Ceský tým I.S.R. Racing ukázal v šestém podniku International GT Open na rakouském Red Bull Ringu slibnou rychlost, Filip Salaquarda s Liborem Milotou bojovali o bodované příčky, jejich snažení předčasně ukončila nehoda.
Po letní přestávce pokračoval šampionát International GT Open na rakouském Red Bull Ringu.
Ještě před odjezdem k našim jižním sousedům I.S.R. Racing testoval na okruhu v Brně, kde zkoušel různá nastavení Audi R8 GT3. Rakouský okruh si nachystal proměnlivé počasí, kdy se sluníčko střídalo s deštěm. Páteční tréninky vypadaly slibně, ve druhém z nich byl český tým 9. nejrychlejší ve třídě PRO-AM a v samostatném tréninku bronzových jezdců byl Milota čtvrtý.
Sobotu tradičně odstartovala kvalifikace pro první závod, do které se tým rozhodnul nasadit Milotu, tedy bronzového jezdce, zatímco většina soupeřů ve třídě PRO-AM zvolila jezdce kategorie PRO. Severočeský jezdec se v tvrdé konkurenci neztratil a zajel 13. čas ve třídě. Solidní pozici držel i v závodě, do karet týmu hrály i dva výjezdy safety caru. „Po všechny jízdy jsem se
cítil velmi dobře a s mými časy jsem byl spokojený,“ říká Milota.

„V závodě jsem měl konkurenceschopné tempo, vyhnul jsem se možným kolizím a závod jsme měli rozjetý na body.“ Výměnu jezdců tým načasoval hned na začátek povoleného časového úseku a Salaquarda po výjezdu začal stahovat soupeře. Jeho snaha bohužel netrvala dlouho, po čtyřech kolech dostal za výjezdem z předposlední zatáčky smyk a následoval tvrdý náraz do zdi. „Na začátku stintu byl vůz velmi dobrý a věděl jsem, že mám proti sobě hodně soupeřů kategorie AM, takže byla šance na první pětku.
Nehoda byla divná, něco se muselo stát, protože už jsem měl narovnaný volant, když se vůz utrhnul,“ přemítal Salaquarda. „Bohužel jak jsem ztratil kontrolu za výjezdem, kde už není kačírek ani bariéra z pneumatik, a ještě k tomu byla mokrá tráva, na které se nadalo zpomalit, boural jsem přímo do zdi a ohnul se přední rám a tím pro nás víkend skončil.“
Jeho kolega Milota si i přes absenci v nedělním programu odnesl z Rakouska i příjemné poznatky: „Předčasný konec víkendu samozřejmě mrzí, ale to jsou závody. Není to jen o bodech. Jako pozitivum beru naši rychlost, ačkoliv jsme ztráceli na rovinkách, vylepšil jsem si osobní maximum na této trati a mezi jezdci kategorie AM jsem byl mezi pěti nejrychlejšími. S Filipem i týmem dobře spolu pracujeme, od začátku sezóny jsme se posunuli v mnoha věcech dopředu. To je příslib do budoucna a vím, že
všichni děláme maximum pro to, aby se to propsalo i výsledkově.“

„Je to velká škoda, protože jsme měli závod slibně rozjetý. Nehoda měla divný začátek, Filip už měl auto na výjezdu srovnané, když ustřelilo. Podle dat proklouzlo pravé zadní kolo, buď tam musel být nějaký olej nebo se něco stalo na autě. Teď je nejdůležitější vůz co nejrychleji opravit, ještě na okruhu jsme odstrojili poškozenou část a přímo z Red Bull Ringu jsme ho odvezli do továrny na opravu poškozeného předku, abychom stihli Barcelonu,“ říká šéf týmu Igor Salaquarda.
„Letošní sezóna je nějaká zakletá, za více než tři desetiletí v motorsportu nepamatuji, že by se tak lepila smůla. Nezbývá než makat a máme dva závodní víkendy na to, abychom to zlomili.

Šampionát GT Open pokračuje na konci září na okruhu Catalunya v Barceloně.
PR















