Hackathon Škoda Auto „BeeGreen“ představil průkopnická IT řešení pro udržitelný rozvoj
› Inovativní projekty se zaměřují na udržitelnější zákaznickou zkušenost, ohleduplné
obchodní koncepce budoucnosti a ekologické řízení dodavatelského řetězce
› Škoda Auto v úzké spolupráci s předními softwarovými společnostmi vytváří v České
republice podmínky pro vznik mezinárodního centra inovací a digitalizace
› Udržitelnost a komplexní opatření v oblasti ESG jsou nedílnou součástí firemní
strategie a bližší informace nabízí speciální microsite věnovaná udržitelnosti
Od 29. února do 1. března hostila společnost
Škoda Auto hackathon BeeGreen. K účasti na této soutěži pozvala automobilka sedm
týmů složených z 60 mezinárodních IT odborníků. Účastníci měli za úkol představit
inovativní nápady zaměřené na zvýšení udržitelnosti zákaznické zkušenosti, rozvoj
obchodních modelů v duchu strategie GreenFuture a zlepšení postupů v rámci řízení
dodavatelského řetězce.
Vítězný tým, firma ETAS, přesvědčil svými nápady porotu a
bude mít možnost na projektu ‚The Cycle App‘ dále pracovat společně se značkou Škoda.
Akci zahájili Karsten Schnake, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast
Nákupu, a Soňa Klepek Jonášová, členka Poradního výboru pro udržitelný rozvoj
společnosti Škoda Auto a zakladatelka Institutu cirkulární ekonomiky (INCIEN).
Karsten Schnake, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Nákupu, uvedl:
„Inovace a digitalizace slouží jako klíčové nástroje na naší cestě k udržitelné budoucnosti.
Uvědomujeme si, že tento přechod je společným úsilím, a proto hledáme partnery, kteří sdílejí
naši vizi spočívající ve vzájemné podpoře v hledání pokrokových nápadů. Jednou ze
strategických výhod společnosti Škoda Auto je naše poloha: v České republice sídlí řada
prosperujících start-upů zaměřených na software. Akce jako hackathon BeeGreen poskytují
platformu pro navázání partnerství mezi dynamickými IT společnostmi a koncernem
Volkswagen, čímž urychlují vývoj a implementaci inovativních a udržitelných řešení.“
BeeGreen – pokrok v oblasti udržitelného podnikání
V návaznosti na úspěch hackathonu Race2Code uspořádaného v roce 2023 sezvala
společnost Škoda Auto dohromady IT specialisty z předních českých, německých,
francouzských a polských softwarových firem. Tito odborníci předvedli své schopnosti
a kreativitu při řešení konkrétních zadání. Letošní ročník hackathonu BeeGreen byl zaměřen
výhradně na udržitelnost.
Účastníci se zabývali třemi tématy: Objevitel okolí (Surrounding
explorer), které bylo zaměřeno na udržitelnost a znalost místního prostředí, Opětovné využití
materiálu (Upcycling and material recovery platform), jehož cílem bylo prozkoumat budoucí
obchodní modely udržitelnosti, a Sledování spotřeby (Consumption monitoring), věnované
uplatnění odborných znalostí při vytváření udržitelných dodavatelských řetězců. Během
soutěže mohly týmy využít podněty zkušených mentorů ze společnosti Škoda Auto a dalších
značek koncernu Volkswagen.
Od konce roku 2021 využívá společnost Škoda Auto při realizaci svých ambiciózních cílů
v oblasti udržitelnosti odborné vedení ze strany nezávislého Poradního výboru pro udržitelný
rozvoj. Členka výboru a zakladatelka Institutu cirkulární ekonomiky (INCIEN) Soňa Klepek
Jonášová během svého úvodního vystoupení na hackathonu BeeGreen zdůraznila význam
opětovného využití materiálů, systémů uzavřené smyčky a také digitálního monitorování
materiálových toků, což jsou jen některé příklady pro využití moderních udržitelných přístupů
v průmyslové výrobě.
Ze sedmi týmů nakonec porotu nejvíce oslovil projekt programátorů týmu ETAS z Německa,
kteří představili řešení na téma Opětovné využití materiálu s názvem ‚The Cycle App‘. Jeho
přínosem je podpora recyklace a opětovného použití dílů, prodloužení jejich životnosti a
snížení CO2 stopy opravených vozidel prostřednictvím využití použitých dílů. Díky vítězství v
hackathonu budou mít softwaroví specialisté možnost na projektu se značkou Škoda dále
pracovat.
Udržitelnost jako strategický firemní cíl
Společnost Škoda Auto jako jedna z největších soukromých společností v České republice
učinila udržitelnost nedílnou součástí své firemní strategie. Na speciální microsite věnované
udržitelnosti automobilka informuje o svých aktuálních projektech v oblasti ochrany životního
prostředí, sociální oblasti a oblasti správy a řízení společnosti (ESG).
PR