Jean-Éric Vergne po E-PRIX DE PORTLAND na 5. místě v pořadí jezdců.

E-PRIX DE PORTLAND: NÁROČNÝ ZÁVOD, ALE ÚŽASNÝ BOJ PILOTŮ DS AUTOMOBILES

  • Jean-Éric Vergne a Stoffel Vandoorne museli kvůli penalizaci odstartovat do závodu E-Prix v Portlandu z boxové uličky, ale zabojovali a dojeli na 12. a 13. místě.
  • Na konci 12. závodu sezony zůstává Jean-Éric Vergne na 5. místě v pořadí jezdců.
  • Další kola šampionátu ABB FIA Formule E se uskuteční 15. a 16. července v Římě.

Mistrovství světa ABB FIA Formule E v sobotu poprvé ve své historii zavítalo na trať Portland International Raceway v USA. Na tomto okruhu proslulém slavnými závody Indycar předvedli oba jezdci DS Automobiles velkolepou show, když během tohoto 12. kola sezóny postoupili každý o devět pozic. Jean-Éric Vergne a Stoffel Vandoorne zároveň dokázali, že prémiový francouzský výrobce a jeho partner PENSKE AUTOSPORT se dokáží s novými okruhy bez problémů vypořádat.

Hned v prvním volném tréninku se jezdci stáje DS PENSKE se svými vozy DS E-TENSE FE23 dostali do čela závodu. Jean-Éric Vergne zajel vynikající druhý nejrychlejší čas, zatímco Stoffel Vandoorne byl sedmý. Oba jezdci pak potvrdili svou dobrou formu v kvalifikaci, když obsadili šesté, resp. desáté místo.

Start z první desítky na startovním roštu E-Prix sliboval týmu vyhlídky na dobré výsledky, ale penalizace donutila Jean-Érica Vergneho a Stoffela Vandoorna startovat z pit lane. Důvodem bylo to, že tým nepovoleně instaloval v boxové uličce zařízení, které slouží ke sběru dat týkajících se identifikace pneumatik. Trest neměl nic společného s pohonným ústrojím nebo výkonem vozu.

25 VERGNE Jean-Eric (fra), DS Penske Formula E Team, Spark-DS, DS E-Tense FE23,

Oba jezdci, kteří startovali ze zadních pozic (21. a 22. místo), se nevzdávali. V závodě, který poznamenaly dva zásahy Safety Caru a došlo během něho k velkému množství předjíždění, tvrdě zabojovali, jejich úsilí bohužel nebylo odměněno body. V cíli byl Jean-Éric Vergne dvanáctý, těsně před Stoffelem Vandoornem.

Před závodem v Římě, který se jede 15. a 16. července, zůstává Vergne v šampionátu na 5. místě a stále má šanci na titul!

 Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:

„Závod byl pro tým velmi obtížný a konečný výsledek zdaleka neodpovídá našim možnostem. Během volných tréninků jsme byli velmi rychlí, zejména v režimu 300 kW, stejně tak během kvalifikace, kde se Jean-Éric dostal do fáze duelů. Bohužel byl tým penalizován za to, že měl v boxové uličce zařízení, které slouží ke snímání kódů pneumatik.

Toto zařízení samozřejmě není schopno ovlivnit výkon pohonné jednotky ani vozu, ale v důsledku toho museli naši jezdci startovat z pit lane. Přesto tvrdě bojovali až do konce a každý z nich si polepšil o devět míst. Skvělý výkon v náročném dni.“

Jean-Éric Vergne, šampion Formule E z let 2018 a 2019:

„Závod pro mě v jednu chvíli vypadal velmi dobře, podařilo se mi dokonce vyšplhat zpět na čtvrté místo! Problém byl v tom, že jsem musel tvrdě útočit, abych se dostal dopředu. V jednu chvíli jsem se dostal koly do trávy a pak jsem s chladiči plnými trávy nebyl schopen regenerovat energii jako ostatní.

To mě v závěru závodu zpomalilo. Je to škoda, protože auto jelo opravdu dobře a cítil jsem se sebejistě. Musíme dál pokračovat se vztyčenou hlavou a dál do toho dávat všechno. Tým odvedl tento víkend skvělou práci.“

Stoffel Vandoorne, úřadující šampion Formule E:

„Byl to náročný víkend a jsme samozřejmě zklamaní, že jsme museli startovat z pit lane. Je to škoda, ale toto rozhodnutí akceptujeme. Na začátku závodu jsme udělali, co jsme měli, a vůz fungoval velmi dobře. Pak jsme se ale potýkali s hospodařením s energií a nemohli jsme se udržet ve vedoucí skupině.

Neměli jsme dost energie na to, abychom se protlačili dopředu. Teď, se všemi získanými zkušenostmi doufám, že poslední dva závody roku zakončíme ve velkém stylu.“

 

Klíčové údaje od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:

  • 101 závodů
  • 4 vítězné tituly
  • 16 vítězství
  • 47 pódiových umístění
  • 22 pole position
DS AUTOMOBILES

Značka DS, která vznikla v roce 2014, se opírá o výjimečný odkaz vozu DS z roku 1955. Jejím základním rysem je avantgardní duch a ambicí přiblížit zákazníkovi umění cestování ve francouzském duchu. Díky výjimečným produktům, využití know-how v oblasti francouzského luxusu a také programu služeb na míru DS Automobiles tak zákazníkům nabízí soubor jedinečných služeb před, během i po každé cestě.

Vozy DS jsou určeny pro zákazníky, kteří usilují o osobní vyjádření, rádi cestují a chtějí si užít každý moment. Snoubí se v nich elegance a špičkové technologie. Celosvětovou modelovou řadu značky DS tvoří modely nová DS 3, DS 4, nová DS 7 a DS 9.

DS Automobiles získala od svého zapojení do Formule E v roce 2015 řadu rekordů včetně dvou dvojitých titulů v Poháru týmů a Poháru jezdců a stojí na špici elektrifikace, neboť nabízí všechny své modely v elektrifikované verzi. Pod označením E-TENSE nabízí jak 100% elektrické vozy, tak plug-in hybridy s výkonem až 360 koní a pohonem všech kol. Od roku 2024 budou všechny nové modely, které DS Automobiles uvede na trh, výhradně 100% elektrické.

Pro náročné zákazníky vytvořila společnost DS Automobiles program exkluzivních prémiových služeb „ONLY YOU, luxus pozornosti“.

Značka DS, která je přítomna ve 41 zemích, vytvořila a vyvinula exkluzivní prodejní síť, kterou tvoří po celém světě více než 450 showroomů DS STORE.

Novinky o DS France sledujte na www.DSautomobiles.fr @ DS_France

a mezinárodní dění kolem značky DS na www.DSautomobiles.com    @DS_Official

 

 

 

PENSKE Autosport

PENSKE AUTOSPORT je americká závodní stáj, kterou v roce 2007 založil Jay Penske. Tým sídlí v Los Angeles v Kalifornii, která je největším trhem s elektromobily na světě.

Po mnoha úspěšných letech závodění v IndyCar (2007–2014) se tým s nadšením pustil do přechodu na elektromobilitu a stal se jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa ABB FIA Formule E.

Mottem týmu je latinská věta „E Pluribus Unum“, tedy „V jednotě je síla“.