Škoda Auto vyrobila první vozy modernizovaného
modelu Octavia v závodě Kvasiny
› Kapacitu kvasinského závodu využívá Škoda Auto k výrobě dalších kusů modernizované
modelové řady Octavia
› Výroba modelu Octavia bude nadále souběžně pokračovat i v Mladé Boleslavi, kde
automobilka tímto strategickým krokem uvolní kapacitu pro výrobu modelů Enyaq,
Enyaq Coupé a Elroq
› Od roku 1996 Škoda Auto vyrobila téměř 7,5 milionu vozů Octavia
První modernizovaný model Octavia vyrobený
v závodě v Kvasinách sjel z výrobní linky. Výrobu dalších kusů tohoto bestselleru značky
v Kvasinách umožnil přesun výroby nové generace modelu Superb do závodu
Volkswagen v Bratislavě. Výroba modelu Octavia souběžně pokračuje i nadále v hlavním
závodě v Mladé Boleslavi. Od uvedení první moderní generace vozu Octavia v roce 1996
automobilka do dnešního dne vyrobila téměř 7,5 milionu kusů tohoto modelu.
Andreas Dick, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast Výroby a logistiky,
uvádí: „Výroba dalších kusů modelu Škoda Octavia v kvasinském závodu nám umožňuje
efektivně využívat naši pružnou výrobní síť a plně vytěžovat kapacity závodů. Kromě
komplexní přípravy na zahájení výroby dalších kusů modelu Octavia v Kvasinách jsme zde
otevřeli školicí středisko, které je ideálním prostředím pro další vzdělávání a zvyšování
kvalifikace našeho týmu. Všem kolegům zapojeným do tohoto projektu upřímně děkuji za úsilí
a obětavost, které do celého procesu vložili.”
Školicí středisko přizpůsobené různým úrovním vzdělávání
Kvasinský závod vyrábí velké SUV Kodiaq, výrobu dalších kusů modernizované čtvrté
generace modelu Octavia spustil na stejné výrobní lince jako model Karoq. V souvislosti s
přípravou na výrobu omlazeného modelu Octavia v Kvasinách společnost otevřela i školicí
středisko, které nabízí vysoce moderní technologie, tři robotická pracoviště pro praktický
výcvik a dvě učebny pro pokročilou teoretickou výuku.
Škoda Octavia: přelomový a trvale vysoce žádaný model
První moderní generace vozu Škoda Octavia sjela z výrobní linky mladoboleslavského závodu
v roce 1996. Jednalo se o první model vyvinutý plně pod křídly koncernu Volkswagen.
V březnu roku 1998 Škoda představila ještě prostornější model Octavia Combi a v roce
1999 přišla první varianta s pohonem všech čtyř kol.
Druhá generace modelu Škoda Octavia, vyráběná v letech 2004-2013, nabídla oproti
předchozí generaci modernizovanou řadu motorů, vylepšenou technologii, robustnější
karoserii a masivní mřížka chladiče dostala tvar lichoběžníku.
Třetí generace modelu stavěla na tehdejší nové koncernové platformě MQB A a standardně
nabízela zavazadlový prostor o objemu 590 l u verze liftback a 610 l u verze kombi. V roce
2017 přišel omlazený model s dělenými světlomety a s možností vybavení technologií LED.
Současná čtvrtá generace modelu Škoda Octavia se poprvé objevila na scéně v listopadu
2019. Čtvrtá generace staví na modernizované platformě MQB.
Některé benzinové motory
lze navíc kombinovat s mild-hybridní technologií nebo pohonem všech kol. Letos na jaře
prošel model Octavia celkovou modernizací, díky níž vůz získal osvěžený design, světlomety
Matrix-LED druhé generace, prvky zajišťující zvýšenou bezpečnost a lepší pohodlí a také nové
funkce včetně ChatGPT integrovaného do hlasové asistentky Laury.
Celkově automobilka vyrobila téměř 7,5 milionu kusů všech čtyř moderních generací vozu,
které navazují na odkaz populárního historického modelu, jehož první exempláře se poprvé
představily před 65 lety. V letech 1959 až 1971 vzniklo celkem 360 000 vozů, které byly
dostupné jako dvoudveřový sedan či praktické kombi.
Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.
PR