Veletrh PRAGUE CAR FESTIVAL 2024 se představuje a zve.

13. ročník PRAGUE CAR FESTIVAL se bude konat ve dnech 26. a 27. října 2024, a to ve všech osmi halách PVA EXPO v Praze – Letňanech. Svým rozsahem, který je reprezentován více než 1100 exponáty, se jedná o největší výstavu ve střední a východní Evropě se zaměřením na automobily a motocykly ve všech podobách.

Výstava spojuje na ploše přes 38 000 m2 oblast cestovních, upravených a sportovních automobilů a motocyklů včetně doplňků a příslušenství, servisní a garážové techniky a v neposlední řadě i světa motorsportu a historie vozidel.

V roce 2023 navštívilo akci přes 37 000 návštěvníků. Více informací na www.praguecarfestival.cz

 

Superauta v premiérové Pirelli Auto Exclusive zóně

Veletrh PRAGUE CAR FESTIVAL představí v letošní premiéře také speciální zónu s názvem Pirelli Auto Exclusive, kde nabídne k vidění dvanáct dechberoucích vozů.

Výkonné sportovní automobily, ale i vozy segmentu luxusních SUV věhlasných světových značek s mnohamilionovou cenovkou budou hlavním obsahem Pirelli Auto Exclusive zóny. Jedná se o expozici, která má v letošním ročníku veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL svoji premiéru. Každý z těchto unikátních vozů, které budou v této zóně vystaveny díky vstřícnosti a entuziasmu jejich majitelů nebo importérských organizací, představuje různý milník v současném světě automobilové produkce. Budou zde zastoupeny moderní automobilové trendy z celého světa, a to od britských ostrovů až po zámoří.

Jedním z vystavených vozů bude Bugatti Chiron vzdávající hold monackému automobilovému závodníkovi Louisi Chironovi. Jedná se o dvoumístný sportovní vůz s motorem uprostřed vyrobený ve francouzském Molsheimu společností Bugatti Automobiles. Zmíněná 16válcová pohonná jednotka objemu 8.0 l disponuje výkonem 1600 koní. Maximální rychlost tohoto sportovního vozu je 420 km/h. Italskou scénu bude reprezentovat například Maserati MC12, které bylo vyráběno v omezeném počtu mezi lety 2004 a 2005. Model byl navržen jako silniční verze závodního vozu Maserati MC12 a vyniká svým působivým designem. Pod kapotou se nachází 6,0litrový V12 motor odvozený z Ferrari Enzo produkující přibližně 620 koní. Vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.

 

Na americký kontinent zavede návštěvníky Pirelli Auto Exclusive zóny vystavený Chevrolet Corvette C8 s historicky první koncepcí osmiválcového motoru 6,2 l uloženého uprostřed vozu. Ikonická „Vette“ nabízí 495 koní čisté síly a osloví návštěvníky veletrhu mimo jiné svým osobitým designem. Britskou scénu sportovních vozů bude reprezentovat například Lotus Emira mimo jiné i ve vrcholné verzi Emira V6 First Edition. Právě Emira je pravým představitelem DNA značky Lotus. Tento vůz je vybaven 3,5litrovým motorem V6 s kompresorem od Toyoty, který poskytuje výkon až 400 koní a maximální točivý moment 420 N.m.

 

Na britských ostrovech zůstanou milovníci silných a rychlých vozů rovněž s expozicí automobilky Aston Martin. Nový Aston Martin DBX707, jako nejvýkonnější luxusní SUV na světě, přináší kombinaci strhujícího výkonu, vrcholné dynamiky, nezaměnitelného stylu a naprostého luxusu. Mezi jeho významné benefity patří nová 9stupňová převodovka s mokrými spojkami pro rychlejší a plynulejší řazení. Motor V8 4,0 l Twin Turbo oslňuje výkonem 707 koní a po zrychlení vozu z nuly na stokilometrovou rychlost za 3,3 sekundy dosahuje model DBX707 maximální rychlosti 310 km/hod.

K vidění bude v rámci Pirelli Auto Exclusive zóny následujících dvanáct vozů: Bugatti Chiron, Maserati MC12, Lamborghini Aventador SVJ, Lamborghini Huracan Tecnica, Lamborghini Huracan Sterrato, Jaguar XJ220, Porsche 911 GT3, Chevrolet Corvette C8, Lotus Emira Turbo, Lotus Emira V6, Rolls-Royce Cullinan a Aston Martin DBX707.

