Stellantis vybaví více modelů svým hybridním pohonem, aby uspokojil poptávku evropských zákazníků
- V letošním roce bude skupina v Evropě nabízet celkem 30 hybridních modelů a do roku 2026 plánuje uvést na trh šest nových.
- Vysoce inovativní elektrifikované dvouspojkové převodovky (e-DCT) nabízejí cenově dostupnou hybridní technologii s výjimečným výkonem.
- Výrazná rekuperace energie při zpomalování snižuje spotřebu paliva a emise CO2 až o 20 % v porovnání se spalovacím pohonem.
- Od začátku roku 2024 došlo v Evropě (EU30[1]) k 41% nárůstu prodeje hybridních modelů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Díky uvedení nových modelů na trh se očekává další nárůst zájmu zákazníků.
- Jedinečné multienergetické platformy a flexibilní výrobní strategie dávají zákazníkům skupiny Stellantis svobodu volby z portfolia 14 ikonických značek Stellantis.
Skupina Stellantis využívá svůj jedinečný multienergetický přístup, aby rychle reagovala na prudký nárůst objednávek hybridních vozidel v Evropě, zejména modelů vybavených nejnovější vyspělou hybridní technologií eDCT. V letošním roce bude skupina v Evropě nabízet 30 hybridních modelů a do roku 2026 plánuje uvést na trh dalších šest. Hybridní verze nabízejí výjimečný zážitek z jízdy a zároveň snižují emise CO2, a to vše za dostupnější cenu než 100% elektrické vozy nebo plug-in hybridy.
Prodej hybridních modelů Stellantis v Evropě1 se od začátku roku 2024 zvýšil o 41 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2023[2] a očekává se, že s uvedením nových modelů na trh se bude zájem zákazníků zvyšovat. Stellantis je v Evropě1 lídrem v prodeji nízkoemisních vozidel segmentů A a B, stejně jako i na trhu lehkých užitkových vozidel, která zahrnují bateriové elektromobily, vozidla s palivovými články, plug-in hybridy a hybridy.
„V době, kdy jdou udržitelný rozvoj a inovace ruku v ruce, potvrzuje Stellantis svůj pevný závazek nabízet svým evropským zákazníkům vyspělou hybridní technologii,“ prohlásil Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer skupiny Stellantis pro Evropu. „Tato technologie nejenže zlepšuje účinnost a výkon tradičních spalovacích motorů, ale také nás směřuje vstříc nízkoemisní budoucnosti s větším dojezdem a cenou, která bude pro naše zákazníky dostupnější.“
Hybridní vozidla Stellantis, která jsou v Evropě dostupná již nyní nebo budou k dispozici později v tomto roce:
- Alfa Romeo Junior a Tonale
- Nový Citroën C3, Nový C3 Aircross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X
- DS 3 a DS 4
- Fiat Panda a 600
- Jeep® Avenger, Renegade a Compass
- Nová Lancia Ypsilon
- Maserati Grecale
- Opel Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera, Nový Grandland
- Peugeot 208, 2008, 308, 308 SW, 408 a dále modely 3008 a 5008 nové generace
Hybridní modely Stellantis
Stellantis využívá díky svému multienergetickému výrobnímu zázemí širokou škálu technologií: hybridní, plug-in hybridní a 100% elektrické. Dokáže tak nabídnout svým zákazníkům variantu přizpůsobenou jejich preferencím, jízdním potřebám a velikosti jejich vozidel. Hybridní vozy získávají zpět kinetickou energii, která by se jinak ztrácela při brzdění a zpomalování. Tato energie se ukládá do lehké, kompaktní baterie a následně se znovu využívá při akceleraci, což podporuje jízdu s úsporou paliva.
