Půllitrová Formule 3
O tom, jak pozdější velcí protagonisté F1 jako Sir Stirling Moss, Ken Tyrrell nebo Bernie Ecclestone začínali v půllitrové Formuli 3 se dá hodně číst. Vidět závodit vozy této třídy, kde Charles Cooper poprvé uplatnil svůj nápad, instalovat motor za jezdcem, to se ale nestane často.
Pořadatel podniku Red Bull-Ring Classics měl originální myšlenku pozvat začátkem června na dlouhou pouť do Rakouska anglickou skupinu „500 Owner Association“ – tedy techniky a jezdce, kteří takové vozy dodnes opatrují a velmi rychle pohybují.
A tak se na trať vrhla i smečka „malých Auto-Unionů“ značek Cooper, Kieft, Staride, Comet a dalších s burácejícími dvoutakty JAP nebo Norton a s piloty sedícími hodně moc vepředu a nízko. Neuvěřitelná podívaná a nezbytná lekce k tématu dějin závodních monopostů….
Text a foto: Roman Klemm

Vítěz sobotního závodu Chris Wilson (Martin F3-500) předjíždí Chappieho Birda (Effyh TT-F3)

Naprosto senzační Staride Mk3.

Ještě jednou svlečený Staride Mk3, se kterým jel Xavier Kingsland.

Chas Reynolds připravuje svůj Kieft CK53

Oblíbená pohonná jednotka: půllitr Norton.

Duncan Rabagliati na voze Comet Mk1

Iain Rowley na voze Arnott F3

Klasickou siluetu Coopera půllitrové F3 ruší pouze novodobý ochranný oblouk za kokpitem.