Nová výstava ve Škoda Muzeu se týká ekologie…

Škoda Muzeum zahájilo výstavu zaměřenou na udržitelný rozvoj

› Nová výstava ve Škoda Muzeu podrobně popisuje komplexní opatření automobilky ke snižování dopadů na životní prostředí
› Expozice je otevřena od 17. ledna do 16. června a připomíná aktivity společnosti Škoda Auto v oblasti udržitelnosti
› Automobilka umožňuje nahlédnout do svých aktivit v oblasti udržitelnosti i do budoucích projektů prostřednictvím vlastní microsite

 Ochrana životního prostředí a snižování ekologických
dopadů činnosti společnosti je dlouhodobě nedílnou součástí firemní strategie
společnosti Škoda Auto. V období od 17. ledna do 16. června probíhá ve Škoda Muzeu
rozsáhlá výstava, která návštěvníkům představuje závazky společnosti v oblasti
udržitelnosti. Výstava je také příležitostí k veřejné premiéře zcela nového modelu Kodiaq,
který je nyní poprvé nabízen rovněž s plug-in hybridním pohonem.

Nová výstava ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi vyzdvihuje závazky společnosti v oblasti
elektrifikace a udržitelnosti. K vidění bude až do 16. června a návštěvníkům umožní podrobně
se seznámit s iniciativami společnosti Škoda Auto, jejichž cílem je neustálé snižování dopadu
na životní prostředí.

 

Expozice detailně popisuje konkrétní kroky, které automobilka činí pro
snižování emisí v celém hodnotovém řetězci. Kromě toho představuje řadu historických
i současných ekologických projektů a aktivit a nastiňuje budoucí plány v oblasti udržitelnosti.
Dlouhá tradice ekologických inovací
Výstava ve Škoda Muzeu přibližuje nejen historii společnosti, ale také její dlouhodobý zájem
o ochranu životního prostředí, na který poukazují vozidla jako Škoda Eltra. Tento plně
elektrický model, odvozený od vozu Škoda Favorit, vznikl na počátku devadesátých let
a představuje počátek novodobých snah o elektrifikaci u značky Škoda.

Návštěvníci se dále mohou dozvědět o používání udržitelných materiálů v současných
modelech Škoda. Například v novém modelu Škoda Kodiaq jsou textilie použité na čalounění
sedadel a obložení stropu či koberce v kabině i zavazadlovém prostoru vyrobeny z větší části
z recyklovaného polyesteru nebo v případě výbavového stupně Design Selection Lounge jsou
potahy sedadel vyrobené z kombinace recyklovaných přízí se 40 % přírodní vlny.

Dokonce i kožené potahy sedadel jsou vyráběny ekologickými postupy a ikonický deštník Škoda je nyní
zhotoven z recyklovaných materiálů.

 

Společnost Škoda Auto ve spolupráci se svými dodavateli intenzivně pracuje na vývoji
nových, trvale udržitelných materiálů pro budoucí výrobu, včetně snadno recyklovatelných
jednosložkových materiálů a recyklovaných plastů pro sedadla a výplně dveří. Vystavená
studie interiéru vozu Škoda Octavia nabízí pohled na udržitelné materiály, které se uplatní
v interiérech vozů v budoucnosti.
Udržitelný rozvoj jako pevná součást firemní strategie
Od roku 2013 zastřešuje Škoda Auto své environmentální projekty pod strategii
GreenFuture, kterou tvoří tři základní pilíře GreenFactory, GreenProduct a GreenRetail.
Ekologický přístup podtrhuje začlenění udržitelnosti také jako zásadní součásti firemní
strategie Next Level – Škoda Strategy 2030.

Od roku 2020 automobilka neukládá žádný výrobní odpad na skládky. To znamená, že
veškerý odpad z výrobních procesů je materiálově nebo energeticky využit. Do roku 2030 se
Škoda Auto zavázala dosáhnout ve svých třech českých výrobních závodech stejně jako ve
dvou závodech v Indii neutrálního provozu z hlediska emisí CO2 a zároveň snížit emise nově
prodaných vozů v Evropě o 50 % ve srovnání s rokem 2020.

Česká automobilka také rozšiřuje
využívání obnovitelných zdrojů energie prostřednictvím mnoha významných projektů.
Ve spolupráci s dodavatelem energií ŠKO-ENERGO modernizuje teplárnu na 100% využití
biomasy. Dále ve svých závodech v kooperaci s ostatními partnery rozvíjí projekty v oblasti
solární energie, což je dalším příkladem jejího komplexního přístupu k udržitelnosti.

Podpora udržitelnosti v mezinárodní síti prodejců
Společnost Škoda Auto rozšiřuje své úsilí o udržitelný rozvoj i na celosvětovou síť prodejců.
Zavádí ekologické postupy v logistice, včetně používání recyklovatelných obalů, elektrických
nákladních vozidel a optimalizace tras s cílem minimalizovat emise. Ve svých autorizovaných
prodejnách a servisech podporuje udržitelný provoz instalací fotovoltaických panelů,
bateriových úložišť a tepelných čerpadel pro snížení spotřeby energie.

Vedle toho společnost Škoda Auto zajišťuje odpovědné nakládání s chemickými látkami, odpady, energiemi a vodou. Chcete-li se dozvědět více o iniciativách společnosti Škoda Auto v oblasti udržitelného rozvoje, podrobné informace o výstavě včetně otevírací doby Škoda Muzea naleznete zde.

Škoda Auto provozuje také vlastní microsite věnovanou udržitelnosti, která nabízí hlubší vhled
do témat a opatření z oblasti ochrany životního prostředí, sociální odpovědnosti a správy
a řízení společnosti (ESG).

 

Škoda Muzeum zahájilo výstavu
zaměřenou na udržitelný rozvoj
Škoda Auto přibližuje svou cestu k
udržitelnosti pomocí interaktivních
exponátů a vozidel.
Zdroj: Škoda Auto
Škoda Muzeum zahájilo výstavu
zaměřenou na udržitelný rozvoj
Výstava je také příležitostí ke zhlédnutí
zcela nového modelu Kodiaq, který je nyní
poprvé nabízen s plug-in hybridním
pohonem.
Zdroj: Škoda Auto
Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

 

 

PR