Minardi Days 2022:
Zakladatal malého, ale velmi populárního týmu Giancarlo Minardi z Faenzi, měl před několika lety nápad, uspořádat v nedaleké Imole jakési setkání přátel jeho scuderie. Podnik byl velkým úspěchem a vyvinul se v jeden z předních historických eventů v Itálii. Není tedy divu, že bylo i roku 2022 nač se dívat.
Několik motivů z této klenotnice italského motorsportu objektivem Romana Klemma vám přiblíží jedinečně přátelskou a otevřenou atmosféru v paddocku, boxech a na trati Autodromo Enzo é Dino Ferrari…
Text a foto: RomanKlemm, Motor MAX

Klasika každých Minardi Days: Focení Minardiho s účastníky podniku na startovní čáře pod věží ředitelství. Letos se všichni „amici“ shromáždili kolem senzačního Tyrrellu P34 z roku 1976.

Z autorova hlediska letos nejzajímavější vůz (protože ho ještě nikdy neviděl): Na bázi Kauhsena-F1 postavený Merzario A2-4, se kterým se roku 1979 lopotili Merzario a Brancatelli.

Jeden z nejhezčích stánků měla opět Scuderia del Portello

Svůj mohutný a hranatý prototyp předvedl Giovanni Lavaggi

Esteticky pravý opak: Lancia-Ferrari skupiny C z poloviny 80. let.

S touto Lolou-Ford přesvědčil ve formuli 3000 Emanuelle Naspetti.

Pierlugi Martini v Tyrrellu P34, šestikolce po Patrickovi Depaillerovi

Fandové zaplavili paddock, boxy a boxovou zídku: v Itálii je vše trochu volnější…

S tímto Raltem týmu Pavesi jezdil Pierluigi Martini roku 1986 ve formuli 3000

Jeden z klasiků sekce „věčná krása a síla“: Lancia Beta Montecarlo v lakování Martini.

Ano, na Oselle F1 z roku 1983 přibyl nový sponzor: „Klecar-Media by Roman Klemm“…

A ještě jedna z početných F3000: S tímto Jordan-Reynardem se stal Jean Alesi roku 1989 šampionem.

Byl vidět jen v boxech: Minardi M188 z roku 1988

Jedna z hlavních senzací podniku: Miguel Angel Guerra se vrátil coby jezdec F1 na trať, kde jeho mladá kariéra roku 1981 bolestivě skončila

Depo jezdců ovšem bylo zaplněno i restaurátoty (zde stánek firmy Autoluce), prodejci knih, náhradních dílů, časopisů, oděvů a modelů…

Italské publikum ale nakonec přirozeně nejvíce zajímal tento Ferrari 126C4 z roku 1984