Italská rally na Sardinii čeká i posádky s vozy Fabia RS Rally2.

Italská rally na Sardinii: cílem posádek Škoda Fabia RS Rally2 je umístění na stupních vítězů v kategorii WRC2
› Bývalý mistr světa kategorie WRC2 Pierre-Louis Loubet (Škoda Fabia RS Rally2)
potřebuje na šestém podniku FIA Mistrovství světa v rally dosáhnout co nejlepšího
výsledku, aby mohl v roce 2024 pomýšlet na celkově dobrý výsledek.
› Po druhém, resp. třetím místě na Portugalské rally chtějí posádky Josh
McErlean/James Fulton a Lauri Joona/Janni Hussi (obě Škoda Fabia RS Rally2) opět bodovat.
› Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) budou usilovat o své letošní druhé vítězství v kategorii WRC2 Challenger.

 Na šestém kole FIA Mistrovství světa v rally (WRC), kterým bude Italská rally na Sardinii (30. května – 2. června 2024), bude několik posádek Škoda opět bojovat o stupně vítězů v kategorii WRC2. Vysoko na jejich seznamu jsou posádky Josh McErlean/James Fulton z Irska a Lauri Joona/Janni Hussi, které stály na stupních vítězů kategorie WRC2 na nedávné Portugalské rally. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak z Polska dokončili Safari Rally v Keni na třetím místě v kategorii WRC2 a usilují o své druhé vítězství v kategorii WRC2 Challenger.

Pierre-Louis Loubet z Francie, mistr světa kategorie WRC2 z roku 2019, se spolujezdcem Lorisem Pascaudem budou usilovat o špičkový výsledek, aby zvrátili dosud obtížnou sezónu.

 

Boj o vítězství v kategorii WRC2 na náročných šotolinových rychlostních zkouškách Sardinie bude vyžadovat pevné nervy, neboť se do něj přihlásilo 41 vozů, z nichž jde ve 22 případech o vůz Škoda Fabia ve specifikaci Rally2. To platí zejména pro Pierra-Louise Loubeta, mistra světa kategorie WRC2 z roku 2019. Poté, co odjel z poslední rally kategorie WRC2 s nulovým počtem bodů, potřebuje vynikající výsledek k tomu, aby opět nastartoval svoji cestu za ziskem titulu.

„Portugalská rally určitě nebyla startem do sezóny, jaký jsem si přál. Věřím ale, že na Sardinii se mi povede lépe. Mám na tuto soutěž dobré vzpomínky. V roce 2019 jsem zde za volantem vozu Škoda Fabia zvítězil v kategorii WRC2,“ říká Loubet, který se spolujezdcem Lorisem Pascaudem sdílí vůz Škoda Fabia RS Rally2 týmu Toksport WRT.

Naproti tomu další dvě posádky Škoda cestují na středomořský ostrov posílené dobrými výsledky na Portugalské rally. Josh McErlean/James Fulton z Irska (Toksport WRT) a finská posádka Lauri Joona/Janni Hussi (TGS Worldwide) vystoupili na stupně vítězů jako druzí, resp. třetí.

Další posádkou vozu Škoda, která má již jedno umístění na stupních vítězů v roce 2024 v kapse, jsou Kajetan Kajetanowicz se spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem z Polska. S vozem Škoda Fabia RS Rally2 týmu RaceSeven dokončili Safari Rally v Keni na třetím místě v kategorii WRC2 a zároveň zvítězili v kategorii WRC2 Challenger. Na dohled mají další z těchto trofejí.

 

V kategorii WRC Masters Cup, která je určena pro jezdce starší 50 let, se opět střetnou dva staří rivalové. Vedoucí jezdci celkového pořadí a místní hrdinové Mauro Miele/Luca Beltrame z týmu DreamOne Racing se utkají s bývalým FIA mistrem Evropy v rally Arminem Kremerem z Německa, který se o svůj vůz Škoda Fabia RS Rally2 týmu Baumschlager Rallye & Racing bude opět dělit s dcerou Ellou.

Vzhledem k tomu, že posádky mohou získat body do kategorie WRC2 maximálně na sedmi
rally, nebudou některé posádky vozů Škoda přihlášené do Portugalské rally uvedeny ve
výsledcích kategorie WRC2. Jednou z nich je aktuálně druhý v celkovém pořadí Oliver
Solberg. Společně s britským spolujezdcem Elliottem Edmondsonem bojuje pouze o čestné
tituly ve třídě RC2.

„Škoda Fabia RS Rally2 se na tyto šotolinové rychlostní zkoušky perfektně hodí. Mým cílem je dojet co nejvýše a získat co nejvíce zkušeností, aniž bych myslel na
umístění v šampionátu,“ vysvětluje 22letý Švéd. Gus Greensmith, vítěz kategorie WRC2 na Safari Rally v Keni a Solbergův kolega v týmu Toksport WRT, rally na italském středomořském ostrově vynechá.