„Máme mimořádně konkurenceschopné hybridní řešení, jenž nyní rozšiřujeme o novou technologii eDCT, kterou nasazujeme do celé řady modelů, aby byly dostupné velkému počtu zákazníků,“ uvedl Sébastien Jacquet, Deputy Chief Engineering Officer skupiny Stellantis. „Hybridní automobily se snadno používají a nevyžadují od řidičů změnu jízdních návyků. Díky naší vyspělé technologii eDCT může vůz jezdit s vypnutým spalovacím motorem, zejména při nízkých rychlostech, což snižuje emise CO2 a spotřebu paliva. To není jen inovace, ale inovace na dosah každému zájemci.
Pokročilá hybridní technologie eDCT
Většina hybridních vozů Stellantis v Evropě je nyní vybavena nejmodernější technologií eDCT a integrovaným elektromotorem o výkonu 21 kW, který zajišťuje mimořádně plynulou a příjemnou jízdu, včetně možnosti jízdy ve městě v plně elektrickém režimu. Elektromotor umožňuje jízdu s vypnutým spalovacím motorem. Baterie systému (48 V a 0,9 kWh) nabízí dojezd až 1 km při rovnoměrné rychlosti a může také zajistit elektrický pohon při volnoběhu nebo při jízdách s nízkým zatížením.
Při volnoběhu nebo brzdění se elektromotor mění na generátor, který zachycuje kinetickou energii a dodává elektřinu do baterie. Řemenem poháněný generátor zajišťuje rychlý a plynulý přechod mezi hybridním a elektrickým režimem.
Hybridní pohonný systém s převodovkou eDCT je zkonstruován tak, aby optimalizoval spotřebu paliva a snížil emise CO2 o téměř 20 % ve srovnání s klasickým spalovacím motorem s automatickou převodovkou. Díky své modularitě je inovativní převodovka eDCT vhodná i pro plug-in hybridní modely, a to díky 93% shodnosti komponent, kdy se mění pouze modul elektrického pohonu a měnič.

Skupina Stellantis v současné době vyrábí hybridní vozidla ve více než 70 % svých evropských závodů. Prostřednictvím společného podniku eTransmissions vyrábí Stellantis a její partner v současné době převodovky eDCT ve francouzských Metách a italském Turíně. Odtud pak jdou převodovky do 11 výrobních závodů automobilek. Výrobní kapacita společného podniku je více než 1,2 milionu převodovek eDCT ročně.
Stellantis bude v souladu se svým strategickým plánem Dare Forward 2030 v příštím desetiletí investovat do elektrifikace více než 50 miliard eur a do roku 2030 plánuje dosáhnout toho, aby 100 % prodejů osobních automobilů v Evropě a 50 % prodejů osobních a lehkých užitkových vozidel v USA tvořila bateriová elektrická vozidla (BEV).
Pro dosažení těchto cílů skupina zajišťuje dostupnost přibližně 400 GWh kapacity baterií, a to díky několika závodům na výrobu baterií v Severní Americe a Evropě. Skupina Stellantis je v současné době na cestě k tomu, aby se do roku 2038 stala ve všech oblastech působnosti uhlíkově neutrální společností s jednociferným procentem kompenzace zbývajících emisí.
# # #
Stellantis
Stellantis (NYSE: STLA / Euronext Milan: STLAM / Euronext Paris: STLA) je jedním z předních světových výrobců automobilů, jehož cílem je zajistit čistou, bezpečnou a cenově dostupnou mobilitu pro všechny.
Je známá svým jedinečným portfoliem ikonických a inovativních značek, mezi něž patří Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram, Vauxhall, Free2move a Leasys. Stellantis v současné době realizuje svůj odvážný strategický plán Dare Forward 2030, vedena cílem stát se technologickou společností v oblasti mobility a do roku 2038 dosáhnout uhlíkové neutrality a zároveň vytvářet přidanou hodnotu pro všechny zúčastněné strany.
Více informací naleznete na adrese: www.stellantis.com
PR
[1] 30 evropských zemí
[2] Srovnání období leden až květen 2024 a leden až květen 2023, údaje vycházejí z interních údajů a veřejných zdrojů třetích stran.