 

BSR TUNING EXPO – ve znamení Restomod a špičkových bodykitů

 

Stejně jako vloni bude významná část veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL věnována profesionálně upraveným automobilům, a to v rámci výstavy BSR TUNING EXPO.

 

Mezi několika stovkami vozů, jejichž majitelé budou prezentovat aktuální trendy v oblasti tuningu automobilů, nebudou chybět ani vozy upravené ve stylu Restomod. Jedná se o historické vozy, které však od klasických veteránů odlišuje použitá moderní technika současných vozů, např. v oblasti konstrukce a výkonu motoru, zavěšení kol, převodovky, brzdového ústrojí, řízení, disků kol a podobně. Na těchto vozech však mohou být použity i jiné materiály karoserie či interiéru. Jinými slovy v původní siluetě vozu zcela nová technologie. Typickým představitelem této speciální disciplíny úprav automobilů označované jako Restomod bude na blížícím se BSR TUNING EXPO mimo jiné i historický Mercedes-Benz, jehož použitá technologie zdobí současné modely tradiční německé značky v úpravě AMG. Jedná se o kompletní stavbu, kterou její majitel ukončil teprve před několika týdny.

 

Když se ve světě tuningu zmíní pojem „The Kyza“, znalci úprav automobilů dobře vědí, že se jedná o špičkovou práci celosvětově známého a velmi uznávaného designéra Khyzyla Saleema. I proto nemůže na letošním ročníku BSR TUNING EXPO chybět vůz BMW E36 Cabrio s bodykitem LTO, který navrhoval právě tento 31letý rodák z britského Manchesteru. Auto je na zakázkových kolech TURISMO a pod jeho kapotou naleznou návštěvníci letošní pražské výstavy legendární motor 2JZ z vozu Toyota Supra.       

 

 

Ikonický Mustang – S šedesátkou v rodném listě

Říjnový veletrh PRAGUE CAR FESTIVAL připomene v rámci expozice SPIES HECKER CLASSIC EXPO všech sedm generací věhlasného modelu Mustang vyrobených automobilkou Ford.

 

Mustang se nesmazatelně zapsal do dějin automobilové historie. Jeho cesta na trh měla zajímavý příběh, neboť se jednalo o vůz, který si v 60. letech americký trh obrazně vymodeloval. Jeho uvedení na trh v dubnu 1964 odstartovalo rapidní nárůsty prodejů Fordu na americkém trhu. Ještě mnohem dříve se však Ford na uvedení Mustangu poctivě připravoval. A nebylo to pouze formou konceptů a designérských studií. Ford udělal nejprve doslova sondu do duše všech Američanů, do jejich přání, potřeb i možností a získal zajímavá data pro zhmotnění této ikony amerických silnic. Zjistil tak, že například v roce 1962 si nový vůz pořídilo 46 % Američanů s vysokoškolským vzděláním, kteří v té době tvořili přibližně 18% severoamerické populace. Překvapením bylo také zjištění, že byli ochotni kupovat i dražší modely.

 

Dalším fenoménem Ameriky šedesátých let byl strmě vzrůstající nákup druhých vozů do rodin a o slovo za volantem se začaly stále více hlásit ženy s jasnou představou o podobě vozu. I to bylo pro Ford jasným signálem k vývoji modelu Mustang, jehož první funkční studie a jízdní prototypy, rozdělené do tří základních konceptů, vznikly právě v roce 1962. A pak tu byla diskutovaná cena vozu. Než byla ale zveřejněna, zahrnul Ford do svého výzkumu na téma Mustang také dvaapadesát rodin s dětmi, aby se měly možnost vyjádřit k jeho podobě a možném využití. Vedle poměrně chladného hodnocení z pohledu praktičnosti vozu se však zmíněné rodiny uchýlily k poměrně vysokému odhadu jeho ceny. Když se však dozvěděly její navrhovanou a výrazně nižší hodnotu, pozitivní vnímaní Mustangu nebralo konce. I proto měla premiéra vozu Ford Mustang v New Yorku dne 14. dubna 1964 před médii obrovský ohlas. O tři dny později vysílaly již veřejně reklamu na tuto budoucí automobilovou ikonu všechny tři velké americké televizní stanice se zásahem 29 miliónů diváků. A co to s běžnými Američany udělalo?

