Ve Spa se světu představil nejnovější výtvor pro okruhy – Maserati GT2.

MASERATI GT2 BYLO ODHALENO.

FANATEC GT2 BUDE MÍT PREMIÉRU V EVROPSKÉ SÉRII V ROCE 2023

Na závodě 24 hodin Spa – jednom z nejočekávanějších závodů mezinárodní motoristické sezony – dnes Maserati světu představilo svůj nejnovější výtvor pro jízdu na okruhu, Maserati GT2. 

Po ohlášení shakedownu na začátku března, po němž následovala intenzivní série testů zaměřených na vyladění vozu, představila značka s trojzubcem ve znaku svůj nový technologický a výkonnostní skvost, vyvinutý s cílem vrátit značku Maserati do soutěží GT. Tam si již dříve vydobyla své jméno vítězným modelem MC12, který v letech 2005 až 2010 zcela ovládl závodní dráhu.

 

 

 

Maserati GT2 je výjimečnou syntézou minulosti, přítomnosti a budoucnosti značky Maserati: čerpá z živého odkazu modelu MC12; v závodní verzi vyjadřuje nejlepší potenciál supersportovního vozu MC20 – již tak výjimečný motor Nettuno V6 o výkonu 463 kW/621 k dolaďuje do extrému a chystá se vytyčit nový směr budoucnosti modelu Maserati, který je odhodlán psát nové vzrušující kapitoly v historii motorsportu.

 

Maserati navrhlo a postavilo závodní vůz určený pro soukromé týmy a gentlemanské jezdce. Mistrovské dílo, v němž se snoubí historie, inovace a sportovní přístup, tedy vlastnosti, které vždy charakterizovaly okruhové i silniční vozy s trojzubcem. Vůz Maserati GT2, který byl koncipován a navržen pro účast v šampionátech nebo individuálních závodech vyhrazených pro třídu GT2, bude debutovat na závodní dráze v závěrečné fázi evropské série Fanatec GT v roce 2023 a měl by se zúčastnit celé sezony 2024.

 

 

 

Davide Grasso, generální ředitel společnosti Maserati, uvedl: „Naše DNA a náš duch vždy spočívaly v závodění. Náš příběh začal a vyvíjel se od závodní dráhy k silnici. Rozhodnutí vrátit se k závodění na okruzích je součástí důkladného strategického rámce, který jsme zahájili letos debutem ve Formuli E, k němuž jsme nyní přidali návrat do světa soutěží GT.

Nyní více než kdy jindy chceme znovu oživit a živit onu soutěžní vášeň, která nás vždy charakterizovala a motivovala k dosažení významných milníků.“

 

Maseati tak oslavuje svůj návrat do světa vzrušujících soutěží GT špičkovým produktem, který je výsledkem tvůrčí a designérské spolupráce mezi Maserati Innovation Lab, Centro Stile Maserati a technologickou dokonalostí dynamického simulátoru Maserati.

 

 

 

 

 

 

 

Maserati S.p.A.

Maserati S.p.A. Maserati S.p.A.

Maserati vyrábí kompletní řadu jedinečných vozů, okamžitě rozpoznatelných pro jejich mimořádnou osobnost. Díky svému stylu, technologii a vrozeně exkluzivnímu charakteru potěší nejvytříbenější a nejnáročnější vkus a vždy byly měřítkem pro globální automobilový průmysl. Tradice úspěšných vozů, z nichž každý nově definuje to, co tvoří italský sportovní vůz z hlediska designu, výkonu, komfortu, elegance a bezpečnosti, je v současnosti dostupný na více než sedmdesáti zahraničních trzích.

Ambasadory tohoto dědictví jsou vlajková loď Quattroporte, sportovní sedan Ghibli, Levante – první SUV od Maserati, a Grecale, zcela nové „každý den výjimečné“ SUV. Všechny modely se vyznačují použitím materiálů nejvyšší kvality a vynikajícími technickými řešeními. Ghibli, Grecale a Levante jsou k dispozici také v hybridních verzích. Kompletní řada vybavená 4válcovými hybridními pohonnými jednotkami, benzinovým V6 a benzinovým V8 a pohonem zadních i všech čtyř kol ztělesňují výkonnostní DNA této značky s Trojzubcem.

Vrchol nabídky tvoří supersportovní vůz MC20 a vůz MC20 Cielo Spyder, poháněné převratným motorem Nettuno V6, který obsahuje technologie odvozené z F1, poprvé použité v pohonné jednotce standardně vyráběného vozu.

Sportovní modely New GranTurismo – dostupné jak s vysoce výkonnými benzinovými motory, tak se 100% bateriovým elektrickým pohonem – posouvají značku s trojzubcem ve znaku kupředu do budoucnosti: prvnímu vozu v elektrické řadě, Maserati Folgore.

 

Do roku 2025 budou všechny modely Maserati dodávány v plně elektrické verzi a celá řada Maserati bude do roku 2030 jezdit pouze na elektřinu.