FIA Formula E pokračovala v Sao Paulu. Tým DS třetí.

OBA JEZDCI DS AUTOMOBILES V SAO PAULU OPĚT NA BODECH

  • Horko bylo hlavní výzvou čtvrtého klání letošní sezóny mistrovství světa ABB FIA Formula E, které se konalo v Sao Paulu.
  • Po dalším dobrém výkonu v kvalifikaci skončili Jean-Éric Vergne na sedmém a Stoffel Vandoorne na osmém místě, díky čemuž přivezli domů další solidní bodový zisk pro DS Automobiles.
  • Tým DS Penske tak odjíždí z Brazílie na třetím místě v klasifikaci týmů, přičemž Jean-Éric Vergne je čtvrtý v pořadí jezdců, i když má na svém kontě stejný počet bodů jako třetí jezdec.

Sedm týdnů po dvojitém závodě v saúdskoarabském Diriyah se mistrovství světa ABB FIA Formula E vrátilo do akce tuto sobotu na pouličním okruhu v Sao Paulu. Brazilský podnik začal pro DS Automobiles ve skvělém stylu: oba jezdci francouzského prémiového konstruktéra se kvalifikovali mezi nejlepší tři.

Ve fázi soubojů unikla Stoffelu Vandoornovi pole position o pouhé dvě tisíciny sekundy na konci jedné z nejtěsnějších jízd v historii šampionátu elektrických vozů. Dalším důkazem obratnosti vozu DS E-TENSE FE23 bylo třetí místo Jeana-Érica Vergneho hned za jeho týmovým kolegou.

 

Při druhé návštěvě mistrovství světa ABB FIA Formula E v Brazílii horko inženýrům a jezdcům zamotalo hlavy. Vzduch měl 35 stupňů Celsia, trať přes 50, takže hospodaření s energií a teplota baterií představovaly skutečný oříšek. Úvodní fáze závodu byla velmi strategická s množstvím předjíždění, dvě vyjetí Safety Caru pak zhatila některé předem připravené plány.

 

Jediný dvojnásobný mistr světa v této disciplíně Jean-Éric Vergne opět získal důležité body za sedmé místo, díky čemuž se drží vpředu průběžného pořadí. Francouz je aktuálně čtvrtý, i když má stejný počet bodů jako jezdec na třetím místě. Stojí za zmínku, že JEV je jedním z pouhých čtyř závodníků, kteří získali body ve všech čtyřech úvodních kolech, a to díky dobré konzistenci jak jeho samotného, tak i týmu DS Automobiles.

02 VANDOORNE Stoffel (bel), DS Penske, DS E-Tense FE23, action during the 2024 Sao Paulo ePrix

 

Hned za svým týmovým kolegou skončil Stoffel Vandoorne, který také postupně sbírá body, když ze čtyř dosavadních závodů byl na bodech už třikrát. Mistr světa z roku 2022 zřejmě doufal v lepší než osmé místo, vzhledem k tomu, že startoval z první řady, ale v Brazílii to prostě nevyšlo.

 

Mistrovství světa ABB FIA Formula E se za čtrnáct dní vrátí do akce a poprvé zavítá do Japonska, kde se v sobotu 30. března pojede závod v ulicích Tokia.

 

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance :

 

„Z tohoto víkendu odjíždíme se smíšenými pocity. Ve volném tréninku se nám dařilo a náš výkon v kvalifikaci byl vynikající. Ve finále duelů nám pak pole position utekla o pouhé dvě tisíciny, náš druhý vůz byl navíc třetí. Pak už to byl těžký závod. Snažili jsme se vyrovnat tempu některých dalších soupeřů a nakonec JEV dojel sedmý a Stoffel osmý.

