Z Afriky míří Škoda Enyaq rovnou do sbírky Škoda Muzea.

Po více než 33 000 kilometrech napříč Afrikou míří Škoda Enyaq do sbírky Škoda Muzea

› Nizozemští cestovatelé Renske Coxová a Maarten van Pel se v plně elektrickém voze Škoda Enyaq vydali na cestu z Evropy do jižní Afriky a zpět
› Dvojice nabídla svůj expediční vůz do sbírky Škoda Muzea a v Zákaznickém centru  Škoda Auto převzala nový vůz Škoda Enyaq 85x L&K
› Mírně upravený model Enyaq lze nabíjet pomocí přenosných solárních panelů
› Expediční vůz bude od 10. července do 30. září vystaven v expozici Škoda Muzea

 Zářivě žlutý plně elektrický vůz Škoda Enyaq, který absolvoval více než 33 000 kilometrů na náročné trase napříč Afrikou, se stal součástí sbírek Škoda Muzea. Nizozemští cestovatelé Renske Coxová a Maarten van Pel chtěli svou dobrodružnou cestou inspirovat ostatní k udržitelnějšímu cestování. Po tisících kilometrů absolvovaných v náročných podmínkách se upravený vůz zdárně vrátil zpět do Nizozemska.

Odvážní cestovatelé jej nabídli automobilce Škoda Auto a v Zákaznickém centru si převzali model Škoda Enyaq 85x Laurin & Klement.

 

Holger Peters, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Finance, IT a právní  záležitosti, uvádí: „Renske a Maarten jsou jasným důkazem, že značka Škoda oslovuje každodenní objevitele, aktivní uživatele s touhou poznávat. Je skvělé, že náš elektromobil v tak náročných podmínkách výborně obstál. Svou vynalézavostí a odhodláním nám všem navíc dokázali, že pokud si jdete za svým snem, neexistuje žádná překážka, která by vás mohla zastavit. Vystavením vozu ve Škoda Muzeu můžeme tento odkaz uchovat a předávat dál.“

Napříč Afrikou udržitelně s mírně upraveným sériovým vozem a fotovoltaickými panely Nizozemští cestovatelé Renske Coxová a Maarten van Pel chtěli dokázat, že dobrodružství může být udržitelné. Pro svoji expedici založili neziskovou organizaci, aby s pomocí přibližně 35 partnerů mohli realizovat nápad vydat se do neznáma elektromobilem. Vybrali si model Škoda Enyaq 80 s baterií o kapacitě 82 kWh (využitelných 77 kWh) a pohonem zadních kol. „Všimli jsme si, že lidé často považují udržitelnost za něco, co se musí udělat, co není zábavné a co stejně nikdy nemohou udělat správně.

To chceme změnit: postarat se, aby to bylo zábavné a přístupné, aby se k nám přidalo více lidí. A vůz Škoda Enyaq jsme si vybrali proto, že je to běžné rodinné auto, díky čemuž je naše expedice pro ostatní přístupnější. Navíc je úsporný a dostatečně velký, aby se do něj vešlo všechno, co potřebujeme,“ vysvětluje Renske Coxová.

 

Automobil prošel základními expedičními úpravami: zadní část vozu byla přestavěna tak, aby poskytla co nejvíce úložného prostoru, na střechu přibyl stan a pro lepší trakci byl Enyaq vybaven i terénními pneumatikami. Důležitou součástí výbavy však byla souprava pro nabíjení pomocí solární energie. Rozkládací panely o ploše 60 metrů čtverečních nakonec posloužily k zajištění 54 % energie na celkem 33 360 km procestovaných na africkém kontinentu.

Unikátní vůz exponátem Škoda Muzea 
Automobil obou cestovatelů se po dobrodružné cestě do jižní Afriky a zpět vrátil do Mladé Boleslavi. Od 27. června se stal součástí sbírky Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, kde bude od 10. července do 30. září vystaven v expozici.

Po předání vozu do sbírky Škoda Muzea si mladý pár v Zákaznickém centru převzal nový vůz Škoda Enyaq 85x modelového roku 2024 ve vrcholném provedení Laurin & Klement. Předchozí výkonové verze 80 a 80x nahradily efektivnější a výkonnější varianty 85 a 85x. Ty jsou schopny vyvinout maximální rychlost 180 km/h a disponují novým, výkonnějším a efektivnějším pohonným ústrojím s vyspělým elektromotorem.

Enyaq 85x s pohonem všech kol má nyní výkon 210 kW a nový software podporující funkci předehřívání akumulátoru. Vyšší je i nabíjecí výkon (až 175 kW), takže nabití baterie o kapacitě 82 kWh (využitelných
77 kWh) z 10 na 80 % nyní trvá pouze 28 minut.

 

 

 

 

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN;
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

 

PR