Středoevropská rally: šance na mistrovský titul ve WRC2 pro Olivera Solberga stále trvá
› Oliver Solberg ze zákaznického týmu Škoda Motorsport Toksport WRT si po
předposledním podniku FIA Mistrovství světa v rally 2024 udržel vedení v celkovém
pořadí kategorie WRC2.
› Třiadvacetiletý Švéd se spolujezdcem Elliottem Edmondsonem (GB) dojel na asfaltové
rally v České republice, Rakousku a Německu na druhém místě ve třídě RC2.
› Tři posádky vozů Škoda Fabia RS Rally2 skončily mezi prvními pěti ve třídě RC2.
Středoevropská rally, předposlední podnik FIA Mistrovství
světa v rallye 2024, nepřinesla na čele průběžného pořadí kategorie WRC2 žádné změny:
Oliver Solberg, jedoucí s vozem Škoda, zůstává na prvním místě.
Výchozí situace před startem předposlední rally sezony byla jednoduchá: Oliver Solberg
(Škoda Fabia RS Rally2) již dosáhl svého osobního maxima sedmi bodovaných soutěží.
V důsledku toho musel 23letý Švéd absolvovat Středoevropskou rally mimo klasifikaci
kategorie WRC2. Přesto jel ve třídě RC2, jejíž součástí je také kategorie WRC2.
Aby Solberga druhý v celkovém pořadí kategorie WRC2 – Yohan Rossel – předstihl,
potřeboval v této kategorii vyhrát. Středoevropská rally se však pro Rossela nevyvíjela podle
plánu. Francouz ztratil veškeré šance na vítězství v kategorii WRC2 poté, co poškodil kolo
a později měl problémy se zavěšením. Nakonec skončil na jedenáctém místě, což ho
definitivně vyřadilo ze hry o mistrovský titul kategorie WRC2.
Mezitím Oliver Solberg s britským spolujezdcem Elliottem Edmondsonem bojovali
s posádkou Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov o vítězství ve třídě RC2. Po čtvrteční
a páteční etapě v České republice dělilo obě posádky pouhých 3,1 sekundy. Když v sobotu
ráno Solberg/Edmondson ztratili pár sekund kvůli drobným chybám, bylo o boji o vítězství
v této třídě rozhodnuto.
Vyhrála ji nakonec posádka Gryazin/Aleksandrov s náskokem 16,5
sekundy před švédsko-britskou dvojicí Škoda. „Po dlouhé době bez asfaltových rally to byl
pro nás důležitý víkend. Díky mému týmu to byla skvělá sezona,“ shrnul Solberg své
účinkování po své poslední rally letošní sezony.
Po celou dobu rally se o pozice těsně za první trojicí třídy RC2 přetahovalo pět posádek
Škoda. V souboji o čtvrté místo nakonec zvítězila dvojice Mikołaj Marczyk/Szymon
Gospodarczyk před polskými krajany Kajetanem Kajetanowiczem/Maciejem Szczepaniakem.
Na šestém místě skončila posádka Joshua McErlean/James Fulton, podporovaná týmem
Motorsport Ireland, a na sedmém místě britsko-švédská dvojice Gus Greensmith/Jonas
Andersson. Dobrý výsledek pro českou značku završily dvě německé posádky – Marijan
Griebel/Tobias Braun na osmém a Armin Kremer/Ella Kremer na desáté příčce.
Armin Kremer ale slavil zisk mistrovského titulu v subkategorii WRC2 Masters Cup. S vozem
Škoda Fabia RS Rally2 týmu Baumschlager Rallye & Racing tento bývalý mistr Evropy vyhrál
se svou dcerou Ellou v roli spolujezdkyně všech šest rally, kterých se v letošní sezoně
zúčastnili.
O titulu v kategorii WRC2 se rozhodne během finále letošní sezony, kterým bude Japonská
rally (21.–24. listopadu). Vedoucí jezdec kategorie WRC2 Oliver Solberg bude muset sledovat
dění z pozice diváka, protože jeho jediný zbývající soupeř, Sami Pajari, zde bude bojovat o
body do jeho kategorie. Pokud Fin skončí na třetím nebo horším místě, bude Oliver Solberg
korunován mistrem světa kategorie WRC2 pro rok 2024.
Číslo rally: 7
Sedm posádek jedoucích s vozy Škoda Fabia RS Rally2 skončilo v první desítce hodnocení
třídy RC2.