 

V srpnu téhož roku ohlásil Ford prodej již 120 tisíců vozů. Celkem se jich za první kalendářní rok prodalo více než 420 000 kusů, což z Mustangu udělalo nejúspěšnější vůz uvedený na trh v USA. Dne 2. března 1966 sjel z montážní linky v závodě Dearborn Assembly miliontý Mustang. Tím došlo nejen k vytvoření nového rekordu ve výrobě osobních automobilů v USA, ale tento vůz byl také oslavován jako největší pozitivní dopad na americkou ekonomiku ze všech nových vozů od druhé světové války, a to s maloobchodními tržbami přesahujícími 2,8 miliardy dolarů a více než 180 milionů dolarů vyplacených na mzdách. 

 

I proto jsou všechny generace vozu Ford Mustang na veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL součástí oslav jeho jubilejního 60. výročí. Exponáty, které zajistil Mustang Riders Club, z.s. tak přiblíží návštěvníkům cestu za slávou vozů Ford Mustang.  

 

 

Unikátní technologie v siluetě Mustangu 

Ve světě tuningu se často stává, že pod povědomým tvarem karoserie automobilu se skrývá zcela mimořádná technologická lahůdka, která s originálem vozu nemá moc společného. I takové exponáty z kategorie restomod spatří návštěvníci říjnového veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL. 

Jeden z takových vozů, vystavený v expozici SPIES HECKER CLASSIC EXPO, bude na první pohled připomínat Ford Mustang z roku 1967. Celý projekt úpravy tohoto vozu nese označení Hellenor. Ve skutečnosti z původního tvaru karoserie ikonického amerického modelu 60. let však zůstal pouze střední panel střechy. Vše ostatní už je práce šikovných rukou milovníků amerik z pražské firmy Mean Machine Garage, kteří se mimo jiné specializují na renovaci amerických vozů. Hellenor Mustang 67 nemá základ v tradiční samonosné karoserii, ale má vlastní extra vyztužené šasi se stavitelným podvozkem od zámořských specialistů Roadster Shop, kteří sídlí v americkém státě Illinois. Jen do následné úpravy karoserie bylo v Mean Machine Garage investováno přibližně 2500 pracovních hodin.

Výjimečný vůz disponuje také unikátní pohonnou jednotkou. Je jím samozřejmě zážehový motor o objemu 7,0l s označením small block Ford, který postavila a kompletně výkonově odladila další specializovaná americká firma Nelson Racing Engines. Motor s poměrně brutálním výkonem 1700 koní je přeplňovaný dvěma turbodmychadly o velikosti 76 mm a spolupracuje se 4stupňovou automatickou převodovkou Gearstar 4L85E. Přenos točivého momentu se na zadní nápravě realizuje přes samosvorný diferenciál. Vysoce výkonné jsou také brzdy Baer, které jsou vpředu 6pístkové s kotoučem o průměru 14“ a vzadu 4pístkové s kotoučem 13“. Na voze Hellenor Mustang 67 se vyjímají také použité 3dílné kované závodní ráfky Forgeline o rozměru 18“. Ani při výběru laku nebylo nic ponecháno náhodě. Barevní odstín Candy Organic Green od amerického dodavatele House of Kolor už pouze dokresluje nádheru tohoto restomodu. Při pohledu na většinu upravených dílů od výfuku přes doplňky interiéru až k audio systému asi nepřekvapí celkový počet 5500 strávených hodin na tomto klenotu.

 

Hellenor Mustang 67 bude slavnostně odhalen v sobotu 26. října v 11 hodin v hale č. 6.

Auta ve všech podobách a barvách představuje SPIES HECKER AUTOLAKY.

 

 

BSR TUNING EXPO – Výkon na každém kroku ve výstavní hale 3

Demonstrace maximálního výkonu a bezpečnosti. Tak by se dala krátce shrnout plánovaná expozice profesionálně upravených vozů v rámci výstavy BSR TUNING EXPO, která je součástí říjnového veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL.

 

Mezi více než 700 exponáty, které představují současné trendy v tuningu automobilů rozhodně vyniknou ty, které osloví veřejnost především vysokým výkonem motoru. Proto nemohou na této výstavě chybět ukázky dvorních úpravců automobilek a také specializovaných firem pro zvýšení výkonu motoru a zlepšení jízdních vlastností. 

