Evropský šampionát trucků se hlásí.

GOODYEAR FIA ETRC SEZÓNA začíná v VELKOLEPÉM MISANO

Celá závodní komunita kamionů by ráda poslala své myšlenky všem, kteří jsou ovlivněni událostmi v regionu Emilia-Romagna a úžasnými záchrannými službami pracujícími na zemi.

Jižní provincie Rimini naštěstí nebyla nepříznivým počasím a záplavami postižena tak těžce jako jiné oblasti.

Po hloubkových kontrolách a drobných opravách v posledních několika dnech je světový okruh Misano ode dneška plně funkční a akce Goodyear FIA ETRC proběhne podle plánu.

Úřadující šampion Norbert Kiss začal minulou sezonu s pole position a prvním vítězstvím každého závodního dne a bude se snažit zahájit své tažení v roce 2023 podobně.

Po dvou po sobě jdoucích letech,
 kdy kissovi soupeři získali mistrovské tituly, se snaží otočit skóre a vyzvat Maďara o korunu v této sezoně. Jochen Hahn a Sascha Lenz, kteří byli v posledních několika letech jeho nejbližšími závodníky, spolu se španělským šampionem truck racingu Antoniem Albacetem, Steffi Halm a André Kursimem se budou snažit v roce 2023 srazit Kiss z nejvyššího
 schodu.


Oči budou upřeny na Steffen Faas jako horký favorit na převzetí Poháru pořadatelů v této sezoně. Ve své misi ho vyzve úřadující francouzský šampion v závodech kamionů José Eduardo Rodrigues, který se bude chtít prosadit na mistrovství Evropy.

 

Buggyra bude letos po mnoha letech chybět …..

 

Clemens Hecker bude doufat v lepší představení v roce 2023, kdy bude pokračovat v poháru pořadatele v boji po boku Faase, Rodriguese, Luise Ecrnca, který se vrací v přepracovaném Ivecu, a britských
 závodníků Johna Newella a Marka Taylora.

Johnathan André ze Lion Trucku se připojí k roštu jako závod vstupem do závodu v Misanu. André se loni zúčastnil závodů Most a Zolder po smutné a náhlé ztrátě Anthonyho Janieca. S novým designem kamionu bude André soutěžit v Promoter’s Cupu ve svém #66 MAN.

Co je nového
 v roce 2023?


2023 vidí zavedení kategorie Goodyear FIA European Young Drivers‘ Champion. Otevřeni každému jezdci mladšímu 30 let, budou soutěžit a získávat body stejným způsobem jako Promotérský pohár, přičemž nejrychlejší do 30 let si na konci sezony připíše titul. Cílem nové kategorie je posílit vyhlídky mladých závodníků kamionů a najít příštího mistra Evropy v závodech kamionů.


V této sezoně se velmi úspěšný Inovační tábor vrací do výběhu a předvádí poslední udržitelný vývoj a alternativně poháněná vozidla v oboru.
 Úsilí goodyear FIA ETRC o zvýšení udržitelnosti závodů kamionů a o využití své platformy k urychlení přechodu na alternativně poháněná těžká nákladní vozidla a jejich přijetí bylo uznáno nezávislým žebříčkem udržitelnosti motorsportu.

Goodyear FIA ETRC se umístila na 16. místě celkově ze 105 celosvětově uznávaných dvoukolových a čtyřkolových šampionátů v motoristickém sportu, uznala úsilí série dosáhnout do roku 2038 čisté nuly a využila svou platformu k řízení změn v odvětví nákladní dopravy.
 Toto úsilí o udržitelnost pokračuje i u partnerů šampionátu.

 

 

Německý výrobce užitkových vozidel Krone nastupuje do Goodyear FIA ETRC jako oficiální partner a společně budou pracovat na svých společných cílech, prosazovat udržitelná řešení v dopravním průmyslu a také uznávat důležitou roli řidičů kamionů.
 Krone představí svůj eTrailer, který může snížit spotřebu paliva a tím i emise CO2 jednotek traktorů v průměru o 40%.

ETrailer bude na trati v Misanu pro Krone’s Record run v honbě za rekordním kolem.
 Sezóna 2023 se snaží být stejně konkurenceschopná a vzrušující jako rok 2022. Nalaďte se živě přes kanály Goodyear FIA ETRC v sobotu na první den akce.

 

Zdroj
www.fiaetrc.com

foto Motor-MAX

 

Neprošlo jazykovou korekturou a  úpravami textu