Středoevropská rally, 17.–20. října 2024, výsledky třídy RC2
1. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov, Citroën C3 Rally2, 2.46:52,2 h
2. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (S/GB), Škoda Fabia RS Rally2, +16,5 s
3. Filip Mareš/Radovan Bucha (CZ/CZ), Toyota GR Yaris Rally2, +2:23,9 min
4. Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk (PL/PL), Škoda Fabia RS Rally2, +2:53,0 min
5.Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Škoda Fabia RS Rally2, +3:02,7 min
6. Joshua McErlean/James Fulton (IRL/IRL), Škoda Fabia RS Rally2, +3:13,0 min
Pořadí kategorie WRC2/Jezdci (po 12 ze 13 rally)
1. Oliver Solberg (S), Škoda, 123 bodů (ze 7 rally)
2. Yohan Rossel (F), Citroën, 111 bodů (ze 7 rally)
3. Sami Pajari (FIN), Toyota, 108 bodů (z 6 rally)
Fotografie k tématu
Posádky Škoda na Středoevropské rally
Oliver Solberg se spolujezdcem Elliottem
Edmondsonem (Škoda Fabia RS Rally2 týmu
Toksport WRT) dojeli ve třídě RC2 druzí.
Zdroj: Škoda Auto
Posádky Škoda na Středoevropské rally
Polská posádka Mikołaj Marczyk/Szymon
Gospodarczyk dojela s vozem Škoda Fabia RS
Rally2 týmu Orlen na čtvrtém místě ve třídě
RC2.
Zdroj: Škoda Auto
Posádky Škoda na Středoevropské rally
Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak
(Škoda Fabia RS Rally2 týmu Orlen) dojeli do cíle
jako pátí ve třídě RC2.
Zdroj: Škoda Auto
Posádky Škoda na Středoevropské rally
Skvělý výkon posádky Joshua McErlean/James
Fulton (Škoda Fabia RS Rally2 týmu Toksport
WRT) byl odměněn šestým místem ve třídě
RC2.
Zdroj: Škoda Auto
Tisková zpráva
4
From details to story: skoda-storyboard.com
Pro aktuální informace nás sledujte na X: @skodaautonews a na WhatsApp kanálu What’s up, Škoda?
Motorsport
Posádky Škoda na Středoevropské rally
Gus Greensmith a spolujezdec Jonas Andersson
(Škoda Fabia RS Rally2 týmu Toksport WRT) na
jedné z mála nočních rychlostních zkoušek
mistrovství světa FIA v rally.
Zdroj: Škoda Auto
Posádky Škoda na Středoevropské rally
Čistá práce: Armin Kremer s dcerou Ellou
(Škoda Fabia RS Rally2 týmu Baumschlager
Rallye & Racing) zvítězili pošesté ze šesti startů
v kategorii WRC Masters Cup.
Zdroj: Škoda Auto
Škoda Motorsport:
Škoda je v motoristickém sportu aktivní od roku 1901, a to jak zejména v rally, tak na okruzích.
Mezi největší úspěchy patří vítězství v Mistrovství Evropy cestovních vozů (ETCC) v roce 1981 s vozem ŠKODA 130 RS.
Od roku 2009 vybojovala pro českou automobilku mnoho úspěchů na tratích světových rally Škoda Fabia.
Do roku 2014 si Škoda Fabia S2000 (atmosférický motor 2,0 litru, pohon všech kol) zajistila v rally 50 mezinárodních a národních
titulů. Škoda Fabia S2000 také pomohla třikrát zvítězit ve FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a v Intercontinental Rally Challenge
(IRC).
V roce 2015 na scénu vstoupila Škoda Fabia R5 (motor 1,6 l turbo, pohon všech kol). Později se přejmenovala na Škoda Fabia Rally2
a po ní následovala dále zdokonalená Škoda Fabia Rally2 evo; tyto vozy do konce roku 2022 získaly v 68 zemích téměř 2000
vítězství.
Během tohoto období vybojovali tituly v kategorii WRC2/WRC2 Pro FIA Mistrovství světa tovární jezdci Škoda Motorsport Jan
Kopecký (CZ), Esapekka Lappi (FIN), Pontus Tidemand (S) a Kalle Rovanperä (FIN). Škoda Motorsport také v letech 2015 až 2019
získala pětkrát za sebou titul v kategorii WRC2/WRC2 Pro určený pro výrobce.
Od počátku sezóny 2020 změnila Škoda Motorsport strategii a začala s podporou privátních týmů. Úspěšný příběh pokračoval:
Andreas Mikkelsen (N) a Emil Lindholm (FIN) se s vozem Škoda Fabia Rally2 evo týmu Toksport WRT v letech 2021 a 2022 stali
mistry světa v kategorii WRC2. Tým Toksport WRT získal za podpory Škoda Motorsport v letech 2020 až 2022 třikrát za sebou
v kategorii WRC2 také týmový titul.
Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport získaly tituly rovněž ve FIA Mistrovství světa v rally (WRC), FIA Mistrovství Evropy v rally
(ERC), FIA Mistrovství Afriky v rally (ARC), FIA Mistrovství Severní a Střední Ameriky v rally (NACAM), FIA Mistrovství Jižní Ameriky
v rally (CODASUR) a FIA Mistrovství Asie a Tichomoří v rally (APRC).
Tisková zpráva
5
From details to story: skoda-storyboard.com
Pro aktuální informace nás sledujte na X: @skodaautonews a na WhatsApp kanálu What’s up, Škoda?
Motorsport
Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN
v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq;
v roce 2023 dodala zákazníkům celosvětově více než 866 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.
PR