Italská rally na Sardinii obsahuje 16 rychlostních zkoušek o celkové délce 266,12 kilometru. Ty
jsou rozděleny do tří etap, přičemž nejdelší sobotní etapa nabídne osm rychlostních zkoušek o
celkové délce 149 kilometrů. Servisní park je vybudován v historickém městě Alghero, které
se nachází na západním pobřeží Sardinie.

Věděli jste, že…
…Itálie hostila jednu rally FIA Mistrovství světa již v jeho první sezóně v roce 1973, původně šlo
o Rally Sanremo, která se jela v Toskánsku a Ligurii?
…Michèle Moutonová a její spolujezdkyně Fabrizia Ponsová se staly prvními, a jsou dodnes
jedinými ženami, které vyhrály podnik WRC, když v roce 1981 dojely první právě na Rally
Sanremo?
…v roce 2004 se italské kolo WRC přesunulo z pevniny na středomořský ostrov Sardinie?
…ikonická rychlostní zkouška „Monte Lerno“ na Italské rally na Sardinii obsahuje spektakulární
„Mickyho skok“, srovnatelný pouze se slavným hřebenem Fafe na Portugalské rally?

Pořadí WRC2/Jezdci (po 5 ze 13 rally)
1. Yohan Rossel (F), Citroën, 53 bodů
2. Oliver Solberg (S), Škoda, 43 bodů
3. Nikolay Gryazin (BG), Citroën, 40 bodů

Pořadí WRC2/Týmy (po 5 ze 13 rally)
1. DG Sport Competition, Citroën, 129 bodů
2. Toksport WRT, Škoda, 70 bodů
3. Toyota Gazoo Racing WRT NG, Toyota, 61 bodů
Pořadí WRC2 Masters Cup (po 5 ze 13 rally)
1. Mauro Miele (I), Škoda, 43 bodů
2. Ricardo Triviño (MEX), Škoda, 33 bodů
3. Michał Sołowow (PL), Škoda, 25 bodů

 

Škoda Motorsport:
Škoda je v motoristickém sportu aktivní od roku 1901, a to jak zejména v rally, tak na okruzích.
Mezi největší úspěchy patří vítězství v Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC) v roce 1981 s vozem ŠKODA 130 RS. Od roku 2009 vybojovala pro českou automobilku mnoho úspěchů na tratích světových rally Škoda Fabia.
Do roku 2014 si Škoda Fabia S2000 (atmosférický motor 2,0 litru, pohon všech kol) zajistila v rally 50 mezinárodních a národních titulů. Škoda Fabia S2000 také pomohla třikrát zvítězit ve FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a v Intercontinental Rally Challenge (IRC).
V roce 2015 na scénu vstoupila Škoda Fabia R5 (motor 1,6 l turbo, pohon všech kol). Později se přejmenovala na Škoda Fabia Rally2 a po ní následovala dále zdokonalená Škoda Fabia Rally2 evo; tyto vozy do konce roku 2022 získaly v 68 zemích téměř 2000 vítězství.
Během tohoto období vybojovali tituly v kategorii WRC2/WRC2 Pro FIA Mistrovství světa tovární jezdci Škoda Motorsport Jan Kopecký (CZ), Esapekka Lappi (FIN), Pontus Tidemand (S) a Kalle Rovanperä (FIN). Škoda Motorsport také v letech 2015 až 2019 získala pětkrát za sebou titul v kategorii WRC2/WRC2 Pro určený pro výrobce. Od počátku sezóny 2020 změnila Škoda Motorsport strategii a začala s podporou privátních týmů. Úspěšný příběh pokračoval:
Andreas Mikkelsen (N) a Emil Lindholm (FIN) se s vozem Škoda Fabia Rally2 evo týmu Toksport WRT v letech 2021 a 2022 stali mistry světa v kategorii WRC2. Mikkelsen se stal mistrem kategorie WRC2 znovu v roce 2023 s týmem Toksport WRT, kdy na scénu vstoupil zcela nový vůz Škoda Fabia RS Rally2. Tým Toksport WRT s podporou Škoda Motorsport získal v letech 2020 až 2023 čtyřikrát za sebou mistrovský titul v kategorii WRC2 mezi týmy.
Zákaznické týmy Škoda Motorsport získaly tituly rovněž ve FIA Mistrovství světa v rally (WRC), FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC), FIA Mistrovství Afriky v rally (ARC), FIA Mistrovství Severní a Střední Ameriky v rally (NACAM), FIA Mistrovství Jižní Ameriky v rally (CODASUR) a FIA Mistrovství Asie a Tichomoří v rally (APRC).

 


Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.