parametry klade při přenosu hnací síly ještě větší důraz na zadní kola.
Pouze ve spojení s pakety competition byl modifikován také software řídicí jednotky převodovky. Doby řazení jsou díky tomu kratší a rozdíly mezi jednotlivými jízdními režimy citelně větší. Se zvýšením dynamiky musí jít ruku v ruce také schopnost intenzivnějšího zpomalení. Ve spojení s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, nově nastaveným softwarem ABS a keramickou brzdovou soustavou RS je brzdná dráha ze 100 km/h až o 2 metry kratší.
Společnost Audi Sport GmbH představuje speciálně pro pakety competition novou sportovní výfukovou soustavu RS plus s matně černými koncovkami. Intenzivnější zvukový projev je dílem nejen samotné výfukové soustavy, ale především také menšího množství tlumicího materiálu mezi motorovým a vnitřním prostorem, čímž se navíc ušetřilo 8 kilogramů hmotnosti.
Speciální vyladění softwaru řídicí jednotky motoru zajišťuje v režimu S ještě rychlejší odezvy, pokud si řidič nastavil v systému Audi drive select jízdní režim „dynamic“ – to přispívá k dalšímu zvýšení emocionality.
Ještě ostřejší vzhled
V interiéru si pakety competition i competition plus získají cestující atraktivními novinkami. Boční obložení sedadel se leskne černým klavírním lakem. Na přání mohou být sériově dodávaná sportovní sedadla RS čalouněna ještě kvalitnější kombinací tkaniny Dinamica a kůže Nappa s perleťovými efektem. Materiál Dinamica je ze 45 procent tvořen vlákny z recyklovaných lahví PET. Pro tato sedadla se tímto způsobem zpracuje 215 gramů vláken z PET.
Logo Audi na kapotě motoru a víku zavazadlového prostoru i označení modelu v leskle černé barvě umocňují sportovní charakter vozu. S tím ladí také lak karoserie v odstínu černá Sebring s krystalickým efektem, který se dodává pro modely RS 4* a RS 5* poprvé. Zákazníci, kteří chtějí ještě více umocnit sportovní vzhled svého vozu RS 4 Avant* nebo RS 5*, si mohou pořídit leštěná kola competition v odstínu černá Phantom. Na přání kombinuje Audi 20“ kola se strojově opracovaným povrchem s vysoce výkonnými pneumatikami Pirelli P Zero Corsa vyvinutými pro jízdu na silnicích i závodních okruzích. Audi RS 5* je sériově vybaveno světlomety Matrix LED, které osvětlují vozovku laserovými světly.
Modely Audi RS 4 Avant* a Audi RS 5* s paketem competition vyčnívají z davu díky paketu v leskle černé optice. Na přání dodává Audi tento paket v exkluzivním karbonovém provedení s lesklou povrchovou úpravou.
Výhradně pro pakety competition je výše uvedený paket alternativně k dispozici také ve verzi s matnou povrchovou úpravou. Z matného uhlíkového kompozitu jsou přitom vyrobeny různé vnější díly karoserie, mimo jiné vnější zpětná zrcátka, přední spoiler, boční aerodynamické prvky a ozdobné lišty na rozšířených bočních prazích a zadním difuzoru. Všechny ostatní vnější díly karoserie září černou barvou.
Ceny
České ceny pro Audi RS 4 Avant*, Audi RS 5 Coupé* a RS 5 Sportback* ještě nebyly stanoveny a budou oznámeny se zahájením prodeje v létě 2022.
Skupina Audi je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém a luxusním segmentu. Se značkami Audi, Ducati, Lamborghini a od 1. ledna 2022 Bentley tvoří v rámci koncernu Volkswagen skupinu prémiových značek. Značky působí globálně na více než 100 trzích. Audi a její partneři vyrábějí automobily a motocykly v 21 výrobních závodech ve 13 zemích.
Skupina Audi dodala v roce 2021 zákazníkům 1,681 milionu automobilů značky Audi, 8405 sportovních vozů značky Lamborghini a 59 447 motocyklů značky Ducati. V obchodním roce 2021 dosáhla společnosti AUDI AG provozního zisku před zaúčtováním mimořádných položek 5,5 miliardy EUR při výnosech z prodeje ve výši 53,1 miliardy EUR. Pro skupinu Audi pracuje na celém světě více než 89 000 zaměstnanců, z toho cca 58 000 v Německu. Skupina prémiových značek s atraktivními značkami, novými modely, inovativními nabídkami pro mobilitu a průkopnickými službami důsledně pokračuje v přerodu na poskytovatele trvale udržitelné, individuální prémiové mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
Hodnoty spotřeby paliva a emisí** výše uvedených modelů:
Audi RS 4 Avant
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,8;
kombinované emise CO2 v g/km: 201
Audi RS 5 Coupé
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,7;
kombinované emise CO2 v g/km: 199
Audi RS 5 Sportback
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,8–8,7;
kombinované emise CO2 v g/km: 200
**Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.
V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.
Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.