Röhrl s Massem na Rossfeldu 2022
Pořadatelé historického závodu do vrchu „Edelweiss-Bergpreis-Rossfeld“ museli v posledních letech svůj podnik z politických důvodů dvakrát odřeknout. Letos se podařilo tuto tradiční podívanou do dějin automobilového sportu zachránit. 6. ročník tohoto revivalu stál především ve znamení rallyových vozů a jezdců.
Text a foto: Roman Klemm, Motor- MAX.cz
Geniální mistr světa Walter Röhrl předvedl hned několik jeho bývalých „racerů“ a na Rossfeldu se na Audi Quattro poprvé představil i švédský hrdina Stig Blomqvist. Rallyeovou scénu zastupovali i německý mistr Harald Demuth a rakouské eso Rudi Stohl.
Mezi dvěmi stovkami závodních automobilů se ale objevily i monoposty a okruhové speciály. Princ Leopold von Bayern vyrazil do jízdy vyrovnanosti na svém BMW 3.0CSL a zvláštní bonbónek měl pro pamětníky připraven bývalý jezdec F1, Jochen Mass: po 51 letech se totiž vtěsnal do Kaimannu formule V, se kterým právě zde roku 1971 závodil!
Pojďme se podívat na vrcholy tohoto velmi povedeného podniku, kterému relativně přálo i počasí.

Walter Röhrl – dle autora a jiných pozorovatelů nejlepší automobilový závodník všech dob – je patronem podniku.

Röhrl na replice Porsche 911S, se kterým roku 1970 absolvoval Rallye Bavaria.

Vítěz Grand Prix Španělska 1975 a Le Mans 1989 Jochen Mass se po polovině století skutečně vtěsnal do své fomulky Kaimann-VW z roku 1971

Autor netušil, že ještě někdy uvidí závodit Jochena Massem v monopostu…

Rossfeld, to je krásná a uvolněná atmosféra mezi lidmi stejného vyznání: Kommerzielrat Egon Hofer z nedalekého Salzburgu v jeho senzačním Ferrari Dino 206S

Švédský superstar rallye Stig Blomqvist na Audi Rallye Quattro R6 z roku 1980

S tímto Mercedesem 300SL zde vyhrál nezapomenutelný Eberhard Mahle

Rudi Stohl se vydal do kopce Rossfeld s Ladou 2105 VFTS z roku 1985

Harald Demuth a Audi 80 skupiny 2 z roku 1979

V tomto Melkus-Wartburgu formule Junior se měli střídat Tobias Aichele a legendární Kurt Ahrens.

„Když jsem slyšel, že zde mám jet s dvoutaktem, tak jsem taktně odmítl. Přeci se neztrapním…“, prozradil autorovi divák – Ahrens.

Mezi startujícími byla i opravdová monstra, jako tento 6,6litrový Kellison J4-R z roku 1959…

…nebo podobně „objemný“ Bentley Six Speed z roku 1928

Zdraví rallyeová frakce z bývalé DDR…

I toto vozidlo Rossfeld letos zvládlo: Messerschmitt KR 200 s rekordovou kapotáží, jedním válcem o 200 ccm, 12 koníky a Peterem Diepoldem v kokpitu.

Startuje a jede se pořád ještě po originální trati ze 60. let. Také domeček startéra a sám startér jsou „originály“.

S takovými „twiny“ se jezdilo do vrchu: Buick Special z roku 1931

Ahrensova příjemná autogramiáda…

Prind Leopold von Bayern a jeho BMW 3.0CSL

A na konec ještě jednou Walter Röhrl – snad zase za dva roky „Auf Wiedersehen!“