Dakar 2025: Posádka Aleše Lopraise je stále třetí.

Po problémech s listovými pery, které mělo v předchozí etapě, vyráželo červeno-černé Iveco se startovním číslem 601 na trať až jako jedenáctý kamion v pořadí. Posádku InstaTrade Loprais Teamu De Rooy FPT tudíž čekala jízda v prachu a spousta předjíždění. V úvodu měřeného úseku si navzdory náročným podmínkám počínala dobře a zhruba po první stovce kilometrů se na mezičasech prokousala na třetí příčku, ale do transferu vjížděla jako šestá.

„Tlačíme, co to jde, i když se hodně brodíme prachem za pomalejšími. Chytli jsme jeden defekt a jednou nám nakrátko zastávkovala elektronika a auto přestalo jet. Ale po restartu už to bylo zase OK,“ hlásil po první ostré části dnešní speciálky navigátor David Křípal.

 

Po transferu následovalo dalších 201 km převážně v měkkém písku a v dunách. Navíc kamiony jely velkou část tohoto úseku už za tmy. A čím později startovaly, tím více kilometrů musely zdolat jen za světla svých reflektorů.

„Navečer nás dohnalo to, že jsme dnes startovali hodně vzadu. Proto jsme posledních dvě stě kilometrů jeli potmě a byl to slušný masakr. Bylo tam hodně dun prvního a druhého stupně obtížnosti a hodně dun se zlomenou hranou,“ popisuje David Křípal. „Dali jsme to, ale je jasné, že první kamiony, které tam najely půl hodiny před námi, mohly jet úplně jiné tempo, než jsme jeli my za tmy. Jsme rádi, že jsme venku, i když nás mrzí ta ztráta, ale zítra tlačíme dál!“

V hodnocení šesté etapy obsadili Aleš Loprais s Davidem Křípalem a Darekem Rodewaldem pátou příčku s odstupem 31 minut od dnes nejrychlejšího Mitchela van den Brinka.

 

V průběžné klasifikaci zůstává Lopraisova posádka třetí. Od druhého van den Brinka ji dělí necelých 52 minut, od vedoucího Martina Macíka 2 hodiny a 41 minut. Před čtvrtým Martinem Šoltysem má Loprais k dobru hodinu a 20 minut.

Zítřejší okružní etapa se startem a cílem v Davadmí, respektive její rychlostní zkouška, bude s ohledem na bezpečnost soutěžících kratší, než organizátoři původně plánovali. Důvody jsou dva: déšť, jenž má podle předpovědi oblast zasáhnout, a pak také dnešní mimořádně vysoké vytížení helikoptér, které zajišťující bezpečnost na trati.

Některé z nich proto zůstanou i přes noc v prostoru mezi Háilem a Davadmí a ráno tudíž budou potřebovat více času pro přesun do nových pozic. Posádky automobilů a kamionů tak v neděli čeká rychlostní zkouška zkrácená ze 481 na 419 km.

 

PR