 

První skupinu bude na BSR TUNING EXPO zastupovat Mercedes‑AMG GT Coupé druhé generace, coby vrcholný model nabízený společností Mercedes‑AMG. Kombinuje vysoce dynamické jízdní vlastnosti s posílením předností pro každodenní použití. Jeho high-tech komponenty, jakými jsou podvozek AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktivní stabilizací náklonu, řízení zadní nápravy ve standardní výbavě a aktivní aerodynamika, zlepšují jízdní profil tohoto vozu. Atraktivní sportovní kupé také poprvé demonstruje svou sílu na silnici s plně variabilním pohonem všech kol AMG Performance 4MATIC+. V kombinaci se 4,0litrovým biturbo motorem AMG V8 přináší zážitek z jízdy na nejvyšší úrovni. Exkluzivní architektura sportovního vozu AMG s propracovanou kompozitní hliníkovou strukturou karoserie umožňuje jeho konfiguraci jako 2+2místné. Pro sportovní vůz této třídy to znamená, že cestující mají velmi dobrý pocit z prostoru a dostatek místa pro svá zavazadla. Tento, a stejně tak i další zajímavé modely z nabídky Mercedes-AMG budou prezentovány na expozici AMG Performance Center Praha.

Reprezentantem specializovaných firem pro úpravu vozů bude společnost BSR mimo jiné titulární partner výstavy tuningových vozů. Na jeho výstavním stánku se návštěvníci mohou již tradičně seznámit s unikátním exponátem BSR Project Car. Pro rok 2024 předvede společnost BSR opět svůj tzv. Project Car, kterým je vůz Audi A4 B9 2.0TDI Quattro DSG. Vůz zaujme příznivce tuningu zejména svým výkonem motoru o hodnotě 224 koní s maximálním točivým momentem 471 Nm. To je výsledkem aplikace kitu BSR Stage1. Pro tyto špičkové parametry byla přeprogramována také DSG převodovka vozu. Výsledkem je poté zkrácení doby přeřazení jednotlivých stupňů i za pomoci pádel pod volantem. Úprava podvozku měla nejdříve několik řešení. Nakonec je vůz osazen tlumiči Bilstein B6 Performance Damptronic v kombinaci s pružinami Eibach Sportline, které přinášejí snížení světlé výšky o 45 mm na přední a o 40 mm na zadní ose.

 

Nejen tyto vysoce výkonné vozy budou k vidění v hale 3 výstaviště PVA EXPO v Praze-Letňanech

 

Ferrari 296 GTB – definice zábavy z jízdy

Veletrh PRAGUE CAR FESTIVAL představí v letošní premiéře také speciální zónu supersportovních vozů s názvem Pirelli Auto Exclusive. Jedním z vystavených vozů bude také Ferrari 296 GTB.  

 

Ferrari 296 GTB v roli nejnovější evoluce dvousedadlového sportovního konceptu berlinetta s motorem vzadu uprostřed definuje současnou představu o zábavě z jízdy. Vůz je opravdovou technickou revoluci, protože přichází s novým 120° motorem V6 řady Maranello doplněným plug-in (PHEV) elektromotorem, který dokáže kombinací pohonů generovat až 830 koní.

 

Revoluční je také z hlediska designu a aerodynamiky, a to díky svým inovativním tvarům a řešením, která udělala tlustou čáru za minulostí. Díky krátkému rozvoru a monolitickému vzhledu je tento model nejkompaktnější berlinettou z Maranella poslední dekády. Vůz tak nabízí neporovnatelné řidičské zážitky, ať už při jízdě na okruhu se snahou o maximální výkon, nebo při každodenní jízdě.

 

O výjimečnosti Ferrari 296 GTB hovoří také mimořádné jízdní výkony. Stokilometrové rychlosti dosáhne za pouhých 2,9 sekundy a k tomu, aby ručička tachometru ukázala 200 km/hod. stačí jen 7,3 sekundy. Z této rychlosti naopak zastaví do klidu, i díky novému systému ABS evo, za pouhých 107 metrů. Zajímavostí je také schopnost vozu využívat čistě elektrický pohon do rychlosti 135 km/hod. Avšak v kombinaci s vysoce výkonným spalovacím motorem o objemu 2992 cm3 nabízí Ferrari 296 GTB maximální rychlost až 330 km/hod.

 

Expozici importéra vozů Ferrari, společnosti Scuderia S.F. Praha, naleznou návštěvníci veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL v zóně Pirelli Auto Exclusive.

 

 

Jedinečná aukce unikátních vozů se vrací

Stejně jako v minulém roce se hlavním bodem sobotního doprovodného programu veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL stane aukce unikátních vozů pod značkou Retro Garáž.

Na letošním ročníku zmíněného veletrhu půjdou do aukce skutečné automobilové skvosty, jejichž původní majitelé mimo jiné zanechali výraznou stopu v domácím i zahraničním uměleckém světě. Jedním z nich je vůz Alfa Romeo 2000 GT Veloce, jehož majitelem byl legendární český zpěvák Karel Gott. Symbolicky tak zmíněná aukce připomene smutné páté výročí jeho úmrtí. Také další vůz má blízko k nezapomenutelné éře české populární hudby 60.-90. let. Nabízené BMW 850i patřilo totiž fenomenálnímu hudebnímu skladateli Karlu Svobodovi, který složil nespočetně hitů nejen pro Karla Gotta, ale také vynikající filmovou hudbu.     

