Aleix Espargaró a Maverick Viñales přepisují dějiny značky Aprilia v MotoGP

ALEIX ESPARGARÓ A MAVERICK VIÑALES PŘEPISUJÍ DĚJINY ZNAČKY APRILIA: NA STROJÍCH RS-GP DOMINOVALI ZÁVODU V BARCELONĚ

  • ALEIX ESPARGARÓ A MAVERICK VIÑALES NAPROSTO OVLÁDLI MOTOGP A ZE ŠPANĚLSKÉHO OKRUHU CIRCUIT DE CATALUNYA SI ODNESLI 1. A 2. MÍSTO

Aleix Espargaró a Maverick Viñales přepisují dějiny značky Aprilia v MotoGP. Po dvojitém pódiu v sobotním Sprintu dominovali v neděli na okruhu Circuit de Catalunya ještě výrazněji. Aleix projel cílem jako první a Maverick obsadil druhou příčku, což znamená pro italského výrobce historický úspěch.

Start, bohužel, poznamenaly dvě nehody v prvních zatáčkách, které vedly k okamžitému zastavení závodu. Skrumáž v první zatáčce a vynucený high-sider Bagnaiy donutily ředitelství závodu vyvěsit červené vlajky, a znovu odstartovat závod, zkrácený o jedno kolo.

 

Po druhém startu se Maverick rychle dostal do vedení a jel na čele s Aleixem a Miguelem Oliveirou za zády. Tři Aprilie udávaly tempo závodu a potvrdily skvělou formu, kterou předvedly již v sobotu. Espargaró poté, co za svým týmovým kolegou výrazně zaostal, začal postupně ale neúprosně ztrátu stahovat, a v devatenáctém kole se při brzdění do první zatáčky ujal vedení. Španělskou neděli uzavřel fantastický závěr, ve kterém oba jezdci v klidu udrželi svou převahu nad soupeři.

 

ALEIX ESPARGARÓ

„Byl to nejlepší den mého života, i když vůbec ne snadný. Při druhém startu, po zhlédnutí Bagnaiova ošklivého pádu, jsem byl nervózní a kvůli tomu jsem ztratil nějakou vteřinu na Mavericka. Pak jsem se ale rozhodl přidat, aniž bych příliš přemýšlel o opotřebení pneumatik nebo rizicích, protože jsem opravdu chtěl bojovat o vítězství.

Když jsem ho dojel, bylo docela jasné, že má potíže s gripem, tak jsem ho předjel. Je neuvěřitelné vidět dvě Aprilie před všemi ostatními. Znamená to, že rosteme, ale nesmíme se nechat ukolébat jedním úspěchem. Stále musíme tvrdě a společně pracovat, být hrdí na to, co děláme, a zůstat jednotní na cestě ke stejnému cíli.“

MAVERICK VIÑALES

„Jsem nesmírně spokojený s tím, co v Aprilii děláme. Našel jsem v tomto mimořádném týmu motivaci a je vzrušující, že výsledky naší práce nyní může vidět každý. Takový scénář bylo těžké si vůbec představit. Vsadil jsem se sám se sebou, ale byl jsem si naprosto jistý, že výhra přijde. Důležité je být konzistentní a zajíždět rychlá kola na každé trati.

Dnes jsem musel v určitém bodě zpomalit, zejména kvůli opotřebení přední pneumatiky, ale pořád jsem měl dobrou přilnavost vzadu. Možná Aleixův styl jízdy z tohoto pohledu funguje lépe. V každém případě jsou dvě umístění na stupních vítězů během jednoho víkendu mimořádně dobrým osobním výsledkem, zejména proto, že jsme jako tým dokázali něco jedinečného.“

 

MASSIMO RIVOLA – APRILIA RACING CEO

„Nejprve bych rád za celou Aprilii popřál Bagnaiovi a Bastianinimu brzké uzdravení. Vím, že stále podstupují lékařské prohlídky a doufám, že vše dopadne co nejlépe. Co se nás týče, nemůžeme jinak než oslavovat mimořádný týmový výsledek, který opět odměňuje tvrdou práci jezdců, mechaniků a celého závodního týmu.

Navzdory všem předpovědím jsme byli vždy první, kdo věřil v náš potenciál. Dobře si uvědomujeme, že neúnavným nasazením lze dosáhnout velkých cílů. Jsme si jisti, že jsme udělali velkou radost i prezidentu Colaninnovi, našemu fanouškovi číslo jedna. Teď je čas na oslavu, ale od zítřejšího rána budeme znovu tvrdě pracovat, jako vždy, s naší obvyklou vášní pro značku Aprilia a špetkou euforie navíc.“

 

Společnost Faber moto
Od roku 2017 je výhradním importérem produktů koncernu Piaggio do České republiky a přináší tak s motocykly značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa italský styl na české silnice. Faber moto s.r.o. se sídlem v Brně je dceřinou společností rakouské společnosti Faber GmbH, která je importérem produktů koncernu Piaggio na rakouský trh již od roku 1964.

Jednatel Josef Faber zosobňuje druhou generaci zakladatelské rodiny a úspěšně vede rodinnou firmu, která má aktuálně dominantní postavení na rakouském trhu s jednostopými vozidly.

Společnost Piaggio
Italská společnost Piaggio, kterou založil Rinaldo Piaggio v roce 1884 v Janově, zpočátku vyráběla části lodí. V současnosti je koncern Piaggio se sídlem ve městě Pontedera a značkami Aprilia, Piaggio, Vespa, Gilera, Derbi, Scarabeo a Moto Guzzi symbolem městské mobility na dvou kolech.

Společnost Piaggio uvedla skútr „Vespa“ na trh v roce 1946. Piaggio vyrábí více než 530 000 vozidel ročně v 6 výrobních závodech (4 v Itálii, 1 v Indii a 1 ve Vietnamu) a zaměstnává téměř 7000 pracovníků.

 

PR