Ministr školství Mikuláš Bek navštívil vzdělávací institut 42 Prague
› Ministr školství Mikuláš Bek navštívil za účasti členky představenstva společnosti Škoda Auto Maren Gräf a předsedy podnikové rady Odborů KOVO Jaroslava Povšíka neziskový vzdělávací institut 42 Prague
› Škoda Auto je zakladatelem tohoto unikátního institutu, který připravuje absolventy na nové pozice v oblastech výpočetní techniky a moderních technologií
› O studium je mimořádný zájem, v loňském roce se přihlásilo více než 10 000 uchazečů se zájmem o studium, z nich bylo vybráno kolem 200 studentů
› Institut chystá do budoucna další rozvoj: zapojení více partnerů umožní studium většímu
počtu zájemců
Zapsaný ústav 42 Prague ve středu 28. února navštívil ministr školství, mládeže a tělovýchovy doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D., aby se seznámil s originálním konceptem studia a zaměřením na nově vznikající pozice v oblasti IT. Ministra přivítali Maren Gräf, členka představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Lidé a kultura, a Jaroslav Povšík, předseda podnikové rady Odborů KOVO. Automobilka je zakladatelem a jedním z hlavních partnerů 42 Prague.
Studium na institutu vede uchazeče jak k samostatnosti, tak k podpoře spolupráce v týmu a je završeno mezinárodně uznávanými profesními certifikáty „Designér a vývojář IT řešení“, případně „Expert v oblasti IT architektury“. Tato osvědčení splňují kvalifikační požadavky platné v Evropské unii, což absolventům usnadňuje uplatnění v žádaných oborech i v mezinárodním prostředí.

Maren Gräf, členka představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Lidé a kultura, uvádí: „Cílená podpora začínajících mladých talentů z oblasti IT významně přispívá k tomu, aby byla Škoda Auto dlouhodobě připravena na budoucnost. Jako zakladatel institutu 42 Prague tím rovněž zdůrazňujeme svůj závazek k posilování pozice České republiky v mezinárodním high-tech prostředí. Od svého otevření v květnu 2022 zavádí 42 Prague inovativní didaktické koncepty a úspěšně buduje základnu mladých a odborně vzdělaných specialistů.
Dlouhodobě pracujeme na dalším zvyšování počtu zapojených studentů: z 10 000 přihlášek, z nichž téměř 40 % tvořily ženy, jsme pro aktuální ročník vybrali 200 kandidátů. Těší mě, že dnes můžeme představit unikátní přístup a potenciál tohoto neziskového vzdělávacího institutu ministru školství, mládeže a tělovýchovy ČR Mikuláši Bekovi.“
Jaroslav Povšík, předseda podnikové rady Odborů KOVO, dodává: „Tato oblast je v současné době naprosto klíčová, a to nejen pro společnost Škoda Auto ale i pro koncern Volkswagen i dodavatele a prakticky pro celé propojení oblasti businessu a běžné lidské činnosti na celém světě. Škoda Auto soutěží v této oblasti stát se leaderem jako v mnoha jiných oblastech své činnosti se svými silně angažovanými zaměstnanci, proto neustále vyvíjí nové a nové systémy, aby v této disciplíně a soutěži zvítězila.
Představme si to jako trvalý brainstorming skládání všech excelentních mozků a myšlenek do jednoho biologického computeru a výsledek vám bude ihned jasný. Cílem je usnadnit, zrychlit veškeré procesy ve prospěch lidí, zaměstnanců a zákazníků, tak aby některé činnosti doposud se staly nadbytečnými či zastaralými.
Představa o této budoucnosti může být pro někoho až abstraktní a z oblasti sci-fi, ale stačí se podívat do historie a současnost, mnohokrát si to vynásobit a dojdeme k předpokládané realitě. Do budoucna nezbude, než hledat hranice etiky a udržet si plně pod kontrolou ovládání.“
Studium odlišné zaměřením i přístupem Neziskový institut 42 Prague byl založen v prosinci 2021 jako třetí projekt tohoto druhu patřící do vzdělávací sítě koncernu Volkswagen. U zrodu organizace stála Škoda Auto, která je dodnes jedním z jejích hlavních partnerů. Institut vyniká jak specifickým zaměřením studia na nové pozice v oblasti IT a moderních technologií, tak odlišným přístupem ke studiu, které je založeno na celoživotním učení a posilování sociálních dovedností jako základních předpokladů pro úspěšný rozvoj v průběhu profesního života.
Vzdělání zdarma s mottem: My jsme změnili učení, vy můžete změnit svět Model výuky v institutu se vymyká běžným zvyklostem. Neziskový vzdělávací institut 42 Prague otvírá kurzy zdarma a opírá se o tři přístupy: gamifikaci – pokrok každého studenta se měří v úrovních; vzájemné učení – studenti se učí společně, samostatně i ve spolupráci v rámci projektů; a vzájemné hodnocení – studenti se navzájem opravují, což podporuje konstruktivní výměnu názorů nad výsledky projektu.
Po osmi až dvanácti měsících základního studia absolvuje většina studentů placenou stáž a poté si zvolí specializaci na zbytek studia. Po celkem dvou až čtyřech letech získají profesní certifikáty „Designér a vývojář IT řešení“, případně „Expert v oblasti IT architektury“ v oboru softwarového inženýrství, a to s mezinárodní platností.
42 Prague: úspěšný koncept mezi studenty i zaměstnavateli
O studium na institutu se sídlem v Praze je mimořádný zájem. Od jeho založení v prosinci 2021 se přihlásilo přibližně 14 000 uchazečů, přičemž každý rok v přijímacím řízení uspěje kolem 200 studentů. Téměř 40 % ze všech přihlášených tvoří ženy. Renomé institutu je značné i mezi zaměstnavateli: téměř 100 % studentů dostane pracovní nabídku ještě v průběhu studia. Uplatnění nacházejí v expertních pozicích pracovního trhu IT jako vývojáři, designéři či architekti.

Další plány rozvoje
V reakci na velký zájem o studium plánuje institut 42 Prague v roce 2024 uspořádat více kurzů, které umožní nábor dalších studentů. Organizace představila novou strategii rozvoje s cílem získat nové partnery pro zajištění vysoké úrovně vzdělávání.
Ministr školství Mikuláš Bek navštívil vzdělávací institut 42 Prague Neziskový vzdělávací institut 42 Prague ve středu 28. února navštívil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek (na snímku druhý zleva),
doprovázeli ho členka představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Lidé a kultura Maren Gräf
(uprostřed) a předseda podnikové rady Odborů KOVO Jaroslav Povšík.
Institut 42 Prague byl založen v prosinci 2021 a u jeho zrodu stála Škoda Auto. Institut vyniká jak specifickým zaměřením studia na nové pozice v oblasti IT, tak odlišným přístupem ke studiu, které je založeno na celoživotním učení a posilování sociálních dovedností.
Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě; efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq; v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů; je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců; jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.
PR