Bude automobilka propouštět ?? Oficiální stanovisko Škoda Auto.

Stanovisko Škoda Auto k mediálním zprávám o možném propouštění

Vážené kolegyně, vážení kolegové,
jsme zklamáni zprávami, které se v předešlých dnech objevily v médiích, na téma možného propouštění ve Škoda Auto. Některé z těchto zpráv postrádaly dostatečnou rešerši nebo sahaly k senzacechtivým závěrům.

V první řadě chceme zdůraznit, že nejsou plánována žádná další opatření nad rámec těch otevřeně komunikovaných již v minulém roce. V březnu 2024 jsme prezentovali náš střednědobý plán: nejprve našim zaměstnancům, následně také médiím a široké veřejnosti. Automobilový průmysl prochází nejzásadnější transformací ve své historii, přičemž Škoda Auto se sociálním partnerem Odbory KOVO zodpovědně pracují na opatřeních, která automobilku ještě lépe připraví na budoucnost.

Součástí těchto opatření je také postupná úprava počtu zaměstnanců v nepřímé oblasti, a to za pomoci přirozené fluktuace s využitím demografické křivky. Díky citlivému přístupu k sociálně odpovědné transformaci se Škoda Auto vyhýbá případnému propouštění. Počet pracovních míst v nepřímé oblasti bude do roku 2028 snížen o 15 % ve srovnání s rokem 2024, zároveň bude 5 % reinvestováno do nových strategických oblastí. Tyto kroky nebudou mít vliv na zaměstnance v přímé oblasti.

Díky programu Next Level Efficiency+ zůstane Škoda Auto konkurenceschopná a profitabilní i v nadcházejících letech transformace. Škoda Auto v úzké spolupráci s Odbory KOVO společně činí všechny kroky potřebné k zajištění budoucích pracovních míst. Aktuální zprávy, které se objevují v médiích, byly založeny na projevu předsedy představenstva Škoda Auto Klause Zellmera.

Ten na konferenci Automobilwoche v Německu zmínil program Next Level Efficiency+ včetně těchto již komunikovaných opatření. Škoda Auto zároveň v rámci tohoto programu podporuje rekvalifikační a vzdělávací opatření. Automobilka je odhodlána podpořit všechny zaměstnance v jejich dalším profesním rozvoji. I přes výše zmíněnou optimalizaci očekává Škoda Auto nárůst pracovních míst zabývajících se tématy celého koncernu Volkswagen, jako jsou například IT Kompetenční centrum nebo vývoj motorů.

Klaus Zellmer, předseda představenstva Škoda Auto, zdůrazňuje: „Nenecháme se těmito zprávami odradit od našeho společného úsilí, abychom společnost Škoda Auto učinili úspěšnější než kdy dříve. Ve čtvrtek 13. března 2025 zveřejníme naše finanční výsledky za rok 2024 i výhled do blízké budoucnosti. Podívat by se na ně měl každý, kdo by měl pochybnosti o stabilitě a úspěšnosti našeho obchodního modelu.“

Škoda Auto
se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem
zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN
v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq,
Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq;
v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného
růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro
platformu MEB, motory a převodovky;
provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím
koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

PR