Fotostory : Ohlédnutí za letošním Histo Cupem 2023 v Brně a Mostě.

Ohlédnutí za letošním Histo Cupem 

Rakouský šampionát Histo Cup letos letos slaví již 25 let existence. Jak vyplývá z názvu jedná se historické závodní vozy z období 1951 až 1990 bez elektroniky. A nejedná se vůbec o džentlmenské jízdy nebo jízdy pravidelnosti, ale o tvrdé závody, kdy si nedávají závodníci nic zadarmo.

Ve startovním poli najdeme spoustu ikonických aut ze 60. až 80.let. Od Fordů Escort či Capri ořes různé typy BMW či Porsche, které závodí rovněž v dalších kategoriích mimo hlavní serii „K“ jako je BMW 325 Challenge či Porsche Classic Cup po kategorie Formula a Clastic Historic. Histo Cup je otevřen i novějším vozům v rámci serie Young Timer a Touring Car Open.

Již podruhé zavítal Histo Cup na Masarykův okruh i na Autodrom Most. V Mostě byly závody Histo Cupu součástí víkendu The Most Classic, kdy na Polygon se sjelo 320 starších vozů a veteránů.

 

Text a foto:  Standa Hylán

 

Do Brna přivezl Peter Mucke svůj Ford Capri III Zakspeed, do kterého usedal v šampionátu DRM Klaus Ludwig

 

Samozřejmě, že sám usedl i za volant

 

V pátek dopoledne se v Mostě proháněly vozy z Polygonu. Mezi nimi nechyběl ani MTX 2-01 BMW…

či MTX 1-01 s Jaroslavem Větvičkou za volantem

 

V Brně proháněl po Masarykově okruhu mnohem novější formule Cooper T45/51, se kterým vyhrál Stirling Moss v roce 1958 GP F1 v Argentině

 

Jeden z  nejobdivovanějších vozů je pokaždé Pontiac Firebard Trans Am Rogera Bolligera

 

či Chevrolet Corvette Tiny Jentzsch

 

Mezi české zástupce patřil i letos tradičně brněnský David Bečvář, vítěz Histo Cupu z roku 2015, který pro letošní rok vyměnil vítězný Jaguar XJS za Ford Sierru Cosworth

 

Jaguar XJS v letošním roce osedlal poprvé v Brně a poté v Mostě jeho syn Adam

 

Dalším českým zástupcem byl ostravský Míra Švec. Se svým BMW M3 se v kategorii Young Timer skupina 4 v sobotu i v neděli umístil na 3. pozici.

 

V Young Timer serii se tradičně představuje s Ferrari 430 GT3 i Vlastimil Pavlík. Je nedělní jízda na mostecké osychající trati však místo ostrého závodění připomínala jízdu pravidelnosti

 

Velkou pozornost si zasloužil Daniel Schrey se svým Porsche 935 K1, se kterým v Mostě suverénně vyhrál oba závody

 

V neděli počasí v Mostě moc závodění nepřálo, zvláště dopoledne, a tak nebyla nouze o výlety mimo trať. Nevyhnul se jí ani Michael Böck…

 

či Wolfgang Kaupp s Opelem Kadett

 

 

Celkem slušný výlet předvedl Franz-Josef Stopper

 

Po jehož návratu z rozbahněné trávy museli nastoupit na úklid traťoví maršálov

 

Krásné vozy zajímaly i členy záchranného tým

 

V rámci serie HAIGO se v Mostě objevilo i kupé drážďanské firmy Melku

 

V mostecké garáži stál i krásný Ford GT 40, na trati byl bohužel minimáln

 

Z Polygonu v pátek v Mostě sjela na okruh i italská kráska Lancia Fulvia HF, se kterou „řádil“ na světových rally legendární Ital Sandro Munari

 

Škoda 130 patří do serie HAIGO. Jestliže se spekuluje, že tato serie skončí, pak Histo Cup je s námi již 25 let a věřme, že bude pokračovat i v budoucnu. Pro příští rok by měl opět na české okruhy zavítat.