Porsche Taycan Turbo S má nový rekord ze Severní smyčky.

Výkonnostní sada Tequipment demonstruje svůj potenciál na Nürburgringu

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Nikdy předtím nezajel sériově vyráběný elektromobil na Severní smyčce Nürburgringu rychlejší kolo: Lars Kern, vývojový jezdec Porsche, dosáhl s vozem Porsche Taycan Turbo S času 7 minut a 33 sekund. Sportovní sedan byl vybaven novým výkonovým kitem a systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a kromě nutného ochranného rámu a závodních sedadel byl ve zcela sériovém stavu a vážil jako standardní Taycan Turbo S.

Po notářském ověření rekordního času na 20,8 km dlouhém okruhu v regionu Eifel a ověření od TÜV Rheinland, že rekordní vůz byl standardním modelem z výroby, mohl být rekordní výkon potvrzen.

 

Výkonnostní sada Tequipment obsahuje 21“ kola v designu RS-Spyder se sportovními pneumatikami Pirelli P Zero Corsa se silniční homologací, které jsou nyní k dispozici pro model Taycan. Jejich směs je podobná jako u závodních plášťů. Dalším prvkem výkonnostního kitu je aktualizace softwaru Porsche 4D Chassis Control tak, aby fungovala v souladu se sportovními pneumatikami.

Systém analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy Taycanu v reálném čase. „V minulosti se do času 7:33 dostaly pouze čistokrevné supersportovní vozy,“ říká Kern. „Díky nové výkonnostní sadě jsem byl schopen zatlačit ještě tvrději a auto bylo ještě přesnější a hbitější.“

 

Výkonnostní sada je nabízena prostřednictvím programu Porsche Tequipment. V současné době je k dispozici pouze v Německu a výhradně pro sportovní sedan Taycan Turbo S modelového roku 2023. Výroba těchto vozů byla zahájena koncem července 2022 přičemž se očekává, že samotná výkonová sada bude k dispozici od konce letošního roku.

Plán je takový, že upgrade bude proveden v dílnách Porsche v Zuffenhausenu, přičemž cena sady Performance (včetně dopravy, individuálního schválení, registrace) je 13 377 € včetně DPH. Záruka výrobce na model Taycan není sadou ovlivněna.

 

Sportovní pneumatiky jsou primárně určeny pro jízdu po závodní trati. Klienti se proto mohou kdykoliv vrátit ke standardním silničním pneumatikám a nebude nutné kvůli tomu obnovovat původní software podvozku.

 

„Jsme nadšeni, že rekord elektromobilů na Nürburgringu je zpět v rukou Porsche,“ říká Kevin Giek, viceprezident modelové řady Taycan. „Tento čas na kolo ukazuje nejen to, jak velký potenciál se skrývá v naší výkonnostní sadě, ale znovu potvrzuje sportovní geny Porsche Taycan.“ Klíčovým faktorem úspěchu byl také značný výkon modelu Turbo S, dosahující až 460 kW (625 k), který lze s aktivním systémem Launch Control z klidového stavu krátkodobě zvýšit až na 560 kW (761 k).

 

Údaje o spotřebě a emisích stanovené v souladu s postupem měření vyžadovaným zákonem. Vzhledem k tomu, že všechny nové vozy nabízené společností Porsche mají typové schválení v souladu s WLTP, jsou hodnoty NEDC odvozeny od hodnot WLTP.

 

Další informace o oficiální spotřebě paliva a oficiálních specifických emisích CO2 nových osobních automobilů jsou k dispozici v publikaci s názvem „Pokyny pro spotřebu paliva, emise CO2 a spotřebu energie nových osobních automobilů“, která je k dispozici zdarma ve všech prodejních místech a na adrese DAT, Hellmuth-Hirth-Strasse 1, D-73760 Ostfildern.

 

 

Taycan Turbo S

NEDC: Spotřeba elektřiny (kombinace): 26,0 kWh/100 km; emise CO2 (kombinace): 0 g/km

WLTP: Spotřeba elektřiny (kombinace): 23,4 – 21,9 kWh/100 km; emise CO2 (kombinace): 0 g/km

Dojezd: 440–468 km; Dojezd ve městě: 524–573 km