Výkonnostní sada Tequipment demonstruje svůj potenciál na Nürburgringu
Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan
Nikdy předtím nezajel sériově vyráběný elektromobil na Severní smyčce Nürburgringu rychlejší kolo: Lars Kern, vývojový jezdec Porsche, dosáhl s vozem Porsche Taycan Turbo S času 7 minut a 33 sekund. Sportovní sedan byl vybaven novým výkonovým kitem a systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a kromě nutného ochranného rámu a závodních sedadel byl ve zcela sériovém stavu a vážil jako standardní Taycan Turbo S.
Po notářském ověření rekordního času na 20,8 km dlouhém okruhu v regionu Eifel a ověření od TÜV Rheinland, že rekordní vůz byl standardním modelem z výroby, mohl být rekordní výkon potvrzen.
Výkonnostní sada Tequipment obsahuje 21“ kola v designu RS-Spyder se sportovními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa se silniční homologací, které jsou nyní k dispozici pro model Taycan. Jejich směs je podobná jako u závodních plášťů. Dalším prvkem výkonnostního kitu je aktualizace softwaru Porsche 4D Chassis Control tak, aby fungovala v souladu se sportovními pneumatikami.
Systém analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy Taycanu v reálném čase. „V minulosti se do času 7:33 dostaly pouze čistokrevné supersportovní vozy,“ říká Kern. „Díky nové výkonnostní sadě jsem byl schopen zatlačit ještě tvrději a auto bylo ještě přesnější a hbitější.“

Výkonnostní sada je nabízena prostřednictvím programu Porsche Tequipment. V současné době je k dispozici pouze v Německu a výhradně pro sportovní sedan Taycan Turbo S modelového roku 2023. Výroba těchto vozů byla zahájena koncem července 2022 přičemž se očekává, že samotná výkonová sada bude k dispozici od konce letošního roku.
Plán je takový, že upgrade bude proveden v dílnách Porsche v Zuffenhausenu, přičemž cena sady Performance (včetně dopravy, individuálního schválení, registrace) je 13 377 € včetně DPH. Záruka výrobce na model Taycan není sadou ovlivněna.
Sportovní pneumatiky jsou primárně určeny pro jízdu po závodní trati. Klienti se proto mohou kdykoliv vrátit ke standardním silničním pneumatikám a nebude nutné kvůli tomu obnovovat původní software podvozku.
„Jsme nadšeni, že rekord elektromobilů na Nürburgringu je zpět v rukou Porsche,“ říká Kevin Giek, viceprezident modelové řady Taycan. „Tento čas na kolo ukazuje nejen to, jak velký potenciál se skrývá v naší výkonnostní sadě, ale znovu potvrzuje sportovní geny Porsche Taycan.“ Klíčovým faktorem úspěchu byl také značný výkon modelu Turbo S, dosahující až 460 kW (625 k), který lze s aktivním systémem Launch Control z klidového stavu krátkodobě zvýšit až na 560 kW (761 k).

Údaje o spotřebě a emisích stanovené v souladu s postupem měření vyžadovaným zákonem. Vzhledem k tomu, že všechny nové vozy nabízené společností Porsche mají typové schválení v souladu s WLTP, jsou hodnoty NEDC odvozeny od hodnot WLTP.
Další informace o oficiální spotřebě paliva a oficiálních specifických emisích CO2 nových osobních automobilů jsou k dispozici v publikaci s názvem „Pokyny pro spotřebu paliva, emise CO2 a spotřebu energie nových osobních automobilů“, která je k dispozici zdarma ve všech prodejních místech a na adrese DAT, Hellmuth-Hirth-Strasse 1, D-73760 Ostfildern.

Taycan Turbo S
NEDC: Spotřeba elektřiny (kombinace): 26,0 kWh/100 km; emise CO2 (kombinace): 0 g/km
WLTP: Spotřeba elektřiny (kombinace): 23,4 – 21,9 kWh/100 km; emise CO2 (kombinace): 0 g/km
Dojezd: 440–468 km; Dojezd ve městě: 524–573 km