Alain Favey u Peugeotu ve funkci ředitele nahradil Lindu Jackson.

Novým ředitelem značky Peugeot byl jmenován Alain Favey, ve funkci nahradil Lindu Jackson

Alain Favey byl jmenován generálním ředitelem značky Peugeot. Hierarchicky bude spadat pod vedení Jean-Philippe Imparata, provozního ředitele pro oblast rozšířené Evropy skupiny Stellantis.

Alain Favey, absolvent HEC Paris (Hautes Études Commerciales de Paris – Vysoká škola obchodních studií v Paříži), strávil prvních 20 let své kariéry ve skupině PSA, kde působil jako generální ředitel značky Citroën v Dánsku, Beneluxu, Velké Británii, Itálii a Francii. V roce 2009 nastoupil do společnosti Volkswagen AG, kde v průběhu let zastával několik vedoucích pozic v rámci značek Porsche, Škoda a Bentley. Od června 2023 vykonával funkci generálního ředitele skupiny Europcar Mobility Group.

Alain Favey nastupuje do skupiny Stellantis na pozici generálního ředitele značky Peugeot od 3. února 2025.

„S velkou hrdostí a nadšením přebírám vedení značky Peugeot. Přijímání nových výzev bylo vždy hnacím motorem mé 35leté kariéry v automobilovém průmyslu. Vstup do společnosti Stellantis je pro mě svým způsobem návratem ke kořenům a zároveň velkou příležitostí.

Nacházíme se na technologickém a společenském rozcestí ve vztahu k automobilovému průmyslu a značka Peugeot je díky své kreativitě a inovacím klíčovým hráčem této evoluce,“ říká Alain Favey.

Alain Favey přebírá funkci po Lindě Jackson, která odešla po 20 letech působení ve společnosti do důchodu.

„Linda je jednou z ikonických osobností skupiny Stellantis. Její odhodlání, vůdčí schopnosti, smysl pro inovace a vysoká profesionalita umožnily pozoruhodné přesměrování značky Peugeot ve Francii i na mezinárodní úrovni, zejména díky zcela obnovené a 100% elektrické produktové řadě.

Rád bych Lindě poděkoval za její odhodlání vůči společnosti Stellantis a za významnou roli, kterou sehrála v úspěchu naší strategie elektrifikace,“ prohlásil Jean-Philippe Imparato, provozní ředitel pro oblast rozšířené Evropy.

Peugeot: Peugeot je globální kreativní špičková nespecializovaná značka. Mezi její hlavní hodnoty patří dokonalost, perfektní vzhled a emoce.  Značka Peugeot je zastoupená ve více než 130 zemích světa, v roce 2021 prodala více než 1 200 000 vozů. Při příležitosti 211. výročí představila novou identitu s logem, který podtrhuje její osobitost a nadčasovost. 

Značka Peugeot pokračuje v energetické transformaci, 80 % osobních vozů a 100 % užitkových vozů je k dispozici v elektroverzi. Od roku 2022 se bude značka účastnit mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) se svým hybridním vozem Peugeot 9X8 Hypercar.

 

PR