 

 Již tradiční organizátorem aukce je Retro Garáž, tedy nejznámější aukční síň v ČR zaměřená především na historická vozidla. Pravidelně přináší naprosto unikátní a nevšední zážitek v podobě živých aukcí auto-moto veteránů, kterým se věnuje již od roku 2017.

 

Aukce unikátních vozů proběhne v expozici SPIES HECKER CLASSIC EXPO v rámci veletrhu PRAGUE CAR FESTIVAL, to v sobotu 26. října od 15 hodin v hale č. 5 výstaviště PVA EXPO v Praze-Letňanech. Více informací o aukci včetně detailního představení přihlášených vozů naleznete na webu aukce-veteranu.cz      

Automobily chystané do aukce představují jedinečnou příležitost pro nadšené sběratele. Do aukce byly opět pečlivě vybírány výlučně velmi zajímavé vozy, ať už svým technickým stavem nebo silným příběhem, případně faktem, že se jedná o dnes prakticky nesehnatelná a vzácná raritní vozidla. V letošním roce bude nabízeno v aukci celkem 9 automobilů včetně jednoho unikátního nákladního vozidla:

 

Škoda 110 R (1977) – Legendární československé sportovní kupé po dřívější velice zdařilé renovaci. Tento konkrétní vůz je původem ze Srbska, odkud byl dovezen zpět do ČR. Poslední roky byl využíván jen sporadicky.

 

Alfa Romeo 2000 GT Veloce (1972) – vůz legendárního zpěváka Karla Gotta. Ikonický vůz Alfa Romeo 2000 GT Veloce, který dle dostupných indicií patřil Karlu Gottovi, který s vozidlem havaroval při cestě na koncert do Karlových Varů. Bohatou historii vozu dokládá jak československý technický průkaz (již vydaný druhopis kvůli nehodě), tak i dobová fotografie Karla Gotta s havarovaným vozem a jeho osobní vzpomínky na nehodu detailně popsané v autobiografické knize Má cesta za štěstím.

FOTO: ONDŘEJ KROUTIL

 

BMW 850i (1992) – vůz hudebního skladatele Karla Svobody. Sběrateli vyhledávaný kultovní sportovní vůz z počátku devadesátých let po jednom z nejslavnějších skladatelů českého popu Karlu Svobodovi, který byl jeho prvním majitelem. Historie vozidla a jeho vlastníci jsou doložitelní z přehledu provozovatelů z registru vozidel, který je k vozidlu k dispozici. 

 

MTX Roadster (1991) – ze sbírky úpravce vozidel Metalex Vzácný a zřídkakdy vídaný exemplář ve špičkovém stavu se zcela minimálním nájezdem cca 4.500 km po precizní kompletní renovaci přímo u samotného úpravce spol. Metalex.

 

MTX Beach Buggy (2022) – jediný prototyp ze sbírky úpravce vozidel Metalex. Jedinečná stavba sportovně rekreačního automobilu v provedení beach buggy od známého českého úpravce automobilů společnosti Metalex. Jako základ pro tuto raritní úpravu posloužila Škoda Favorit 135.

 

Škoda Superb Edition 100 (2005) – Vozidlo původně z dovozu, u prvního majitele až do roku 2023. K vozidlu po částečné renovaci je k dispozici servisní kniha (doložitelný nájezd).

 

Renault R5 GT Turbo (1987) – Vyhledávané a v tomto stavu již těžko sehnatelné vozidlo původem ze Španělska dovezené týmem zkušených profesionálů ze spol. Relegends s.r.o. 

 

Mercedes-Benz 500 SE 126 (1990) – Vůz ve zcela originálním a nesmírně zachovalém stavu s velmi nízkým nájezdem. Vozidlo absolutně bez koroze, krásný původní metalický lak, interiér čistý a nepotrhaný.

 

Peterbilt 359 A DAY CAB (1969) – Raritní americký tahač s naprosto jedinečným a dnes nesehnatelným motorem 9.3L V8 2 stroke diesel. Vozidlo z roku 1969, v letošním roce dovezeno z USA.

 

 

Auta ve všech podobách a barvách představuje SPIES HECKER AUTOLAKY.

 

 

PR