První plně elektrický závodní vůz v historii Maserati pojede MS.

Maserati MSG Racing odhaluje vzhled Formule E Gen 3.

První plně elektrický závodní vůz v historii Maserati

 

Maserati MSG Racing s potěšením odhaluje vizáž Maserati Tipo Folgore Gen3 – prvního plně elektrického závodního vozu v historii Maserati – jenž bude soutěžit v 9. sezóně mistrovství světa ABB FIA Formule E.

 

Maserati Tipo Folgore, který byl odhalen v ulicích Modeny, domova Maserati – první italské automobilové značky, jež vstoupila do Formule E – vrací závodění zpět k lidem přímo v srdci města. Maserati Tipo Folgore Gen3, inspirované ikonickým modrým odstínem Trojzubce, je vrcholem elektrizujícího vysokého výkonu, efektivnosti a špičkové technologie, která bude „Race Beyond“, platformou pro přenos inovací z okruhu na silnici.

 

Prvním závodním vozem nesoucím logo Trojzubce byl vůz Tipo 26, jenž debutoval v roce 1926 na Targa Florio a s Alfierim Maserati za volantem skončil na prvním místě ve své třídě. Nyní, o 96 let později, vstupuje vůz Maserati Tipo Folgore, odvážně znázorňující Trojzubec, do éry elektrifikace a urychluje závazek Maserati k Folgore, značce 100% nové elektrické řady.

 

Nová vizáž Maserati Tipo Folgore byla vytvořena tak, aby poskytla moderní a čistý vzhled. Trojzubec Maserati je přirozeně nápadný na kuželovité přídi vozu a je doplněn logem Maserati Corse s italskou trikolórou umístěným na obou stranách přepážky rámu.

 

 

Gen3 bude dosud nejrychlejším a nejúčinnějším vozem Formule E, s předními a zadními pohonnými jednotkami dodávajícími 600 kW rekuperační energie a s 95% energetickou účinností, která umožňuje, aby více než 40 % energie použité při závodě pocházelo pouze z rekuperačního brzdění.

Znalost závodního okruhu, technologie a software používané ve Formuli E jsou klíčovou součástí této schopnosti soutěžit a s blížícím se představením řady Folgore se přenesou do špičkových silničních vozů Maserati.

 

Maserati Tipo Folgore brzy zamíří do španělské Valencie na předsezónní testy, než se 14. ledna 2023 vydá na okruh Autodromo Hermanos Rodriguez City v Mexico City, kde otevře kalendář 17 závodů a začátek průlomové sezóny v nové éře elektrických závodů.

 

 

Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, okamžitě rozpoznatelných pro jejich mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a vrozeně exkluzivnímu charakteru potěší nejvytříbenější a nejnáročnější vkus a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje to, co tvoří italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, je v současnosti dostupný na více než sedmdesáti zahraničních trzích.

Ambasadory tohoto dědictví jsou vlajková loď Quattroporte, sportovní sedan Ghibli, Levante – první SUV od Maserati, a Grecale, zcela nové „každý den výjimečné“ SUV. Všechny modely se vyznačují použitím materiálů nejvyšší kvality a vynikajícími technickými řešeními. Ghibli, Grecale a Levante jsou k dispozici také v hybridních verzích.

Kompletní řada vybavená 4válcovými hybridními pohonnými jednotkami, benzinovým V6 a benzinovým V8 a pohonem zadních i všech čtyř kol ztělesňují výkonnostní DNA této značky s Trojzubcem. Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a vůz MC20 Cielo Spyder, poháněné převratným motorem Nettuno V6, který obsahuje technologie odvozené z F1, poprvé použité v pohonné jednotce standardně vyráběného vozu.

Sportovní modely New GranTurismo – dostupné jak s vysoce výkonnými benzinovými motory, tak se 100% bateriovým elektrickým pohonem – posouvají značku s trojzubcem ve znaku kupředu do budoucnosti: prvnímu vozu v elektrické řadě, Maserati Folgore. Do roku 2025 budou všechny modely Maserati dodávány v plně elektrické verzi a celá řada Maserati bude do roku 2030 jezdit pouze na elektřinu.

 

Maserati MSG Racing

Maserati MSG Racing je jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa FIA ABB Formule E a v prosinci 2013 se stal prvním výrobcem, který se připojil ke kategorii plně elektrických motorů, která má v motorsportu permiéru.

Tým MSG Racing se jako jeden z mála účastní nepřetržitě od úvodní sezóny 2014/15, jde od úspěchu k úspěchu, v roce 2021 ochutnal triumf ze získání titulu vicemistra světa Edoardem Mortarou a v roce 2022 se mu podařila jeho dosud nejúspěšnější sezóna, sezónu dokončil jako vicemistr světa mezi týmy.

Monacká značka vedená předsedou a výkonným partnerem – Scottem Swidem – a šéfem týmu – Jamesem Rossiterem – je genderově nejrozmanitějším týmem Formule E a je v popředí udržitelnosti, EDI, technických inovací a dokonalosti.

 

Pro další informace navštivte naše internetové stránky.