To stále znamená užitečné body do šampionátu, ale ne tolik, v kolik jsme po kvalifikaci doufali. Čeká nás spousta práce a uděláme vše pro to, abychom v příštím závodě v Tokiu dosáhli lepšího výsledku.“

 

Jean-Éric Vergne, šampion Formule E z let 2018 a 2019:

 

„Buďme upřímní, jsme zklamaní. Měli jsme opravdu dobrou kvalifikaci, díky které jsme se postavili na druhé a třetí místo na startovním roštu, ale v závodě možná naše strategická rozhodnutí nebyla nejlepší. Když se podíváme na pozitiva, měli bychom být rádi, že jsme v kvalifikaci konkurenceschopní a že jsme opět bodovali s oběma vozy. Další závod nás čeká až za dva týdny a já doufám, že se nám v Japonsku zadaří.“

 

Stoffel Vandoorne, světový šampion Formule E z roku 2022:

 

„Dnešní den měl pro tým dvě stránky, po skvělé kvalifikaci následoval poněkud obtížnější závod. Vzhledem k našemu tempu na jedno kolo jsme mohli očekávat lepší výsledek než sedmé nebo osmé místo. Proto jsme samozřejmě zklamaní, že jsme nezískali více bodů. Myslím, že musíme náš závod analyzovat a počítám, že se z něj můžeme hodně naučit, zejména pokud jde o strategii.

Mohli jsme odvést lepší práci a získat lepší pozici na trati. Vědomí toho by nás mělo posílit do dalšího kola. Pozitivní je, že jsme pokaždé dokázali být v kvalifikaci velmi rychlí. Je to povzbudivé do budoucna a dodává nám to sebevědomí do dalšího závodu.“

 

 Klíčové výsledky od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:

 

  • 109 závodů
  • 4 vítězné tituly
  • 16 vítězství
  • 48 pódiových umístění
  • 23 pole position

 

O DS AUTOMOBILES

Mezi základní rysy značky DS, která vznikla v roce 2014, patří avantgardní duch a výjimečné dědictví a její ambicí je přiblížit zákazníkovi umění cestování ve francouzském duchu. Díky výjimečným produktům, využití know-how v oblasti francouzského luxusu a také programu služeb na míru DS Automobiles tak zákazníkům nabízí soubor jedinečných služeb před, během i po každé cestě.

Vozy DS jsou určeny pro zákazníky, kteří usilují o osobní vyjádření, rádi cestují a chtějí si užít každý moment. Snoubí se v nich elegance a špičkové technologie. Celosvětovou modelovou řadu značky DS tvoří modely DS 3, DS 4, DS 7 a DS 9.

DS Automobiles získala od svého zapojení do Formule E v roce 2015 řadu rekordů včetně dvou dvojitých titulů v Poháru týmů a Poháru jezdců a stojí na špici elektrifikace, neboť nabízí všechny své modely v elektrifikované verzi. Pod označením E-TENSE nabízí jak 100% elektrické vozy, tak plug-in hybridy s výkonem až 360 koní a pohonem všech kol. Od roku 2024 budou všechny nové modely, které DS Automobiles uvede na trh, výhradně 100% elektrické.

Pro náročné zákazníky vytvořila společnost DS Automobiles program exkluzivních prémiových služeb „ONLY YOU, luxus pozornosti“.

Značka DS, která je přítomna ve 41 zemích, vytvořila a vyvinula exkluzivní prodejní síť, kterou tvoří po celém světě více než 450 showroomů DS STORE.

Novinky o DS France sledujte na www.DSautomobiles.fr @ DS_France

a mezinárodní dění kolem značky DS na www.DSautomobiles.com    @DS_Official

 

O PENSKE Autosport

PENSKE AUTOSPORT je americká závodní stáj, kterou v roce 2007 založil Jay Penske. Tým sídlí v Los Angeles v Kalifornii, která je největším trhem s elektromobily na světě.

Po mnoha úspěšných letech závodění v IndyCar (2007–2014) se tým s nadšením pustil do přechodu na elektromobilitu a stal se jedním ze zakládajících týmů mistrovství světa ABB FIA Formule E.

Mottem týmu je latinská věta „E Pluribus Unum“, tedy „V jednotě je síla“.

 

PR