Víkendový Minardi Day 2024
Podnik Minardi Day se vyznačuje tím, že fandové ještě v pátek večer mohou jen tušit, co jim paddock Autodromo Enza a Dina Ferrariho nabídne. Mnozí v tom jistě vidí jistý půvab. Tak jako studentka Rebecca z nedalekého Forli. Na F1 nebo WEC do Imoly nejezdí – historický podnik Giancarla Minardiho si ale pravidelně nenechává ujít.
„Zajímají mne především přítomné osobnosti a historky kolem aut,“ říká italská „Bella“. Ani letošní vydání ji jistě nezklamalo: tyhle „objevy“ jsme nasbírali během hodinkové společné procházky.
Text a foto: Roman Klemm

Rebecca s dvěma „příbuznými velkých jmen“: Robertem Brambillou a Dodo Regazzonim.

„Cowboy“ Arturo Merzario byl krasavicí z Forli nadšen.

Vlevo je Minardiho konstruktér F1 Gabriele Tredozi, napravo Pierluigi Martini junior.

S relativně konkurenceschopným Minardi-Ford M189 z roku 1989.

…a co takhle pohladit zadní spoiler BMS-Dallary-Ford z roku 1990?

Do Imoly se přijel podívat i bývalý jezdec a ředitel DTM Walter Mertes.

Ano, tenhle McLaren-TAG dovezl roku 1986 Alaina Prosta k obhajobě titulu.

Dvě italské krasavice: Rebecca a Hoferův Ferrari 250GTO SWB

S Lotusem-Mugen 109, ve kterém se roku 1994 vystřídali Adams, Bernard, Herbert, Salo a Zanardi.

Německý sběratel „Scuderie Modena“ udělal všem Italům velkou radost vozy Jeana Alesiho z roku 1994 a Gillese Villeneuveho z roku 1980.

Rebecca u vozu Onyx-Monteverdi, se kterým se až do poloviny sezony 1990 zlobili Foitek a Järvilehto.

Tentokrát jen pod namalovaným Minardi-F1…

V Itálii nejsou hrdí jen na Ferrari: Rebecca u Alfy Romeo GT ve francouzských barvách…

…a s cesťákem stejné značky z italského mistrovství 90. let.

Firma Dallara vystavovala typ BMS192 který byl roku 1992 vyzbrojen motorem Ferrari V12.

Ron Tauranac postavil roku 1985 pro Mika Thackwella a pro novou F3000 tento Ralt-Cosworth.

Rebecca s autorovou knihou o F3000 s žasnoucími Monteverdiho mechaniky.

V „Říši Divů“ nebyla v Imole jen Rebecca…