LOPRAIS TATRA TEAM & DAKAR CLASSIC
Závěr úvodního týdne Dakar Classic se posádkám Loprais Tatra Teamu vydařil opravdu výtečně. Maratonskou etapu zvládly na rozdíl od svých přímých konkurentů naprosto bez zaváhání a volný den v Háilu díky tomu trávily na prvních dvou pozicích průběžného hodnocení skupiny H2 Truck.
Trojice Igor Pazdera, Olga Lounová, Milan Holaň se s replikou Tatry 815-2 „Puma“ ujala ve své skupině vedení s náskokem 353 bodů před týmovými kolegy Jiřím Huskem, Lubomírem Dočkalem a Dominikem Holaněm, kteří jedou se zrenovovanou Tatrou 815 4×4 HAS. Třetí příčka patřila ostřílenému dakarskému matadorovi Jérômu Pelichetovi, jehož od Huska dělilo dalších 682 bodů.
„První týden se mi líbil moc a umístění v průběžné klasifikaci naprosto předčilo veškerá očekávání, protože první den to tak vůbec nevypadalo. Se vším jsme se sžívali a připisovali si trestné body po stovkách. Teď už to jsou desítky, protože víme, jak na to,“ rekapituloval během pátečního volného dne řidič Pumy Igor Pazdera. „První týden nám nabídl ochutnávku komplet celého Dakaru. Vyzkoušeli jsme si duny, pomalé i rychlé erzety, složitější i lehčí navigační testy. Bylo to naprosto fantastické, a musím říct, že se na další týden opravdu těšíme a jsme zvědaví, co všechno nás ještě čeká.“


Pro Pazderovu navigátorku Olgu Lounovou byla maratonská etapa před dnem odpočinku ještě náročnější, neboť se snaží co nejlépe skloubit závodění s mateřskými povinnostmi. V Saúdské Arábii s sebou má i dvouletou dcerku, která ze čtvrtka na pátek musela strávit úplně první noc bez maminky.
„Poslední dvě etapy byly napínavé. Zažili jsme první velké duny i dlouhý navigační test. Maratonská etapa byla určitě hodně zajímavá, protože jsme spali v menším bivaku bez mechaniků, jen s ostatními účastníky Dakar Classic, což bylo hodně sdružující, ale pro mě to bylo těžké,“ připouští Olga Lounová. „Ale malinká to zvládla dobře a během noci se prý probudila jen dvakrát a na chviličku. Takže jsem nakonec trpěla spíš já, protože druhý den bez kojení byla prsa samozřejmě už dost bolavá. Ale stálo to za to, protože jsme se posunuli na první místo, které se teď budeme snažit udržet.“


Šestá etapa z Háilu do Davadmí měřila pro účastníky soutěže Dakar Classic celkem 731 kilometrů a její součástí byla speciálka dlouhá 425 km zahrnující tři testy pravidelnosti, dvě navigační a dvě dunové zkoušky.
Kamiony Loprais Tatra Teamu a hlavně jejich posádky si výtečně počínaly i tentokrát. Pazderova Puma byla ve své skupině nejlepší na všech třech testech pravidelnosti, přičemž Huskův „hasičák“ bral pokaždé stříbro.
Obě tatrovky zvládly i dunové testy a na závěrečném navigačním testu dne patřily mezi devatenáct vozů všech skupin, které tuto zkoušku zvládly bez jediného trestného bodu. Na úplné špici nebyly jen na zbývajícím navigačním testu, kde se před ně prosadili dva soupeři.
Díky těmto výsledkům si Loprais Tatra Team upevnil první dvě místa v průběžném hodnocení Dakar Classic 2025 ve skupině H2 Truck.

PR